ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα χαρτιά παραμένει η ρυθμιστική αρχή αερολιμένων

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μπορεί τα περιφερειακά αεροδρόμια να παραδόθηκαν στη Fraport, αλλά το ελληνικό κράτος παραμένει απροετοίμαστο να ρυθμίσει και να παρακολουθήσει τη νέα αγορά που δημιουργεί αυτή η σημαντική αποκρατικοποίηση. Αν και ο ιδιώτης επενδυτής έχει παραλάβει και ήδη λειτουργεί τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, δεν λειτουργεί η ρυθμιστική αρχή, δηλαδή η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Η τελευταία θα έπρεπε να λειτουργεί τουλάχιστον πριν από την ανάληψη των αεροδρομίων από τη Fraport, αφού, σύμφωνα με τον σχετικό νόμο (Ν. 4427/2016), «αποτελεί τον ρυθμιστή της οικονομικής δραστηριότητας στον χώρο των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των αεροδρομίων». Κατ’ αντιστοιχία, η Fraport σήμερα λειτουργεί όπως θα λειτουργούσε ένας ΟΤΕ σε μια απελευθερωμένη τηλεπικοινωνιακή αγορά, χωρίς μια Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών (ΕΕΤΤ). Αντ’ αυτού, η ΑΠΑ όχι μόνον δεν έχει συσταθεί στην πράξη, αλλά επιπλέον απουσιάζει το οργανόγραμμά της, το προσωπικό της, τα γραφεία της κ.λπ. Τα ίδια ισχύουν με τη νέα Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), που συστήνεται για να καλύψει τις ανάγκες διαχείρισης των αεροδρομίων και των υδατοδρομίων που θα βρίσκονται υπό δημόσιο έλεγχο. Στην πράξη, όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές, απουσιάζουν όλες οι εφαρμοστικές διατάξεις του Ν. 44276/2016 που απαιτούνται. Οι διατάξεις αυτές, σύμφωνα με την έκθεση συνεπειών του σχεδίου, πριν αυτό γίνει νόμος του κράτους, θα περιέχονταν σε Προεδρικό Διάταγμα (Π.Δ.) που θα εξειδίκευε τους οργανισμούς των δύο υπηρεσιών, ενώ άλλες κανονιστικές πράξεις θα προσδιόριζαν λεπτομερειακά την εφαρμογή και τη λειτουργία τους. Μάλιστα, το προαναφερόμενο Π.Δ. υποτίθεται ότι έπρεπε να εκδοθεί εντός τριών μηνών από την ψήφιση του νόμου, καθώς ήταν στα σκαριά η μεταβίβαση των περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport. Θα έπρεπε, δηλαδή, να είχε εκδοθεί έως τις 6 Ιανουαρίου 2017. Και δεν είναι μόνον αυτό. Mε βάση τον νόμο, εκκρεμούν διατάξεις για τη συγκρότηση των επιτροπών αξιολόγησης για την επιλογή διοικητή ΑΠΑ και ΥΠΑ, τη συγκρότηση των εκτελεστικών συμβουλών ΑΠΑ και ΥΠΑ κ.ά.

Καλά πληροφορημένες πηγές εκτιμούν ότι οι μεγαλύτερες καθυστερήσεις οφείλονται στον Χρήστο Σπίρτζη και στην κυβέρνηση, καθώς δεν θέλουν να ξεκαθαρίσουν τα οργανογράμματα στις δύο νέες υπηρεσίες: ΑΠΑ και ΥΠΑ. Η παρουσίαση των οργανογραμμάτων θα αποκαλύψει το απασχολούμενο προσωπικό και μια τέτοια κίνηση θα δυσαρεστήσει πολλούς εργαζομένους για τους οποίους θα αποδειχθεί ότι πλέον δεν έχουν ρόλο στα αεροδρόμια. Οι τελευταίοι είτε θα πρέπει να μεταταχθούν σε άλλες θέσεις στο Δημόσιο είτε να πρέπει ν’ αναζητήσουν αλλού εργασία. Στη χειρότερη περίπτωση, θα αυξήσουν υπέρμετρα το προσωπικό στις δύο υπηρεσίες, καθιστώντας τες ζημιογόνες. Σε μια τέτοια περίπτωση, δεν αποκλείεται και η μετακίνηση σε άλλη γεωγραφική περιοχή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ