Μειώθηκαν 4% οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το α΄ τρίμηνο

Μειώθηκαν 4% οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ το α΄ τρίμηνο

2' 11" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Με απώλειες έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2017 για τα σούπερ μάρκετ, καθώς οι πωλήσεις τους σε αξία υποχώρησαν κατά 4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Η μεγαλύτερη μείωση τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλήσεων παρατηρείται σε μία από τις πλέον βασικές κατηγορίες των ειδών διατροφής, αυτή των γαλακτοκομικών, ενώ πραγματική αύξηση της κατανάλωσης παρατηρείται μόνο σε μία από τις έντεκα βασικές κατηγορίες προϊόντων, αυτή των κατεψυγμένων τροφίμων. Επιπλέον, οι αριθμοί δείχνουν μικρή ανάκαμψη των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ύστερα από μία διετία υποχώρησης του μεριδίου τους.

Τι αποκαλύπτουν τα παραπάνω στοιχεία; Υπό συνθήκες διαρκούς συρρίκνωσης του εισοδήματος οι διατροφικές συνήθειες των ελληνικών νοικοκυριών έχουν μεταβληθεί άρδην: αγοράζουν λιγότερο γάλα, περισσότερα κατεψυγμένα τρόφιμα τα οποία είναι μικρότερης αξίας από τα αντίστοιχα νωπά, ενώ σταθερά προμηθεύονται προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σύμφωνα λοιπόν με την εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, από όπου και προέρχονται τα στοιχεία, έπειτα από μια μικρή ανάκαμψη των πωλήσεων τον Φεβρουάριο, κατά 2,9%, αυτές υποχώρησαν εκ νέου τον Μάρτιο, κατά 4,7% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο οι πωλήσεις κατέγραψαν μείωση 9,9% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016. Τόσο στα τρόφιμα όσο και στις άλλες δύο βασικές ομάδες προϊόντων, τα είδη νοικοκυριού και τα είδη προσωπικής υγιεινής και ομορφιάς, παρατηρείται υποχώρηση των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2017 σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2016 κατά 2,7%, 3,6% και 3% αντιστοίχως.

Στις επιμέρους κατηγορίες προϊόντων παρατηρείται υποχώρηση της αξίας πωλήσεων κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο η οποία κυμαίνεται από 0,1% (στα μη αλκοολούχα ποτά) έως 8,6% (στα γαλακτοκομικά). Πάντως, υπάρχουν δύο κατηγορίες προϊόντων στις οποίες καταγράφεται αύξηση της αξίας πωλήσεων σε σχέση με πέρυσι: πρόκειται για τα κατεψυγμένα τρόφιμα (4,1%), κατηγορία με ιδιαίτερη δυναμική από την εποχή της επιβολής των capital controls και τα αλκοολούχα ποτά (2,3%). Η αύξηση της αξίας πωλήσεων στην τελευταία αυτή κατηγορία αποδίδεται στην αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης το καλοκαίρι του 2016 στην μπίρα, καθώς ο όγκος πωλήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας παρουσιάζει κάμψη της τάξεως του 4,2%. Από τις 11 βασικές κατηγορίες προϊόντων αύξηση του όγκου πωλήσεων παρατηρείται στα κατεψυγμένα τρόφιμα (κατά 7,5%) και οριακά στα συσκευασμένα τρόφιμα (κατά 0,4%).

Η οικονομική κρίση αλλά και οι επιπλέον επενδύσεις σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στις οποίες προβαίνουν οι λιανέμποροι έχει ως συνέπεια την αύξηση του μεριδίου τους. Το πρώτο τρίμηνο το μερίδιό τους –εξαιρουμένης της Lidl– διαμορφώνεται σε 17,1%, ενώ το 2016 είχε διαμορφωθεί σε 16,5%. Εως και το 2014 το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξανόταν σταθερά φτάνοντας τη χρονιά εκείνη το 19%, για να υποχωρήσει το 2015 στο 18% και το 2016 στο 16,5%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή