Τα τραπεζικά καταστήματα μετατρέπονται σε συμβουλευτικά κέντρα για τους ιδιώτες

Τα τραπεζικά καταστήματα μετατρέπονται σε συμβουλευτικά κέντρα για τους ιδιώτες

1' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Τα τραπεζικά υποκαταστήματα αλλάζουν ρόλο και «εμφάνιση»: Τα ταμεία που κυριάρχησαν για δεκαετίες μειώνονται σε αριθμό με γοργούς ρυθμούς, καθώς αυξάνεται σταθερά η χρήση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και πρωταγωνιστικό ρόλο θα έχουν πλέον οι συμβουλευτικές υπηρεσίες. Ποιες όμως συγκεκριμένες αλλαγές έχουν να περιμένουν οι εκατοντάδες χιλιάδες συναλλασσόμενοι που επισκέπτονται τα τραπεζικά υποκαταστήματα;

«Συμβουλευτικές υπηρεσίες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους πελάτες λιανικής κατόπιν ραντεβού. Τα τραπεζικά καταστήματα μετατρέπονται σε συμβουλευτικά κέντρα», αναφέρουν χαρακτηριστικά στην «Κ» επιτελικά στελέχη των συστημικών τραπεζών. Ειδικότερα, στον τομέα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς η αγορά θα επανέρχεται στην κανονικότητα, αναλαμβάνουν ενεργό δράση σύμβουλοι ώστε να εξυπηρετηθούν ανάγκες ενημέρωσης για τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα που είναι πολλά και σε ορισμένες περιπτώσεις πολύπλοκα.

Στη λιανική οι συμβουλευτικές υπηρεσίες θα ενισχυθούν στον τομέα της ρύθμισης δανείων στο πλαίσιο του στόχου για μεγάλη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων αλλά και γενικότερα στη διαχείριση της αξίας του πελάτη. Οι συμβουλευτικές υπηρεσίες θα είναι εξατομικευμένες για κάθε πελάτη λιανικής και θα γίνονται κατόπιν συνεννόησης. Ανάλογα με το ζήτημα μπορεί να γίνουν και 2 ή 3 συναντήσεις, επισημαίνουν τα τραπεζικά στελέχη.

«Συμβουλευτικές υπηρεσίες παντού, ανάλογα με τη ζήτηση. Ακόμη και σε εξωτραπεζικούς τομείς, όπως θέματα ακινήτων, κληρονομιών, συνταξιοδοτικά, ασφαλιστικά. Αυτή είναι η τάση διεθνώς και κάποια στιγμή θα έρθει και στην Ελλάδα, με την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που θα επιτρέπει την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και σε πολλούς ακόμη τομείς», ανέφερε πρόσφατα χαρακτηριστικά επιτελικό στέλεχος συστημικής τράπεζας. «Οι τράπεζες με τον τρόπο αυτό θα γίνουν ελκυστικές στο κοινό. Τα δίκτυα καταστημάτων θα αποτελούν κέντρα επίλυσης προβλημάτων των συναλλασσομένων», πρόσθεσε χαρακτηριστικά. Μεγάλη πρόκληση για να επιτευχθεί ο στόχος της μετατροπής των καταστημάτων περισσότερο σε συμβουλευτικά κέντρα είναι η εκπαίδευση των εργαζομένων του δικτύου και των κεντρικών υπηρεσιών.

Οπως ανέφεραν διευθυντικά στελέχη τραπεζών σε πρόσφατο συνέδριο της ΕΕΔΕ, οι συστημικές τράπεζες έχουν ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία εκπαίδευσης του προσωπικού τους. Δεν είναι μια εύκολη υπόθεση. Εργαζόμενοι που ήταν στα ταμεία για χρόνια ή είχαν ένα συγκεκριμένο πόστο, τώρα θα πρέπει να αποκτήσουν μια ευρεία γνώση πολλών τομέων τραπεζικών εργασιών αλλά και της οικονομίας γενικότερα, ώστε να μπορούν να είναι επαρκείς και χρήσιμοι σύμβουλοι. Η πρόκληση για τους εργαζομένους του τραπεζικού συστήματος είναι ιδιαίτερα μεγάλη, επισήμαιναν τα διευθυντικά στελέχη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή