ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε δεκαπέντε ημέρες μπαίνει και πάλι πωλητήριο στην Alitalia

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εν μέσω περιόδου έντονης πολιτικής και οικονομικής αβεβαιότητας, η ιταλική οικονομία δέχεται και άλλο ένα πλήγμα, ύστερα από την απόφαση της διοίκησης της Alitalia, την περασμένη Τρίτη, να υποβάλει αίτηση πτώχευσης για δεύτερη φορά σε διάστημα δέκα χρόνων.

Οι άσχημες οικονομικές επιδόσεις που κατέγραψε η εταιρεία τα τελευταία χρόνια περιόρισαν τη συμβολή της στην ενίσχυση της ιταλικής οικονομίας και στην παγκόσμια βιομηχανία αερομεταφορών. Υπό αυτές τις συνθήκες, σε περίπου 15 ημέρες η Alitalia θα τεθεί προς πώληση, ώστε να βρεθεί αγοραστής που θα αποτρέψει τον κίνδυνο διάλυσης της εταιρείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις αρχές της εβδομάδας η ιταλική κυβέρνηση είχε εγκρίνει τη χορήγηση δανείου 600 εκατ. ευρώ για έξι μήνες στον πολύπαθο αερομεταφορέα, προκειμένου να διεκπεραιώσει τις δραστηριότητές του σε όλη τη διαδικασία της πτώχευσης.

Ωστόσο, η κυβέρνηση έχει αποκλείσει εξαρχής το ενδεχόμενο να περιέλθει η εταιρεία στον έλεγχο του ιταλικού κράτους. Επίσης, η απόφαση να μην υπάρξει αυτήν τη φορά κρατική παρέμβαση οφείλεται στο γεγονός ότι οι Ιταλοί φορολογούμενοι έχουν πληρώσει τουλάχιστον 7 δισ. ευρώ σε διάστημα δέκα ετών για τη διάσωση της Alitalia.

Στο πλαίσιο της υποβολής του αιτήματος πτώχευσης, η εταιρεία εισήλθε σε ειδικό καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές της, ενώ ορίστηκε από την ιταλική κυβέρνηση ειδική επιτροπή που θα αναλάβει την εξυγίανσή της. Ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης της χώρας Κάρλο Καλέντα είχε επισημάνει, σε ραδιοφωνική συνέντευξή του, ότι σε 15 ημέρες η ειδική επιτροπή που έχει οριστεί για τον έλεγχο των διαδικασιών πτώχευσης θα εξετάσει τα αιτήματα που έχουν εκφράσει οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές για την απόκτηση της εταιρείας. Επίσης, τόνισε ότι προτεραιότητα της ιταλικής κυβέρνησης είναι η πώληση όλης της εταιρείας. Τις τελευταίες ημέρες υπήρχε έντονη φημολογία ότι μεταξύ των πιθανών αγοραστών της Alitalia είναι η γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa, η κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ιταλίας Ferrovie dello Stato και η Qatar Airways, η οποία διαπραγματεύεται την απόκτηση του 49% της ιταλικής αεροπορικής εταιρείας Meridiana. Ο κ. Καλέντα επιβεβαίωσε ότι «οποιαδήποτε προσφορά είναι ευπρόσδεκτη. Το πιο σημαντικό πράγμα, όμως, που πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν μας είναι ότι η Alitalia θα πρέπει να συμμαχήσει με μια μεγάλη ευρωπαϊκή εταιρεία».

Η αεροπορική εταιρεία έχει βασικούς μετόχους ιταλικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, καθώς και την Etihad Airways, η οποία κατέχει το 49% της Alitalia. Η Etihad Airways την προηγούμενη εβδομάδα ανακοίνωσε ότι έχει εξαντλήσει όλα τα μέσα για να διασφαλίσει τη φερεγγυότητα της εταιρείας, μετά την απόφαση των εργαζομένων να απορρίψουν το σχέδιο διάσωσης της Alitalia. Το σχέδιο διάσωσης προέβλεπε οικονομική ενίσχυση 2 δισ. ευρώ και περικοπές 1.600 θέσεων εργασίας.

Η εταιρεία απασχολεί περίπου 12.500 εργαζομένους, ωστόσο ζημιώνεται κατά 500.000 δολάρια την ημέρα. Μετά την απόρριψη του σχεδίου οικονομικής ενίσχυσης που πρότεινε η Etihad Airways, η οποία κατέχει το 49% της Alitalia, η διοίκηση της εταιρείας δήλωσε ότι δεν θα παράσχει επιπλέον χρηματοδότηση. Σύμφωνα, μάλιστα, με τον Τζέιμς Χόγαν, CEO της Etihad Airways, «είναι σαφές ότι η Alitalia χρειάζεται βαθιά και ουσιαστική αναδιάρθρωση για να επιβιώσει και να αναπτυχθεί».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ