Καταργείται ο ΟΑΣΘ, σε επίσχεση προχωρούν οι εργαζόμενοι

Καταργείται ο ΟΑΣΘ, σε επίσχεση προχωρούν οι εργαζόμενοι

2' 8" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Στην κατάργηση του ΟΑΣΘ και στη σύσταση ενός νέου οργανισμού για τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης πρόκειται να προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών. Το σχέδιο νόμου, που δεν έχει ακόμη κατατεθεί στη Βουλή αλλά «διέρρευσε», προβλέπει την εκκαθάριση του οργανισμού και τη μεταφορά του προσωπικού στο νέο σχήμα. Πάντως, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ δηλώνουν αποφασισμένοι να προχωρήσουν μεθαύριο σε επίσχεση εργασίας, ενώ η αντιπολίτευση κατηγορεί τον υπουργό για εμπαιγμό.

Σύμφωνα λοιπόν με το σχέδιο νόμου, στη θέση του ΟΑΣΘ θα συγκροτηθεί μια νέα εταιρεία με την επωνυμία Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης. Η εταιρεία αυτή θα λειτουργήσει ως «ομπρέλα», αναλαμβάνοντας τον συντονισμό και την εποπτεία του συγκοινωνιακού έργου στην πόλη. Την εκτέλεση του μεταφορικού έργου θα αναλάβει μια θυγατρική της, με την επωνυμία Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΑΣΥΘ). Στην ΑΣΥΘ, το κράτος θα κατέχει το 51% και το υπόλοιπο 49% θα μπορεί να διατεθεί στην Αυτοδιοίκηση ή σε φορείς που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον. «Ο ΟΑΣΘ μπαίνει σε εκκαθάριση μέχρι το 2019. Το μεταφορικό έργο δεν σταματάει, έχουμε 2,5 χρόνια να φτιάξουμε τους νέους φορείς, οι εργαζόμενοι μεταφέρονται. Δεν πρόκειται για ξαφνικό θάνατο αλλά για ορθολογική μετεξέλιξη του ΟΑΣΘ, που είναι ένα μόρφωμα που έχει ταλαιπωρήσει τη Θεσσαλονίκη χωρίς να προσφέρει το απαιτούμενο έργο», δήλωσε χθες σε συνέντευξή του (στο «Κόκκινο Θεσσαλονίκης») ο κ. Σπίρτζης.

Πάντως, οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ δηλώνουν αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας από μεθαύριο Δευτέρα. Οι εργαζόμενοι διεκδικούν δεδουλευμένα δύο μηνών (Μαρτίου – Απριλίου) και μέρος από το δώρο του Πάσχα, συνολικού ύψους 6,5 εκατ. ευρώ. Αντιθέτως, η διοίκηση του οργανισμού προσπαθεί να αποτρέψει την κινητοποίηση, «αφενός μεν για να βοηθήσουν τη διοίκηση στις προσπάθειές της να διασφαλίσει τις βέλτιστες συνθήκες για το μέλλον των εργαζομένων και του ΟΑΣΘ, αφετέρου δε για να μη διαταραχθεί το συγκοινωνιακό έργο και να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στο νομό Θεσσαλονίκης».

Αντίδραση Ν.Δ.

Η Νέα Δημοκρατία, πάντως, δεν είναι θετική στην πρόταση του υπουργείου Υποδομών. «Ενώ όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου συνομιλούσε με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Κεντρικής Μακεδονίας επί ενός νομοσχεδίου, για το οποίο μάλιστα είχε λάβει σχόλια και παρατηρήσεις, έρχεται τώρα, την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή, να καταθέσει ένα διαφορετικό κείμενο», αναφέρει σε δήλωσή του ο Κώστας Καραμανλής, τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με τον Στ. Καλαφάτη, πρώην υπουργό Υποδομών, το σχέδιο νόμου «παραβλέπει ευρωπαϊκές οδηγίες, που προβλέπουν ανοικτές διαδικασίες και δημόσιους διεθνείς διαγωνισμούς, εμπαίζει τους δημάρχους, υποχρεώνοντάς τους να δανειστούν για να καταφέρουν να πάρουν μέρος στη δημιουργία δύο νέων δημόσιων φορέων. Τέλος εμπαίζει τους εργαζομένους στον ΟΑΣΘ, αφού δεν υπάρχει τρόπος να νομιμοποιήσει την πρόσληψή τους σε δημόσιο φορέα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή