ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με πτώση τζίρου 5% προβλέπεται να κλείσει το 2017 για τα σούπερ μάρκετ

Στις κατηγορίες των ειδών προσωπικής υγιεινής αναμένεται μείωση 5,9%, των γαλακτοκομικών 5,6%, των άλλων προϊόντων σπιτιού 5,3%, των ειδών προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς 4,8%, των καθαριστικών σπιτιού και απορρυπαντικών 4,7%, των κατεψυγμένων τροφίμων 2,1%, των σνακς 1,5% και των συσκευασμένων τροφίμων 1,2%.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με βαθιά ύφεση που ανά κατηγορία κυμαίνεται από 8% έως 15% έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2017 για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ. Τούτο ανέφερε χθες η υπεύθυνη Μάρκετινγκ και Στρατηγικού Σχεδιασμού της «ΑΒ Βασιλόπουλος» Ζέτα Χειμωνίδου σε εκδήλωση για τις δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της γνωστής αλυσίδας, επιβεβαιώνοντας τη γενικότερη αίσθηση που υπάρχει στην αγορά, καθώς και τα στοιχεία των εταιρειών που διενεργούν τις σχετικές μετρήσεις.

Η ίδια, μάλιστα, εκτίμησε ότι το 2017 θα κλείσει με πτώση του τζίρου των σούπερ μάρκετ κατά 4% με 5% σε σύγκριση με το 2016. «Η αγορά είναι πτωτική πολύ περισσότερο σε σύγκριση με πέρυσι. Είναι πολύ βαθιά η ύφεση», ανέφερε χαρακτηριστικά η κυρία Χειμωνίδου. Πρόσθεσε, πάντως, ότι θα πρέπει να δούμε πώς θα εξελιχθεί η ζήτηση στο τέλος του πρώτου πενταμήνου, προκειμένου να μπορεί να γίνει μια πιο ασφαλής εκτίμηση για τη συνολική πορεία του κλάδου κατά το τρέχον έτος. Η εκτίμηση για μείωση του τζίρου της τάξεως του 4%, εάν επιβεβαιωθεί, θα έρθει έπειτα από επίσης μεγάλη πτώση το 2016 σε σύγκριση με το 2015, που ανάλογα με την εταιρεία μέτρησης κυμαίνεται από 4,5% έως 6,5%.

Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, το 2017 αναμένεται μείωση της αξίας πωλήσεων σε όλες τις βασικές κατηγορίες των λεγόμενων ταχυκίνητων προϊόντων (πρόκειται για τα προϊόντα που καταναλώνονται συχνά και ουσιαστικά κάνουν τις μεγαλύτερες πωλήσεις). Ειδικότερα, στις κατηγορίες των ειδών προσωπικής υγιεινής αναμένεται μείωση 5,9%, των γαλακτοκομικών 5,6%, των άλλων προϊόντων σπιτιού 5,3%, των ειδών προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς 4,8%, των καθαριστικών σπιτιού και απορρυπαντικών 4,7%, των υλικών μαγειρικής 4%, των αλκοολούχων ποτών 3,6%, των μη αλκοολούχων ποτών 2,7%, των κατεψυγμένων τροφίμων 2,1%, των σνακς 1,5%, των συσκευασμένων τροφίμων 1,2%.

Πρόσφατα, εξάλλου, από το βήμα της ετήσιας γενικής συνέλευσης του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, ο πρόεδρός του κ. Ευ. Καλούσης αναφέρθηκε στη δραματική μείωση της κατανάλωσης σε βασικά είδη διατροφής, όπως το ψωμί και το γάλα. Υψηλόβαθμο στέλεχος εταιρείας έρευνας αγοράς μιλώντας στην «Κ» είπε χαρακτηριστικά: «Οι πελάτες μας, προμηθευτές και λιανέμποροι, “κλαίνε” το πρώτο τρίμηνο».

Η υποχώρηση στην κατανάλωση ως αποτέλεσμα της περαιτέρω φτωχοποίησης της ελληνικής κοινωνίας αποτυπώνεται δυστυχώς και σε άλλα στοιχεία, πέραν των τζίρων λιανεμπορίου και βιομηχανίας. Οπως ανέφερε χθες στην εκδήλωση της ΑΒ ο κ. Δημήτρης Νέντας, από την Τράπεζα Τροφίμων (ιδρύθηκε το 1995 από τον τότε ιδιοκτήτη της ΑΒ, Γεράσιμο Βασιλόπουλο), ενώ το 2015 οι ωφελούμενοι από τα γεύματα που προσφέρει το ίδρυμα ανέρχονταν στην Αττική σε 24.000, πλέον ανέρχονται σε 33.000.

Αιτήσεις από 2.100 σχολεία που αφορούν τη σίτιση 260.000 παιδιών έχει λάβει το ινστιτούτο Prolepsis, ανέφερε η επικεφαλής του κ. Αθηνά Λινού. Το ινστιτούτο από το 2012 έχει σιτίσει συνολικά με καθημερινά γεύματα 90.000 διαφορετικά παιδιά. Σύμφωνα με την κυρία Λινού, το 2016, το 57% των παιδιών που φοιτούσαν στα σχολεία του προγράμματος σίτισης «Διατροφή» αντιμετωπίζει επισιτιστική ανασφάλεια, το 25% βιώνει πείνα, ενώ για το 20% κανείς από τους δύο γονείς δεν έχει κάποια πηγή εισοδήματος. Στην εκδήλωση μίλησε επίσης και ο κ. Αλ. Θεοδωρίδης από την οργάνωση «Μπορούμε».

Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» συνεργάζεται με όλες τις παραπάνω οργανώσεις προσφέροντας τρόφιμα ή χρήματα. Η εταιρεία διέθεσε τρόφιμα αξίας 2,05 εκατ. ευρώ που αντιστοιχούν σε 685.245 γεύματα, ενώ σε συνεργασία με το Prolepsis πρόσφερε 271.000 ευρώ για 186.721 σχολικά γεύματα σε 52 σχολεία της χώρας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ