Οικογενειακή υπόθεση

1' 52" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το 2011 οι εκδόσεις Παπαδόπουλος, που το όνομά τους είναι συνώνυμο με το παιδικό βιβλίο, πήραν τη ρηξικέλευθη απόφαση να ασχοληθούν περισσότερο με τα δοκίμια και τα μυθιστορήματα για ενηλίκους. «Φοβηθήκαμε λίγο τα εικονογραφημένα, γιατί η δημιουργία τους είναι ακριβή. Λόγω της κρίσης, οι μεγάλες αλυσίδες παιχνιδιών και τα πολυκαταστήματα, όπου παραδοσιακά είχαμε κυρίαρχο μερίδιο αγοράς, διέκοψαν τη συνεργασία με τους Ελληνες εκδότες, αντικαθιστώντας τις ελληνικές παραγωγές με πάμφθηνες ινδικές», εξηγεί η 46χρονη Χριστίνα Παπαδοπούλου, κόρη του ιδρυτή και αδελφή του σημερινού εκδότη. 

Τότε, πώς εξηγείται το γεγονός ότι τα τελευταία τρία χρόνια περίπου τα περισσότερα παιδικά βιβλία της αγοράς που μου αρέσουν πολύ τυχαίνει να έχουν το όνομα του οίκου; Οπως το «Η τίγρη που ήρθε επίσκεψη» της Judith Kerr, το «Γιατί δεν έχω κέφια;» της Charlotte Zolotow, το «Μαλάλα και Ικμπάλ – Δύο ιστορίες γενναιότητας» της Jeannete Winter ή ακόμα το «Ενα τελευταίο γράμμα» του Αντώνη Παπαθεοδούλου, με την υπέροχη εικονογράφηση της Ιριδος Σαμαρτζή. 

Οικογενειακή υπόθεση-1

Υπάρχει απάντηση: Το 2014 η Χριστίνα Παπαδοπούλου, που σπούδασε νηπιαγωγός και εργαζόταν στο βιβλιοπωλείο των εκδόσεων στην οδό Μασσαλίας, γίνεται υπεύθυνη της παιδικής σειράς και μπαίνει δυναμικά στο εκδοτικό παιχνίδι. «Μεγάλωσα με τα εικονογραφημένα και τα αγαπώ. Επεσα με μεγάλη όρεξη στη δουλειά», δηλώνει η ίδια. Ο εκδοτικός οίκος πλέον έχει αυξήσει την παραγωγή σε 60 τίτλους τον χρόνο – μεταξύ των οποίων η επανέκδοση των κλασικών «Ιστοριών της Λιλίκας». 

Η ιστορία των εκδόσεων Παπαδόπουλος ξεκινάει το 1945, όταν ο Μικρασιάτης παππούς της Χριστίνας, ο Ιωάννης Κ. Παπαδόπουλος, ανοίγει, μετά τη λήξη του πολέμου, ένα βιβλιοχαρτοπωλείο στην οδό Περικλέους, στο Σύνταγμα. Στην επιχείρηση μπαίνει στη συνέχεια και ο πατέρας της Κυριάκος. «Αναλαμβάνει καθήκοντα δίπλα στον παππού και μαζί, το 1953, αποφασίζουν το μεγάλο βήμα: την έκδοση των εικονογραφημένων βιβλίων για παιδιά», θυμάται η Χριστίνα. Τα τρία πρώτα, μάλιστα, σχεδίασε η σπουδαία Ελληνίδα ντιζάινερ Αγνή Κατζουράκη.

Πώς γίνονται σήμερα οι επιλογές των τίτλων; τη ρωτάω. «Είναι λίγο δύσκολο να προβλέψει κάποιος αν μια έκδοση θα αγαπηθεί από τον κόσμο. Προσπαθώ να προτείνω πράγματα με γνώμονα την πείρα μου από την εργασία μου στο βιβλιοπωλείο, τις συζητήσεις με συνεργάτες και εκπαιδευτικούς, την παγκόσμια τάση, την αγορά εδώ όσο μπορώ να την αφουγκραστώ και, πάνω απ’ όλ,α την ποιότητα ενός βιβλίου όπως εγώ την αντιλαμβάνομαι», καταλήγει η κ. Χριστίνα Παπαδοπούλου.

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή