ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Αρχαιολογία σε στυλ... Chanel

ΕΛΙΣ ΚΙΣ

«Αναπαραστάσεις» από τον Παρθενώνα και τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, άμμος και ελαιόδενδρα χρησιμοποιήθηκαν για το 15λεπτο σόου του Καρλ Λάγκερφελντ για τον οίκο Chanel, που έγινε στο Grand Palais στο Παρίσι. «Η δική μου Ελλάδα είναι μια ιδέα», είπε μεταξύ άλλων ο πολυμαθής Λάγκερφελντ για την «ελληνική» κολεξιόν του με τίτλο «Ο μοντερνισμός της αρχαιότητας», στην οποία ξεχώρισαν μοτίβα από αμφορείς, χρυσές λεπτομέρειες σε ρούχα και μαλλιά, αλλά και ψηλοτάκουνα σανδάλια.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οταν ο Καρλ Λάγκερφελντ εμπνέεται από την Ελλάδα για τον οίκο Chanel, δεν μπαίνει στον κόπο να ζητήσει άδεια για να χρησιμοποιήσει κάποιο αρχαίο ελληνικό μνημείο για να δείξει τη συλλογή του. Αντ’ αυτού, δίνει εντολή στο επιτελείο του να χτίσει το «δικό» του.

Mε φόντο ένα ελληνικό ηλιοβασίλεμα και «αναπαραστάσεις» από τον Παρθενώνα και τον Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, η συλλογή Chanel Resort 2018 –η πιο «χαλαρή», ενδυματολογικά, ερμηνεία του πολυτελούς brand– παρουσιάστηκε προχθές στο Grand Palais στο Παρίσι. Το κτίριο, που χτίστηκε για τις ανάγκες της Διεθνούς Εκθεσης του 1900, φιλοξενεί τα τελευταία χρόνια τα πρετ α πορτέ ντεφιλέ του οίκου που «γεννήθηκε» το 1909 και του οποίου ο «κάιζερ» Καρλ είναι καλλιτεχνικός διευθυντής από το 1983.

Μάρμαρο, άμμος και ελαιόδεντρα χρησιμοποιήθηκαν για το 15λεπτο σόου, που αμέσως έκανε τον γύρο του κόσμου διαδικτυακά, αντίστοιχα με εκείνο που έγινε πέρυσι στην Αβάνα, όπου στην πασαρέλα εμφανίστηκε και εγγονός του Φιντέλ Κάστρο. «Η πραγματικότητα δεν με ενδιαφέρει. Χρησιμοποιώ ό,τι μου αρέσει. Η δική μου Ελλάδα είναι μια ιδέα», ανέφερε ο πολυμαθής Λάγκερφελντ στους New York Times για την «ελληνική» κολεξιόν του με τίτλο «Ο μοντερνισμός της αρχαιότητας», στην οποία ξεχώρισαν μοτίβα από αμφορείς, χρυσές λεπτομέρειες σε ρούχα και μαλλιά, ντραπέ αλλά και ψηλοτάκουνα σανδάλια σε έντονα χρώματα.

Είναι ωραίο όταν η Ελλάδα αποτελεί έμπνευση. Και στην περίπτωση της Chanel διπλά, καθώς πρόσφατα ο οίκος παρουσίασε ένα νέο προϊόν αντιγήρανσης το οποίο περιέχει μαστίχα και στην παγκόσμια καμπάνια του οποίου αναφέρεται η Ικαρία ως ένα από τα μέρη του κόσμου όπου ζει κανείς καλύτερα και περισσότερο.

Ο Λάγκερφελντ, βεβαίως, δεν πρωτοτυπεί με την έννοια της «στυλιστικής αρχαιολογίας». Η Μαντλέν Βιονέ, η Μαντάμ Γκρε, ακόμη και ο Αλεξάντερ Μακ Κουίν (στην πρώτη του συλλογή για τον Givenchy), μεταξύ άλλων, έχουν μεταφράσει 2.500 χρόνια ιστορίας με τον δικό τους τρόπο.

Την ίδια στιγμή, πολλοί Ελληνες σχεδιαστές δουλεύουν με μια «κληρονομιά» που δεν «φωνάζει», αλλά στηρίζεται σε λιτές γραμμές και μια γενικότερη απλότητα. Εν ολίγοις, η Ελλάδα δεν θα σταματήσει ποτέ να εμπνέει.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ