O ΟΣΕ, για παράνομες ενισχύσεις

O ΟΣΕ, για παράνομες ενισχύσεις

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Εξηγήσεις για το ζήτημα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων απέστειλε πριν από λίγες ημέρες ο ΟΣΕ στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σημειώνεται ότι οι οφειλές του Οργανισμού προς το ελληνικό Δημόσιο αγγίζουν το ποσό των 12 δισ. ευρώ, κονδύλια τα οποία περιλαμβάνουν και τα κατασκευαστικά έργα του ελληνικού σιδηροδρόμου, γεγονός το οποίο εκτιμάται από κύκλους του ΟΣΕ ότι θα απαλλάξει τις συγκεκριμένες ενισχύσεις από τον χαρακτηρισμό των παράνομων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι από το σύνολο του ποσού που εξετάζεται, ένα πολύ μικρό μέρος ενδέχεται να αμφισβητηθεί από την Επιτροπή.

Στόχος του Οργανισμού είναι να απαλλαγεί από αυτό το βάρος ώστε να εξασφαλίσει έως το 2020 την οικονομική του αυτοδυναμία. Τα επόμενα βήματα του ΟΣΕ προβλέπουν την υπογραφή διεταιρικής σύμβασης με την ΕΡΓΟΣΕ με ξεκάθαρους πλέον όρους και τη δημιουργία δικτύου εμπορευματικών κέντρων μέσω της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Οργανισμού. Ο Οργανισμός έχει στα χέρια του σήμερα αιτήματα από 85 μεγάλες βιομηχανίες, οι οποίες ζητούν σύνδεση με τον σιδηρόδρομο, όπως επισήμανε η διοίκηση του ΟΣΕ, κατά τη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους.

Προς αυτή την κατεύθυνση, ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γ. Αποστολόπουλος αποκάλυψε ότι ο Οργανισμός προχωρά σε κοινό πρόγραμμα με την ΕΤΒΑ του ομίλου Πειραιώς, προκειμένου να συνδεθεί το τρένο με τα εμπορευματικά κέντρα μεγάλων βιομηχανιών. Η σιδηροδρομική εμπορευματική κίνηση αγγίζει μόλις το 0,7% του συνόλου των εμπορευματικών μεταφορών της χώρας, τη στιγμή που σε άλλες χώρες τα ποσοστά της σιδηροδρομικής μεταφοράς είναι διψήφια, εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κ. Πετράκης.

Στο μεταξύ, ο ΟΣΕ προσανατολίζεται στη διενέργεια πολλών τμηματικών διαγωνισμών για τη συντήρηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου, ενόψει και της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ανοίγματος της αγοράς, εγκαταλείποντας το μοντέλο των Συμπράξεων με Ιδιώτες (ΣΔΙΤ).

Εμπορευματικά κέντρα

Στα σχέδια του ΟΣΕ περιλαμβάνεται η δημιουργία μεγάλων εμπορευματικών κέντρων σε Θριάσιο (ήδη δρομολογείται), Λάρισα και σε Αλεξανδρούπολη (χωρίς να αποκλείεται η Θεσσαλονίκη) και άλλων 8 μικρότερων. Στην κατεύθυνση αυτή αξιοποιούνται οι ανενεργοί σταθμοί και ανεκμετάλλευτες εκτάσεις του Οργανισμού, ο οποίος διαθέτει σημαντική ακίνητη περιουσία. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Κοζάνης που από τα 190 στρέμματα του ΟΣΕ τα 150 παραχωρούνται στον δήμο και ο Οργανισμός λαμβάνει ως αντάλλαγμα έκταση ίσης αξίας πλησίον της Εγνατίας Οδού με στόχο την ανέγερση σύγχρονου Logistic Center.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή