Με ταχείς ρυθμούς προχωράει η κατασκευή του αγωγού αερίου ΤΑΡ

Με ταχείς ρυθμούς προχωράει η κατασκευή του αγωγού αερίου ΤΑΡ

2' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την πρώτη του υδροστατική δοκιμή στα πρώτα 1,4 χλμ. του ελληνικού τμήματος του αγωγού, ολοκλήρωσε με επιτυχία στις 27 Απριλίου ο TΑΡ. Οπως ανακοίνωσε η κοινοπραξία του αγωγού, η μέθοδος της υδροστατικής δοκιμής επιβεβαιώνει την ασφάλεια του αγωγού μετά την κατασκευή του. Ο αγωγός γεμίζεται με νερό και του ασκείται υψηλή πίεση, άνω των ορίων λειτουργίας του, έτσι ώστε να ελεγχθεί η ακεραιότητά του και να επιβεβαιωθεί η ασφαλής απόδοσή του όταν τεθεί σε λειτουργία. Σε συνέχεια της πρώτης επιτυχημένης αυτής αρχής, θα ακολουθήσουν προοδευτικά αντίστοιχες δοκιμές στα υπόλοιπα τμήματα του αγωγού, έως το τέλος του έτους, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του TΑΡ. «Mεγάλο βήμα που σηματοδοτεί ακόμη ένα ορόσημο στη διαδικασία κατασκευής, καθώς το έργο προχωράει εντός χρονοδιαγράμματος «χαρακτήρισε την πρώτη υδροστατική δοκιμή ο διευθυντής του ΤΑΡ στην Ελλάδα, κ. Ρίχαρντ Σκούφιας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κοινοποίησε η κοινοπραξία, σχετικά με την πρόοδο του έργου ένα χρόνο μετά την τελετή εγκαινίων για την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών τον Μάιο του 2016 και μέχρι τα τέλη Απριλίου 2017, από το σύνολο των 550 χλμ. αγωγού που θα κατασκευαστούν επί ελληνικού εδάφους, οι ανάδοχοι εργολήπτες του TΑΡ έχουν ήδη παραλάβει άνω του 66% των 32.000 σωληναγωγών που θα χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή του ελληνικού τμήματος του αγωγού, έχουν καθαρίσει και διαμορφώσει 270 χλμ. της συνολικής όδευσης του αγωγού, έχουν ενώσει 234 χλμ. και έχουν συγκολλήσει 203 χλμ. αγωγού. Ταυτόχρονα, έχουν διανοιχθεί 165 χλμ. τάφρου – σε 134 χλμ. ο αγωγός έχει τοποθετηθεί εντός της τάφρου, σε 115 χλμ. ο αγωγός έχει καλυφθεί με χώμα και 21 χλμ. γης βρίσκονται στη φάση αποκατάστασης.

Με την εξέλιξη των εργασιών γίνονται προοδευτικά περισσότερο εμφανή και τα άμεσα οφέλη που προκύπτουν για τη χώρα, την οικονομία της, και τις τοπικές κοινότητες, χάρη στην υλοποίηση του έργου. Περισσότεροι από 2.500 άνθρωποι εργάζονται για το έργο στην Ελλάδα, εκ των οποίων 400 περίπου είναι αρχαιολόγοι και εξειδικευμένοι αρχαιολογικοί εργάτες. Δύο από τις 5 εταιρείες-αναδόχους Μελέτης, Προμήθειας και Κατασκευής που εργάζονται για λογαριασμό του ΤΑΡ είναι ελληνικές, και συγκεκριμένα η ΤΕΡΝΑ Α.Ε. σε κοινοπραξία με την Renco SpA και η J&P ΑΒΑΞ σε κοινοπραξία με την Bonatti SpA, ενώ την ΑΚΤΩΡ έχει επιλέξει ως υπεργολάβο η ανάδοχος εταιρεία Spiecapag. Επίσης, ο TAP έχει αναθέσει μία από τις μεγάλες του συμβάσεις για προμήθεια σωληναγωγών στα Σωληνουργεία Κορίνθου. Συνολικά, 176 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα έχουν ήδη συμβάλει στην υλοποίηση του έργου, αποκομίζοντας τόσο οικονομικά οφέλη όσο και πολύτιμη τεχνογνωσία.

Αναφορικά με το ύψους 32 εκατ. ευρώ πρόγραμμα κοινωνικών και περιβαλλοντικών επενδύσεων που ο ΤΑΡ έχει δεσμευθεί να υλοποιήσει, θα πρέπει να σημειωθεί πως 44 τέτοιες πρωτοβουλίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί και στις 3 περιφέρειες της Βορείου Ελλάδας, το συνολικό ύψος των οποίων ξεπερνά τις 850.000 ευρώ.

Στο μεταξύ, χθες, η κοινοπραξία του TΑΡ επιβεβαίωσε την πρόθεσή της για αναθέσει στον ΔΕΣΦΑ τη λειτουργία και συντήρηση του αγωγού στο ελληνικό έδαφος, όπως επίσης και του τμήματος στην Αλβανία, μέσω της σύστασης κοινής εταιρείας με την ALBGAZ. Oπως ανακοίνωσε ο ΔΕΣΦΑ, «τα παραπάνω συμφωνήθηκαν σε χθεσινή συνάντηση στα γραφεία της εταιρείας, μεταξύ του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου κ. Σωτήρη Νίκα και του διευθύνοντος συμβούλου του TΑΡ κ. Iαν Μπράτσο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή