ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανοδος πωλήσεων 2% για «ΑΒ Βασιλόπουλος» το α΄ τρίμηνο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Η επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης της «ΑΒ Βασιλόπουλος» αποδίδεται στη συρρίκνωση της αγοράς, αλλά και στην ενίσχυση του ανταγωνισμού.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με αύξηση των πωλήσεων, αλλά χαμηλότερη σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη, έκλεισε το α΄ τρίμηνο του 2017 για την «ΑΒ Βασιλόπουλος». Ειδικότερα, σύμφωνα με την εταιρεία ο κύκλος εργασιών της το πρώτο τέταρτο του τρέχοντος έτους αυξήθηκε κατά 2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016 ή κατά 3,5%, εάν ληφθεί υπόψη ο πληθωρισμός 1,5% που σημειώθηκε φέτος.

Η επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης της «ΑΒ Βασιλόπουλος» αποδίδεται από τον μητρικό όμιλο Ahold Delhaize στη συρρίκνωση της αγοράς, αλλά και στην ενίσχυση του ανταγωνισμού. Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI το πρώτο τρίμηνο του 2017 έκλεισε για τα σούπερ μάρκετ με υποχώρηση της αξίας πωλήσεων κατά 4%. Σε πρόσφατη εκδήλωση, άλλωστε, της «ΑΒ Βασιλόπουλος» είχε γίνει αναφορά από υψηλόβαθμα στελέχη της στο πολύ κακό α΄ τρίμηνο.

Επιπλέον, η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία το 2016 ευνοήθηκε –όπως άλλωστε και οι υπόλοιποι «παίκτες» του κλάδου– από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος», πλέον αρχίζει σιγά σιγά να αντιμετωπίζει και αυτή τον ανταγωνισμό. Ανταγωνισμός που ενισχύεται περαιτέρω από τη σταδιακή επαναλειτουργία του δικτύου της «Μαρινόπουλος» υπό τον έλεγχο πλέον της «Σκλαβενίτης».

Η αύξηση των πωλήσεων της «ΑΒ Βασιλόπουλος» κατά 2% (ή κατά 3,5%) έρχεται έπειτα από ένα θεαματικό από πλευράς επιδόσεων για την εταιρεία έτος. Το 2016 η «ΑΒ Βασιλόπουλος» έσπασε το φράγμα των 2 δισ. ευρώ, καθώς ο τζίρος της διαμορφώθηκε σε 2,2 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 15,7% σε σύγκριση με το 2015. Με τα δεδομένα αυτά το υπόλοιπο 2017 αναμένεται εξαιρετικά ενδιαφέρον για τον κλάδο, καθώς μήνα με τον μήνα θα φαίνεται ολοένα και περισσότερο η επίδραση της επαναλειτουργίας του πρώην δικτύου της «Μαρινόπουλος».

Συνολικά για την Ahold Delhaize το πρώτο τρίμηνο του 2017 έκλεισε με πωλήσεις 15,8 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 2,9% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2016. Τα λειτουργικά έσοδα διαμορφώθηκαν σε 553 εκατ. ευρώ έναντι 494 εκατ. ευρώ πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση 11,9%, ενώ αύξηση σημείωσε και το λειτουργικό περιθώριο κέρδους, καθώς διαμορφώθηκε σε 3,8% από 3,6%. Στην περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Τσεχία, Ελλάδα, Ρουμανία και Σερβία) οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 1,37 δισ. ευρώ έναντι 1,31 δισ. ευρώ πέρυσι, καταγράφοντας αύξηση 4,2%.

Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» για το 2017 σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνουν καινούργιες αποθήκες στη Μάνδρα, ανακαινίσεις υφιστάμενων καταστημάτων και 22 νέα καταστήματα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ