ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

Εντυπωσιακά εγκαίνια με την καθιερωμένη εκκεντρική πινελιά στην Μπιενάλε Βενετίας

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ

Από αριστερά ο εθνικός μας επίτροπος Ορέστης Ανδρεαδάκης, ο εικαστικός και κινηματογραφιστής Γιώργος Δρίβας, η Κατερίνα Κοσκινά του ΕΜΣΤ και η υπουργός Λυδία Κονιόρδου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΑΘΗΝΑΪΚΑ PLUS

Περπατώντας στα μικροσκοπικά λαβυρινθώδη στενά της, μπορεί να πέσεις πάνω σε εικαστικούς σταρ, να δεις mega συλλέκτες όπως ο Φρανσουά Πινό πάνω σε θαλαμηγούς ακόμα και προέδρους κρατών και πρωθυπουργούς που ήρθαν για να εγκαινιάσουν τα περίπτερα των εθνικών συμμετοχών στα Τζαρντίνι ή το Αρσενάλε. Η Βενετία τις ημέρες που εγκαινιάζεται η Μπιενάλε ή η Μόστρα είναι η μεγαλύτερη πασαρέλα διασήμων στον κόσμο. Πόλη μικρή και ιδιόρρυθμη, με δυσκολία στις μετακινήσεις, προσφέρεται για να συγχρωτιστείς με όποιον είχες την επιθυμία να γνωρίσεις από κοντά: στα βαπορέτα, στις ταράτσες των ξενοδοχείων με θέα το Μεγάλο Κανάλι, στα μικρά εστιατόρια, στα εγκαίνια των εκθέσεων, όλοι είναι προσβάσιμοι, εκτός από την εκλιπούσα Ζάχα Χαντίντ που είχε σχεδόν γρυλίσει απειλητικά όταν την πλησίασα για να της ζητήσω συνέντευξη πριν από χρόνια.

Τα φετινά εγκαίνια είχαν περισσότερη ηρεμία σε σχέση με άλλες διοργανώσεις. Την παράσταση έκλεψε βέβαια ο Ντέμιεν Χερστ που δεν συμμετείχε στην έκθεση αλλά αποφάσισε (πονηρά) να κάνει τη μεγάλη του «επιστροφή» στη Βενετία το ίδιο διάστημα που θα άνοιγε η Μπιενάλε. Τα έργα του μοιρασμένα στην Πούντα ντε λα Ντογκάνα και το Παλάτσο Γκράσι ήταν το θέμα συζήτησης σε όλους τους φιλότεχνους, με ομηρικές μάχες αν είναι καλή τέχνη ή απλώς μια ανόητη φαντασμαγορία που θα φτάσει να πωλείται εκατομμύρια δολάρια. Εκτός από τον Χερστ, συνεχώς σουλάτσα στην πόλη έκανε και ο Γιαν Φαμπρ που δέχτηκε αίτημα για σέλφι παρότι ήμουν Ελληνίδα και όπως όλοι θυμόμαστε έχει δηλώσει ότι δεν έχει και τις καλύτερες αναμνήσεις από την πατρίδα μας. Η δική του έκθεση είναι πράγματι μια από τις καλύτερες και έχει κερδίσει τις εντυπώσεις.

Εκτός από τους διασήμους, η Μπιενάλε φημίζεται και για τους εκκεντρικούς της. Δεν νοείται μέλος του artcrowd, που να μην έχει κάτι ηθελημένα λοξό στην εμφάνισή του, από τις παρδαλές κάλτσες του μέχρι τα γυαλιά μυωπίας και από τα κοσμήματα μέχρι τις τσάντες. Υπάρχουν και αυτοί βέβαια που κάνουν σχεδόν περφόρμανς στον δρόμο, όπως ένα ζευγάρι με ροζ φουστίτσες που βρισκόταν συνεχώς μπροστά μου όπου και αν πήγαινα και ένας ακόμα περίεργος τύπος με μια μπλούζα που βρίζει τον καπιταλισμό, ο οποίος είχε έρθει και στο άνοιγμα της documenta στην Αθήνα.

Τα εγκαίνια του ελληνικού περιπτέρου έγιναν από την υπουργό Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου που ταξίδεψε μέχρι τη Βενετία για να κόψει την κορδέλα. Ο ευγενής και ιδιαίτερα συμπαθής Γιώργος Δρίβας μαζί με τον εθνικό επίτροπο Ορέστη Ανδρεαδάκη μίλησαν περιεκτικά και ουσιαστικά. Μικρό λόγο έβγαλε και η Κατερίνα Κοσκινά του ΕΜΣΤ, του φορέα υλοποίησης της συμμετοχής μας. Επόμενο ραντεβού; Στο Κάσελ σ’ ένα μήνα για το γερμανικό σκέλος της documenta.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ