ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κερδισμένη από την κατάρρευση «Μαρινόπουλου» η Lidl

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Κερδισμένη από την οικονομική κρίση και την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος» βγήκε η Lidl Hellas, καθώς έκλεισε μία ακόμη χρονιά με αύξηση του τζίρου της, περίπου κατά 7% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση. Η μοναδική εκπτωτική αλυσίδα στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων –hard discounter αγγλιστί– θα συνεχίσει και αυτή τη χρονιά να επενδύει στις τιμές, καθώς η διοίκησή της εκτιμά ότι θα υπάρχει πίεση σε αυτόν τον τομέα τόσο στους καταναλωτές όσο και στην αγορά.

Ειδικότερα, όπως επισήμανε χθες ο κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης, πρόεδρος διοίκησης της Lidl Hellas κατά την παρουσίαση μελέτης για την κοινωνική και οικονομική επίδραση της εταιρείας στην Ελλάδα, η αλυσίδα επενδύει κάθε χρόνο πάνω από 50 εκατ. ευρώ για επιπλέον προσφορές στις ήδη χαμηλές τιμές στις οποίες διαθέτει τα προϊόντα. Αξίζει να σημειωθεί, βεβαίως, ότι το 85% των προϊόντων που πουλά η Lidl ανήκει στην κατηγορία της ιδιωτικής ετικέτας, ποσοστό που σύμφωνα με τον κ. Ανδρεανίδη η εταιρεία δεν προτίθεται να περιορίσει.

Η θετική πορεία της Lidl Hellas, η οποία αφορά τη χρήση 1/3/2016-28/2/2017 καταγράφηκε σημειωτέον σε έναν κλάδο που το 2016 έκλεισε με υποχώρηση του κύκλου εργασιών κατά 6,5% σε σύγκριση με το 2015. Επιπλέον, ο κ. Ανδρεανίδης υποστήριξε χθες ότι το πρόσημο για τη Lidl εξακολουθεί να είναι θετικό από τις αρχές του έτους έως σήμερα, αν και συνολικά ο κλάδος των σούπερ μάρκετ έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2017 με πτώση της τάξεως του 4% (στοιχεία της IRI).

Πέραν των επενδύσεων στις τιμές, ο σχεδιασμός της εταιρείας περιλαμβάνει την ίδρυση 1-2 καταστημάτων, υπό την προϋπόθεση ότι θα επιλυθούν διάφορα θέματα που έχουν ανακύψει με την αδειοδότησή τους. Οι συνολικές επενδύσεις της Lidl τα 17 χρόνια που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά υπερβαίνουν το 1,2 δισ. ευρώ. Ερωτηθείς ο κ. Ανδρεανίδης για το εάν η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να εξαγοράσει κάποιο από τα 22 προς εκποίηση καταστήματα των δικτύων της «Μαρινόπουλος» και της «Σκλαβενίτης» (σ.σ. πρόκειται για όρο που θέτει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην απόφαση με την οποία ενέκρινε τη συγκέντρωση των εταιρειών «Μαρινόπουλος» και «Σκλαβενίτης»), απάντησε ότι η Lidl Hellas θα αξιολογήσει αυτά τα σημεία και θα αποφασίσει αναλόγως. Το δίκτυο της εταιρείας σήμερα αριθμεί 219 καταστήματα, από τον Εβρο έως την Κρήτη και από τη Λέσβο έως την Κέρκυρα, ενώ διαθέτει και πέντε κέντρα logistics.

Το ευρύ δίκτυο της Lidl Hellas στα νησιά και δη σε αυτά που συγκεντρώνουν πολύ τουρισμό καθορίζει σε μεγάλο βαθμό και τη στάση που έχει η εταιρεία έναντι της περαιτέρω απελευθέρωσης της κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων. «Στις τουριστικές περιοχές θα χρειαστεί μια αλλαγή, έτσι ώστε να επιτρέπεται η λειτουργία των καταστημάτων ανεξαρτήτως των τετραγωνικών μέτρων του χώρου πώλησης. Για τις υπόλοιπες περιοχές μας καλύπτει το ισχύον πλαίσιο», απάντησε ο πρόεδρος διοίκησης της Lidl Hellas σε σχετική ερώτηση.

Η εταιρεία σήμερα απασχολεί 5.500 εργαζομένους έναντι 4.939 κατά την προηγούμενη χρήση, ενώ σύμφωνα με την έκθεση για το κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα της Lidl Hellas, η οποία εκπονήθηκε από την ΕΥ, το οικονομικό έτος 1/3/2015 - 28/2/2016 η συνεισφορά της στα φορολογικά έσοδα ανήλθε σε 230 εκατ. ευρώ, ήτοι το 0,33% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους.

H Lidl Hellas, η οποία τα προηγούμενα χρόνια έπεσε θύμα του οικονομικού πατριωτισμού και των αντιγερμανικών αισθημάτων που αναπτύχθηκε σε μερίδα των καταναλωτών, δεν παραλείπει να επισημαίνει ότι συνεργάζεται με πάνω από 1.800 Ελληνες προμηθευτές, ενώ το σύνολο των πληρωμών τους προς αυτούς ανέρχεται ετησίως σε 710 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, το 80% των φρέσκων φρούτων και λαχανικών και το 96% των νωπών κρεάτων που διατίθενται από τα καταστήματά της προέρχονται, σύμφωνα με την εταιρεία, από Ελληνες προμηθευτές.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ