ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Αναΐς Ευριπιώτη, Marketing Specialist-Event Planner

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΤΖΑΒΕΛΛΑ

Φωτογραφία: ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΣΑΚΑΝΙΚΑΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Γαμήλια δεξίωση σε χωράφι με σκαμπό από σανό, ανθοδέσμες από σιτάρι και καππαρόφυλλα και καλεσμένοι που χορεύουν υπό τον ήχο της τσαμπούνας. Είναι ιδέες που συνέλαβε και υλοποίησε η Αναΐς Ευριπιώτη, όταν μέσα στην κρίση αξιοποίησε τις σπουδές της στο μάρκετινγκ, τις γνωριμίες της στα νησιά και τη δύναμη του διαδικτύου για να δώσει ελληνικό χαρακτήρα στο... «I do». Η «La Fete», η επιχείρηση θεματικών γάμων που ίδρυσε το 2014, μετατρέπει τους γάμους εκατοντάδων ξένων ζευγαριών σε γαστρονομική και πολιτιστική εμπειρία. Στην κορύφωση της σεζόν μάς μίλησε για την ανερχόμενη βιομηχανία των destination weddings.

Όταν ακούμε για destination weddings (γάμοι προορισμού), στο μυαλό μας έρχονται οι Κινέζοι στη Σαντορίνη. Αυτοί στηρίζουν τη βιομηχανία των γάμων;

Τους Κινέζους τούς προβάλλουν περισσότερο τα media. Συνήθως, όμως, δεν οργανώνουν ένα ολοκληρωμένο event γάμου, αλλά έρχονται μόνο τα ζευγάρια ή σε ομάδες μέχρι 10 ατόμων, κάνουν μια τυπική ανταλλαγή όρκων με ωραία θέα, επιλέγουν μια εντυπωσιακή φωτογράφιση και επιστρέφουν. Εμείς δεν αναλαμβάνουμε τέτοιους γάμους, γιατί υποστηρίζουμε την ποιοτική αξία και όχι την εμπορική. Στο επίκεντρο δεν είναι η φωτογράφιση, αλλά η προβολή των ελληνικών στοιχείων.

Έχουμε ακούσει για γάμους ξένων στην Ελλάδα που κόστισαν αστρονομικά ποσά. Αυτός είναι ο κανόνας;

Είναι ελάχιστοι αυτοί οι γάμοι και, όταν γίνονται, το μαθαίνουμε. Το συνολικό κόστος ενός γάμου εξαρτάται από το είδος των υπηρεσιών και τον αριθμό των καλεσμένων. Για παράδειγμα, το κόστος για έναν ποιοτικό γάμο με 100 προσκεκλημένους σε ελληνικό νησί, συμπεριλαμβανομένων όλων των υπηρεσιών του τριημέρου εκτός της διαμονής, είναι περίπου 20.000 ευρώ. Πάντως η Ελλάδα δεν είναι προορισμός για όσους αναζητούν ένα μέρος να κάνουν έναν οικονομικό γάμο.

Τι περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πακέτο;

Διαρκεί τρεις ημέρες και περιλαμβάνει από beach party και βόλτα με καΐκι την παραμονή μέχρι event την επομένη της τελετής. Φτιάχνουμε τα γραφιστικά, τις προσκλήσεις, site με όλες τις χρηστικές πληροφορίες για τους καλεσμένους και τη διαμονή και, φυσικά, επιμελούμαστε όλο τον γάμο, φροντίζοντας από την ηχητική και τη φωτιστική εγκατάσταση και τον DJ μέχρι τους μακιγιέζ-κομμωτές, τη μεταφορά καλεσμένων, ακόμα και για σκάφη, αν είναι απαραίτητο.

Ποιο είναι το target group σας;

Κατά 90% είναι ξένοι. Αυστραλοί, Νεοζηλανδοί, Αμερικανοί, Γάλλοι, Ισπανοί, Ιταλοί, που είτε δεν έχουν πάει ποτέ στο νησί που τους προτείνουμε είτε έχουν πολύ δυνατές αναμνήσεις από διακοπές που έχουν κάνει εκεί στο παρελθόν. Είναι άνθρωποι που τους συγκινεί το ελληνικό στοιχείο σε συνδυασμό με τον ωραίο καιρό, τη θάλασσα, την αρχιτεκτονική του οικισμού που εντάσσεται μέσα στις γαμήλιες φωτογραφίες και το ποιοτικό φαγητό. Επίσης, πολλοί είναι Έλληνες ομογενείς οι οποίοι θέλουν να ζήσουν τη μεγάλη στιγμή στην πατρίδα.

Με ποια κριτήρια επιλέγεται το νησί;

Αν ζητήσουν μικρό νησί, που δεν είναι κοσμικό και είναι σχετικά οικονομικό, τότε στρεφόμαστε σε προορισμούς όπως η Φολέγανδρος, η Ανάφη, η Αντίπαρος και η Κύθνος. Εάν θέλουν ξενοδοχεία 5* και πολυτέλεια, προτείνουμε νησιά όπως η Μύκονος, η Πάρος και η Σαντορίνη.

Οι θρησκευτικές πεποιθήσεις περιορίζουν τις επιλογές;

Καθολικοί ναοί υπάρχουν σε πολλά νησιά, παρόλο που δεν το γνωρίζουμε. Κάνουμε και εβραϊκούς γάμους και πολιτικούς και ανταλλαγή όρκων στην παραλία. Έχουμε όμως και περιπτώσεις παλιών γενεών Ελλήνων του εξωτερικού που έχουν αναζητήσει τις ρίζες τους και έχουν βαφτιστεί ορθόδοξοι στην Αμερική μόνο και μόνο για να μπορέσουν να παντρευτούν σε ένα εκκλησάκι στην Ελλάδα.

Η βιομηχανία των γάμων αποτελεί σημαντικό κομμάτι του θεματικού τουρισμού;

Οι γάμοι προορισμών είναι ένας τρόπος για να παραταθεί η τουριστική σεζόν στα νησιά. Πραγματοποιούνται συνήθως τη χαμηλή τουριστική περίοδο –τους μήνες Μάιο, Ιούνιο, Σεπτέμβριο, μέχρι τέλος Οκτωβρίου– και αυτό ωφελεί τόσο τους ξένους, που πληρώνουν φθηνότερα τις υπηρεσίες και απολαμβάνουν τα νησιά χωρίς πολύ κόσμο και σε καλύτερη θερμοκρασία, όσο και τις τοπικές επιχειρήσεις, που τονώνονται στις off season περιόδους.

Συνήθως η διαμονή των καλεσμένων διαρκεί μία εβδομάδα και αρκετές φορές παρατείνεται. Και, βέβαια, κάθε γάμος με μέσο όρο 150 καλεσμένους από το εξωτερικό είναι μια διαφήμιση του νησιού σε 150 υποψήφιους μελλοντικούς τουρίστες που επιθυμούν να επιστρέψουν στην Ελλάδα για διακοπές. Ο σχεδιασμός γάμων είναι αμερικανική παράδοση. Στην Ελλάδα ξεκίνησε να αναπτύσσεται πρόσφατα και χρόνο με τον χρόνο γνωρίζει μεγαλύτερη άνθηση.

Κάποιος χωρίς εμπειρία έχει την αίσθηση ότι η διαφοροποίηση είναι μόνο στην τιμή. Ισχύει;

Όχι. Αυτό που μας διαχωρίζει από τους υπολοίπους είναι ότι προσφέρουμε ένα προϊόν το οποίο προβάλλει τον ελληνικό χαρακτήρα. Για παράδειγμα, δεν προτείνουμε σε κάποιον που έρχεται στη Φολέγανδρο να χρησιμοποιήσει για τη διακόσμηση λουλούδια εισαγωγής, αλλά κεραμικές γλάστρες με κόκκινα γεράνια. Δεν θα προτείνουμε καπνιστό σολομό Σκωτίας αλλά γαύρο ή, αν το μπάτζετ είναι πιο υψηλό, αστακούς. Σε καμία περίπτωση, όμως, κάτι αταίριαστο με την κουλτούρα του νησιού. Είμαστε σε απόλυτη συνεργασία με τους ντόπιους, θέλουμε
να τους στηρίξουμε.

Τα ζευγάρια που δεν έχουν επισκεφτεί την Ελλάδα είναι δεκτικά στις προτάσεις σας;

Πάρα πολύ, αρκεί να κερδίσεις την εμπιστοσύνη τους. Γι’ αυτό αρκετές φορές μπαίνουμε στη διαδικασία να τους στείλουμε προϊόντα. Επίσης, για να πείσουμε τους πελάτες μας από το Λονδίνο να παραγγείλουν κρασί από ένα καλό τοπικό οινοποιείο, κάνουμε έρευνα για να βρούμε πού μπορούν να κάνουν δοκιμές στην πόλη τους και τους στέλνουμε για degustation. Αυτό το κάνουμε και με άλλα ελληνικά προϊόντα. Το γαμήλιο δείπνο έχει πάντα ελληνικό μενού. Δίνουμε βάση στα προϊόντα που παράγονται στα νησιά– για ντιπ επιλέγουμε συχνά τη φάβα, για κυρίως πιάτο χταπόδι, φρέσκο ψάρι ή κριθαρότο με καλαμάρι.

Αντί για σύγχρονα γλυκά, προσφέρουμε τοπικό θυμαρίσιο μέλι με αμύγδαλα, παστέλι τυλιγμένο σε φύλλα λεμονιάς. Τα κοκτέιλ στο open bar έχουν βάση τη μαστίχα και το ούζο, το τσίπουρο και τη σούμα. Ακόμα και τα τραπεζομάντιλα τα προμηθευόμαστε από ελληνικές βιοτεχνίες. Για γάμο στη Φολέγανδρο μας είχαν ζητήσει να μαζέψουμε αγριολούλουδα από το νησί, και έτσι φτιάξαμε συνθέσεις που είχαν από σιτάρια μέχρι καππαρόφυλλα – αυτή είναι μια exclusive υπηρεσία για μικρούς γάμους. Έχουμε διοργανώσει δεξίωση ακόμα και σε χωράφι. Οι καλεσμένοι έβγαλαν τακούνια, έλυσαν γραβάτες και κάθισαν σε αναπαυτικά σκαμπό από σανό!

Η τελευταία τάση στον χώρο ποια είναι;

Η ανανέωση όρκων. Έχει ξεκινήσει η τάση διοργάνωσης πάρτι επετείου​ των δέκα ετών ή ακόμα και των πενήντα σε ελληνικά νησιά​. Έτσι, εκτός από τους τριαντάρηδες που έρχονται για να παντρευτούν, έχουμε και ζευγάρια ηλικίας έως 70 ετών που θέλουν να γιορτάσουν με τους φίλους τους την επέτειό τους.

Τι θα θέλατε να θυμούνται φεύγοντας;

Την ελληνική φιλοξενία. Το γεγονός ότι θα πληρώσουν για δέκα υπηρεσίες και ο ιδιοκτήτης θα κάνει τα πάντα για να τους ευχαριστήσει. Στους γάμους που γίνονται σε πλατείες χωριών πάντα βάζουμε ένα τραπέζι για τους ντόπιους, για τον παπά, τον δήμαρχο, όπως παλιά. Στη Σίφνο φέρνουμε βιολιά και λαούτα, στην Ανάφη ήρθε και έπαιξε ο τελευταίος τσαμπουνιέρης του νησιού. Είχαμε πέρυσι περίπτωση στη Σύρο που το ποτό καλωσορίσματος προσφέρθηκε στην παραλία. Ηρθαν οι μουσικοί, ξεσηκώθηκαν οι Γάλλοι, πέταξαν τα παπούτσια τους και χόρευαν στην άμμο με φόντο το ηλιοβασίλεμα.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ