ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Toyota

ΑΜΣΤΕΡΝΤΑΜ ΑΠΟΣΤΟΛΗ. Στην ελληνική αγορά ο πρωταγωνιστής της Β κατηγορίας το 2016 ήταν το Toyota Yaris.

ΤΟΥ ΑΡΗ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Τώρα το νέο Yaris, μετά το πανευρωπαϊκό ντεμπούτο του στο Αμστερνταμ, έχει στόχο να συνεχίσει τη δυναμική εμπορική του πορεία και το 2017, διαθέσεις που φαίνονται άλλωστε από το πρώτο τρίμηνο. Αναλυτικότερα, έχει σημειώσει ήδη από την αρχή του χρόνου 1.486 ταξινομήσεις-πωλήσεις, κρατώντας ποσοστό 18,9% στην κατηγορία των super mini.

Η ιαπωνική εταιρεία ευελπιστεί να αυξήσει το ποσοστό αυτό, γι’ αυτό και το μικρό μοντέλο μπήκε στο πρόγραμμα αναβάθμισης (επένδυση ύψους 90 εκατ. ευρώ) και βγήκε με παραπάνω από 900 αλλαγές που εντοπίζονται στα εξαρτήματα, στη σχεδίαση, στις επιδόσεις και στην ασφάλεια.

Σχεδιαστικά υπάρχουν αλλαγές χάρη στο design center της εταιρείας ED2, που βρίσκεται στη νότια Γαλλία. Το νέο Toyota Yaris έχει πιο δυναμική εικόνα και ξεχωρίζει από τους νέους προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, καθώς και τα νέα εμπρός φώτα τύπου προτζέκτορα. Στο πίσω μέρος συναντάμε μια νέα 5η πόρτα και νέα φώτα, τα οποία σε ακριβότερες εκδόσεις είναι τύπου LED. Επίσης, υπάρχουν νέες ζάντες και συνολικά 10 εξωτερικές αποχρώσεις, ενώ προσφέρεται και με διχρωμία.

Στο εσωτερικό υπάρχουν λιγότερες αλλαγές σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Τα πλαστικά παραμένουν σκληρά, αλλά υπάρχουν σημεία ντυμένα με μαλακό υλικό. Σημαντική προσθήκη είναι η έγχρωμη οθόνη 4,2 ιντσών, που βρίσκεται στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Η καμπίνα είναι άνετη για όλους τους επιβάτες και ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 286 λίτρα.

Μπορεί στο «περίβλημα» να μην έχουμε δραματικές αλλαγές, αλλά μηχανολογικά και τεχνολογικά υπάρχουν σημαντικά νέα. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε τον νέο 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 111 ίππων και 136 Nm ροπής, τον οποίο δοκιμάσαμε στους ολλανδικούς δρόμους. Το νέο μοτέρ αντικαθιστά τον 1,33 λίτ. και σύμφωνα με την εταιρεία το νέο super mini είναι κατά 0,8 δλ. πιο γρήγορο. Η μέση κατανάλωση του εργοστασίου είναι 4,3 λίτ./100 χλμ., αλλά εμείς είδαμε λίγο πιο κάτω από τα 6 λίτρα. Επίσης, την γκάμα των κινητήρων συμπληρώνουν ο 1.000άρης των 69 ίππων και 95 Nm ροπής, που συνεχίζει να είναι ο βασικός της φίρμας, ο αγαπημένος πετρελαιοκινητήρας 1.4D-4D και ο 1.500άρης που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και κρατάει τη μέση κατανάλωση στα 3,3 λίτ./100 χλμ. (εργοστασιακή τιμή) και τις εκπομπές ρύπων στα 75 γρ./χλμ. CO2. Οσον αφορά το τεχνολογικό κομμάτι, η Toyota προσφέρει σε όλες τις εκδόσεις της το σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Safety Sense. Αυτό περιλαμβάνει σύστημα προ-σύγκρουσης με αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας φώτων, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και, σε μοντέλα πάνω από την έκδοση Live (βασική), διατίθεται και η αναγνώριση οδικής σήμανσης.

Η τιμή εκκίνησης του νέου Toyota Yaris είναι 12.000 ευρώ και αφορά την έκδοση Cool με τον 1.000άρη κινητήρα. Η πετρελαιοκίνητη έκδοση με το εξοπλιστικό πακέτο Live ξεκινάει από τις 16.200 ευρώ, ενώ με το ίδιο πακέτο με τον νέο 1,5 λίτ. κινητήρα η τιμή ξεκινάει από τις 13.100 ευρώ. Τέλος, η υβριδική έκδοση ξεκινάει από τις 16.690 ευρώ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ