Κάμψη πωλήσεων iPhone, ενόψει του επετειακού κινητού τον Σεπτέμβριο

Κάμψη πωλήσεων iPhone, ενόψει του επετειακού κινητού τον Σεπτέμβριο

2' 29" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Aπροσδόκητη μείωση των πωλήσεων του iPhone εμφάνισε το δεύτερο τρίμηνο του οικονομικού έτους 2016-2017 η Αpple, παρότι τα έσοδά της αυξήθηκαν. Αυτή η εξέλιξη φαίνεται ότι σχετίζεται με το ότι οι καταναλωτές βρέθηκαν «παγιδευμένοι» μεταξύ των δύο νέων της μοντέλων. Τον Σεπτέμβριο του 2016 κυκλοφόρησε το iPhone 7 και έπεται ένα ακόμα μέσα στο 2017, με αφορμή τη 10η επέτειο εμφάνισης του συγκεκριμένου εμβληματικού πλέον προϊόντος. Ο διευθύνων σύμβουλος της Apple, Τιμ Κουκ, επισήμανε ότι «υπήρξε όντως μια παύση στην πορεία των πωλήσεων εν αναμονή του επετειακού iPhone». Ωστόσο, πρόσθεσε ότι αυξήθηκαν οι πωλήσεις άλλων προϊόντων της, όπως των υπολογιστών Mac, των Apple Watch, των iPod και των ακουστικών Βeats, καθώς και των παρεχόμενων υπηρεσιών από τον τεχνολογικό κολοσσό, όπως των AppStore, Apple Music, Apple Pay και iCloud.

Λιγότερες πωλήσεις

Το διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου (που λογίζεται ως δεύτερο τρίμηνο του οικονομικού 2016-2017) πωλήθηκαν παγκοσμίως 1% λιγότερες συσκευές iPhone σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2016, δηλαδή 50,76 εκατ. τεμάχια φέτος, ενώ πέρυσι πωλήθηκαν 51,19 εκατ.. Ο μέσος όρος των προβλέψεων έφερνε τις πωλήσεις των iPhone στα 52,27 εκατ. Ο γενικός οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Λούκα Μάεστρι, ανέφερε πως οι πωλήσεις δεν ήταν κακές, δεδομένων των ιδιαιτεροτήτων στον τρόπο υπολογισμού τoυς. «Αλλωστε, σε κάθε αγορά όπου έχουμε παρουσία αυξήσαμε το μερίδιό μας», πρόσθεσε.

Πάντως, αξίζει να αναφερθεί ότι τα έσοδα του δευτέρου τριμήνου από τις πωλήσεις iPhone αυξήθηκαν 1% στα 33,2 δισ. δολάρια, γιατί οι καταναλωτές αγόρασαν λιγότερες συσκευές, καταβάλλοντας όμως υψηλότερο τίμημα. Συνολικά, για το εν λόγω διάστημα, η Apple εμφάνισε έσοδα 52,9 δισ. δολ., εκ των οποίων τα 33,2 δισ. δολ. προήλθαν από τις πωλήσεις των iPhone και τα 7,04 δισ. δολ. από τις πωλήσεις υπηρεσιών App Store, Apple Music, Apple Pay και iCloud.

Τα δε καθαρά κέρδη για το δεύτερο τρίμηνο και όλη την γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών ανήλθαν σε 11,03 δισ. δολ. εν συγκρίσει με τα 10,52 δισ. δολ. το ίδιο διάστημα πριν από έναν χρόνο.

Τα ανά μετοχή κέρδη ενισχύθηκαν 10% και πλέον στα 2,10 δολάρια, χάρη στην περικοπή δαπανών, την επαναγορά μετοχών και στην υψηλότερη τιμολόγηση των προϊόντων.

Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η The New York Times, τα δύο πρώτα ημερολογιακά τρίμηνα οι πωλήσεις δεν είναι δυναμικές για την Apple, επειδή το καταναλωτικό κοινό αναμένει τα νέα της προϊόντα στις αρχές φθινοπώρου. Στην παρούσα φάση, οι προσδοκίες για το επετειακό iPhone και τις εκδοχές του ήταν αρκετά ασυνήθιστες. «Οι άνθρωποι θέλουν να δουν τι τους επιφυλάσσει το επετειακό iPhone», παρατηρεί ο Μπεν Σάστερ, αναλυτής της Macquire Securities. «Οπότε η Αpple θα πρέπει να διασφαλίσει ότι το προϊόν της εμπεριέχει αυτό τον παράγοντα της αδημονίας και του εντυπωσιασμού».

Τέτοιες προσδοκίες έχουν και οι επενδυτές, οι οποίοι δεν περιμένουν ένα σαφώς βελτιωμένο μοντέλο, αλλά ένα iPhone που θα σαρώσει στις πωλήσεις. Κάτι τέτοιο θα αποδειχθεί ιδιαιτέρως σημαντικό για την Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά smartphones στον κόσμο κόσμου, όπου το τρίμηνο Ιανουαρίου-Μαρτίου 2017 τα έσοδα περιορίστηκαν κατά 14% – η πορεία αυτή επηρέασε τις συνολικές επιδόσεις, σκιάζοντας τις δυναμικές πωλήσεις iPhone σε άλλες αγορές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή