ΕΛΛΑΔΑ

Ταξιδεύοντας με ένα Boeing... του κουτιού

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ

«Την πιο χαρούμενη στιγμή του αεροπλάνου» αποκαλούν οι μηχανικοί της Boeing αυτό το στάδιο παραγωγής, γιατί το πρόσωπο του αεροσκάφους «γελάει».

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

ΣΙΑΤΛ - ΑΠΟΣΤΟΛΗ. Πώς μυρίζει ένα καινούργιο αεροπλάνο; Η πρώτη του διαδρομή θυμίζει αυτήν ενός αυτοκινήτου από την αντιπροσωπεία στο σπίτι του ιδιοκτήτη; Πώς νιώθει ο πιλότος που χειρίζεται την πρώτη πτήση ενός αεροπλάνου «του κουτιού»; Του φέρεται με «στοργή», με φόβο μην το γρατζουνίσει, όπως ο οδηγός το καινούργιο του Ι.Χ.;

Σε αυτά τα ερωτήματα και πολλά ακόμα είχε την ευκαιρία να απαντήσει η «Κ», μέσα από ένα ταξίδι που μας οδήγησε κυριολεκτικά στην άκρη του κόσμου. Ακολουθήσαμε τη διαδρομή ενός αεροσκάφους, ενός Boeing 787 - Dreamliner, με την... κορδέλα του, από το εργοστάσιο στο Σιάτλ, το οποίο έδωσε «ζωή» στο «σιδερένιο πουλί», μέχρι τη Σιγκαπούρη, όπου βρίσκεται η ιδιοκτήτρια αεροπορική εταιρεία. Το αεροσκάφος αυτό αγοράστηκε από τη χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Scoot, του ομίλου της Singapore Airlines, για να συνδέσει τη Σιγκαπούρη με την Αθήνα.

Για εμάς το ταξίδι θύμιζε τον γύρο του κόσμου, τον οποίο συμπτύξαμε σε επτά, αντί για 80 ημέρες. Από τις συνολικά 162 ώρες που διήρκεσε το ταξίδι, τις 50 βρισκόμασταν εν πτήσει, ενώ για να φτάσουμε στο Σιάτλ πετάξαμε κυριολεκτικά πάνω από την άκρη του κόσμου. Περίπου στα μισά της πτήσης από το Ντουμπάι προς το Σιάτλ, όπου φιλοξενείται το εργοστάσιο της Boeing, ενημερωθήκαμε από τον πιλότο ότι βρισκόμαστε εντός του Αρκτικού Κύκλου. Ξαφνικά, γυρίσαμε όλοι στα παράθυρά μας, να δούμε τις αχανείς παγωμένες εκτάσεις που απλώνονται στο βόρειο άκρο της Γης.

«Πού είναι ο Αη-Βασίλης;»

Κάποιο παιδί ρώτησε τη μαμά του γιατί  δεν  βλέπει  τον Αγιο Βασίλη,  κι  εκείνη  του απάντησε ότι... μάλλον έχει πάει διακοπές στον Νότιο Πόλο τώρα που πλησιάζει το καλοκαίρι. Η εικόνα μαγική, αλλά η αίσθηση ακόμη πιο ιδιαίτερη.

Εχοντας συνέλθει, μερικώς, από το γεγονός ότι είχα πετάξει πάνω από τον Βόρειο Πόλο, προσγειώθηκα στο Σιάτλ. Μια πόλη, όπου η βροχή ξεκινάει τον Οκτώβριο και σταματάει τον Ιούνιο, μας υποδέχθηκε με λαμπερή λιακάδα και ανεκτό κρύο. Στεγάζει το μεγαλύτερο βιομηχανικό κτίριο του κόσμου, το εργοστάσιο της Boeing, και είναι γεμάτη αεροπλάνα και αεροδρόμια. Στην πραγματικότητα πρόκειται για διαδρόμους τροχοδρόμησης των δοκιμαστικών πτήσεων των αεροσκαφών που κατασκευάζονται εκεί.

Το κέντρο του Σιάτλ θυμίζει μια μητρόπολη με ουρανοξύστες, αλλά αποπνέει  την αίσθηση της κωμόπολης. Το αστικό τοπίο εμπλουτίζεται από χαμηλότερα, παλαιότερα κτίρια, τα οποία μοιάζει να έχουν  τοποθετηθεί σχεδόν τυχαία ανάμεσα στα μεγαθήρια, για να επισημαίνουν ότι είναι μια πόλη προσιτή. Τον παραλιακό της χαρακτήρα  θυμίζουν  οι γλάροι, που ακούγονται ανάμεσα στους ουρανοξύστες, χωρίς να βλέπεις θάλασσα.

Το μήκους 492 μέτρων και πλάτους 1.067 μέτρων κτίριο της Boeing έχει ύψος 30 μέτρα. Εκεί μέσα συντελείται το θαύμα. Από βίδες φτιάχνουν αεροπλάνα. Η γραμμή παραγωγής θα μπορούσε να θυμίζει ακόμη και εργοστάσιο κουμπιών, αν δεν ήταν όλα τόσο υπερμεγέθη. Κάπου ανάμεσα σε ατράκτους, μηχανές, σκαλωσιές και πολλά φτερά, συναντήσαμε το «δικό μας» 787.

Η θυγατρική της Singapore Airlines το ονόμασε Mous-Scoot-Ka, για να περιλαμβάνει –σύμφωνα με τη Scoot– το γνωστό ελληνικό έδεσμα, τον... μουσακά. Υστερα από την τελετή εγκαινίων, όπου κόπηκε η παραδοσιακή –τεράστια– κορδέλα, ξεκινήσαμε το πρώτο του ταξίδι. Μπήκαμε μέσα και μύριζε καινούργιο. Ολα ήταν άθικτα. Ακόμη και το φυλλάδιο με τις οδηγίες ασφαλείας δεν βρισκόταν σε όλα τα καθίσματα παρά μόνο στα περίπου 20, που φιλοξενούσαν τους πρώτους επιβάτες του Mous-Scoot-Ka – εμάς.

Η συγκίνηση

Οι πιλότοι ενθουσιασμένοι μάς εξήγησαν ότι δεν χειρίζεσαι διαφορετικά ένα καινούργιο αεροπλάνο, αλλά είναι πολύ συγκινητικό να ξέρεις ότι είσαι ο πρώτος που θα αφήσει το αποτύπωμά σου στο πιλοτήριο. Η παροχή Wi-Fi εν πτήσει έκανε τις 16 ώρες, που χρειάστηκαν για να φτάσουμε από το Σιάτλ στη Σιγκαπούρη, να περάσουν λίγο πιο εύκολα. Οπως επίσης τα μεγαλύτερα (από το συνηθισμένο μέγεθος) παράθυρα, τα οποία αντί για σκίαστρο διαθέτουν νέα τεχνολογία, η οποία σκουραίνει το τζάμι διαδοχικά ρυθμίζοντας την ένταση του φωτός που εισρέει στην καμπίνα.

Η πρώτη προσγείωση του Βoeing 787 πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο Changi της Σιγκαπούρης. Η αποπνικτική υγρασία που ντύνει τις υψηλές θερμοκρασίες δεν αφήνει πολλά περιθώρια απόλαυσης του τοπίου.

Ωστόσο, πρόκειται για ένα νησί πολύ τακτοποιημένο, με δρόμους και κτίρια ομοιόμορφα, ανάμεσα στα οποία ξεπηδούν εξίσου ισοϋψή δένδρα. Εχει να επιδείξει αρχιτεκτονικά αριστουργήματα, τα οποία «καλύπτουν» τις εργατικές πολυκατοικίες. Με αρκετές παραδοξότητες, η Σιγκαπούρη δεν μπορεί παρά να ασκήσει μια γοητεία... τακτοποιημένη μέσα στο μυαλό του επισκέπτη.

Στις 20 Ιουνίου

Το νέο Boeing 787 θα συνδέσει την Αθήνα με τη Σιγκαπούρη από τις 20 Ιουνίου και οι πτήσεις θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, με ενδεχόμενη μείωση των συχνοτήτων τον χειμώνα. Η τεχνολογία την οποία έχει εφαρμόσει η Boeing στο νέο Dreamliner, που εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, αποτελεί και το «κλειδί» για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος της εκτέλεσης πτήσεων μεγάλων αποστάσεων από μια χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία, όπως εξήγησε στην «Κ» ο επικεφαλής της Scoot, Lee Lik Hsin.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ