Οι απαιτήσεις των ΟΣΥ για έξοδο από το Ελληνικό

Οι απαιτήσεις των ΟΣΥ για έξοδο από το Ελληνικό

4' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σταγόνα στον ωκεανό ενδέχεται να αποδειχθούν τα προβλήματα με τα δήθεν διατηρητέα κτίρια στο Ελληνικό όταν θα έρθει η ώρα να φύγει από την έκταση των 62 στρεμμάτων που κατέχει εκεί το αμαξοστάσιο των ΟΣΥ Α.Ε. – Οδικές Συγκοινωνίες. Στην «πιάτσα» είναι γνωστό πως η κρατική εταιρεία (συ)ζητάει αποζημίωσή της για τη μετεγκατάσταση, αφού πρέπει, όπως ισχυρίζεται, να βρει «κατάλληλο χώρο». Μάλιστα, κάποιοι λένε ότι αξιώνει περί τα 90 εκατ. ευρώ!

Ομως, αν είναι τόσο μεγάλο το πρόβλημα, τότε γατί στην ιστοσελίδα της επαίρεται για τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της; Οπως λέει η εταιρεία, για την κάλυψη των αναγκών του στόλου της, διαθέτει 13 αμαξοστάσια «χωροταξικά διασκορπισμένα στο λεκανοπέδιο». Τα 7 από αυτά, με συνολικό εμβαδόν 342 στρεμμάτων, έχουν δυναμικότητα εξυπηρέτησης 2.022 περίπου τυπικών (12μετρων) λεωφορείων, άλλα 5, με συνολικό εμβαδόν 59,4 στρεμμάτων, εξυπηρετούν 354 τρόλεϊ, ενώ 1 αμαξοστάσιο στο Θριάσιο το χρησιμοποιούν κυρίως για τη στάθμευση εφεδρικών οχημάτων. Ολα τα αμαξοστάσια είναι ιδιόκτητα, εκτός του αμαξοστασίου Ελληνικού, που λειτουργεί σε έκταση παραχωρημένη από το ΥΕΘΑ. Αρα χώροι υπάρχουν. Και, λογικά, τα πετρέλαια (άντε και οι γερανοί για τα χαλασμένα) για να πάνε από εκεί στα άλλα αμαξοστάσια δεν κάνουν 90 εκατ. Δεν είναι έτσι; Ας ξεκαθαρίσει η διοίκηση των ΟΣΥ το ζήτημα…

Το στοίχημα στον ΟΛΠ και τα 1.600 βιογραφικά

Βιάζονται η κυβέρνηση και ο υπουργός Ναυτιλίας, και δικαίως, να φέρουν οι Κινέζοι τις πλωτές δεξαμενές για να πάρει μπροστά η ναυπηγοεπισκευή και να δημιουργηθούν θέσεις απασχόλησης. Και πράγματι οι Κινέζοι διαβεβαιώνουν πως η πρώτη θα έρθει μετά το καλοκαίρι. Ομως το στοίχημα θα κερδηθεί από την ποιότητα της δουλειάς, τη συνέπεια στα χρονοδιαγράμματα και την ανταγωνιστικότητα των τιμολογίων. Και εδώ τα πρώτα σημάδια είναι ανησυχητικά. Πολλοί φοβούνται πως παλιές «αμαρτίες» (απεργίες, εργατοπατέρες, κ.λπ.) μπορεί να επανεμφανιστούν. Ηδη, την Πέμπτη, αντιπροσωπεία από ένωση εργαζομένων στους προβλήτες του Πειραιά (που «θυμίζει» ΠΑΜΕ) πήγε στον ΟΛΠ και ζήτησε από τον κάπτεν Φου «βελτίωση των συνθηκών εργασίας». Σημειωτέον, οι συγκεκριμένοι δεν δουλεύουν ούτε στον ΟΛΠ ούτε στη θυγατρική της Cosco, αλλά σε εργολαβικές εταιρείες, που παρέχουν έργο έναντι αμοιβής. Ο Φου, πάντως, τους είπε πως τους στηρίζει (αν και αναρμόδιος), αλλά τους πληροφόρησε πως έχει και… 1.600 βιογραφικά που ζητούν οποιαδήποτε δουλειά.

Συμβολή EBRD στη δημιουργία αγοράς εταιρικών ομολόγων

Τη συμβολή της στη δημιουργία αγοράς εταιρικών ομολόγων στη χώρα μας αναμένεται να εγκαινιάσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) μέσα από τη συμμετοχή της στην έκδοση εταιρικού ομολόγου, που αναμένεται να ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες. Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της απόφασης συμμετοχής της EBRD με 100 εκατ. ευρώ σε εκδόσεις εταιρικών ομολόγων από ελληνικές επιχειρήσεις. Πρόκειται για εταιρικά ομόλογα ελληνικών μικρομεσαίων ή μεγάλων επιχειρήσεων, πλην τραπεζών, που θα τελούν υπό διαπραγμάτευση στο Χρηματιστήριο. Στόχος είναι να διευρυνθούν οι δυνατότητες για πρόσβαση ελληνικών επιχειρήσεων σε κεφάλαια και ρευστότητα. Το συνολικό ύψος εκδόσεων μπορεί να φτάσει τα 500 εκατ. ευρώ και η δέσμευση της EBRD είναι να συμμετάσχει με ποσοστό 20%.

Η μάχη για την Hellenic Seaways

Στη γενική συνέλευση της Hellenic Seaways στις 16 Μαΐου, την οποία έχουν ζητήσει οι Μινωικές βάζοντας θέμα διοίκησης, είναι στραμμένη αυτήν τη στιγμή το βλέμμα της συγκεκριμένης αγοράς. Και αυτό διότι με 48,53% των δικαιωμάτων ψήφου οι Μινωικές παραμένουν χωρίς εκπροσώπηση στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας. Ορισμένες πληροφορίες, πάντως, θέλουν τους δύο μεγαλομετόχους της Hellenic, την Τράπεζα Πειραιώς και τις Μινωικές, να βρίσκονται σε διαδικασία αποκλιμάκωσης της μεταξύ τους έντασης και σε αναζήτηση συναινετικής λύσης. Ομως είναι δύσκολο επί του παρόντος να επιχειρηθεί να γίνουν προβλέψεις για τις άμεσες κινήσεις της Τράπεζας Πειραιώς σχετικά με τη συμμετοχή της την επόμενη μέρα.

Οι αγορές ψηφίζουν Μακρόν

Με το «δάκτυλο στη σκανδάλη» οι αγορές περιμένουν το αποψινό αποτέλεσμα των γαλλικών εκλογών. Κι επειδή η κάλπη αναμένεται να «βγάλει» Μακρόν (φωτ.), υπάρχει μια αισιόδοξη διάθεση. Επενδυτές και αναλυτές θεωρούσαν ανέκαθεν ότι ο Εμανουέλ Μακρόν ήταν από τους προεδρικούς υποψηφίους με φιλική στάση προς την αγορά και τις επιχειρήσεις. Ως υπουργός Οικονομικών της κυβέρνησης Ολάντ το διάστημα 2014-2015, έδωσε τα διαπιστευτήριά του, ενώ η πολιτική του ατζέντα προβλέπει, μεταξύ άλλων, μειώσεις φόρων για τις επιχειρήσεις. Για πολλούς οικονομολόγους, αν ο Μακρόν επικρατήσει –όπως όλα δείχνουν– η οικονομία της Γαλλίας θα τονωθεί, καθώς θα προωθηθούν μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας και στη φορολογία. Ο ίδιος δηλώνει, άλλωστε, πιστός υποστηρικτής της εμβάθυνσης της Ευρωζώνης και η επικράτησή του φαίνεται να εγγυάται ότι δεν επίκειται μια νέα κρίση του ευρώ. Αναλυτές μεγάλων τραπεζών διαβλέπουν μόνον θετικές οικονομικές εξελίξεις, με τον όμιλο Citigroup να προεξοφλεί μεγάλα οφέλη για τις ευρωπαϊκές τράπεζες και μείωση του κόστους δανεισμού για τις ευρωπαϊκές χώρες, καθώς εκλείπει η πολιτική αβεβαιότητα. Η επενδυτική Mirabaud Securities LLP προεξοφλεί οφέλη όχι μόνον για τις γαλλικές τράπεζες, αλλά και για άλλους κλάδους, όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες και το λιανικό εμπόριο. Την ίδια στιγμή, όμως, δεν λείπει ο προβληματισμός για την επόμενη ημέρα. Η επενδυτική BlackRock επισημαίνει την απουσία ενός κομματικού μηχανισμού πίσω από τον ανεξάρτητο υποψήφιο και προεξοφλεί πως αν ο Εμανουέλ Μακρόν αναδειχθεί τελικά πρόεδρος της Γαλλίας, θα δυσκολευθεί να προωθήσει το πολιτικό του πρόγραμμα, καθώς δεν θα έχει τη στήριξη μιας ισχυρής κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή