GOOD LIFE

Αρωμα Καννών

ΑΘΩΣ ΔΗΜΟΥΛΑΣ

Η Αλεσάντρα Αμπρόσιο στο πιο λαμπερό κόκκινο χαλί της Ευρώπης, στο περυσινό φεστιβάλ των Καννών. © AP Photo/Thibault Camus

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Οικιακή ψυχαγωγία

Στην αφίσα του φετινού 70ού Φεστιβάλ των Καννών (δεξιά) βλέπουμε μια φωτογραφία της Κλαούντια Καρντινάλε από τη δεκαετία του ’50 – χορεύει και γελάει σε ένα κόκκινο φόντο. Θα μπορούσε να είναι μια εικόνα από την Κρουαζέτ, με τη λάμψη που εκπέμπει εδώ και δεκαετίες το συγκεκριμένο φεστιβάλ να αναμειγνύεται με την αύρα της κοσμοπολίτικης Γαλλικής Ριβιέρας. Στο μυθικό κόκκινο χαλί των Καννών, διαχρονικό σημείο αναφοράς για τους μεγάλους σταρ του σινεμά, θα βρίσκεται η κάμερα του TV5 MONDE και μέσω αυτής οι φετινοί καλεσμένοι θα κάνουν το πέρασμά τους και από την ελληνική τηλεόραση – από τις 17 έως τις 28 Μαΐου το γαλλόφωνο κανάλι θα μεταδίδει καθημερινά μετά τις 19:00 ζωντανά πλάνα και συνεντεύξεις και θα μεταφέρει τις εξελίξεις από το φεστιβάλ. 

Παράλληλα, καθ’ όλη τη διάρκεια του μήνα, το πρόγραμμα του καναλιού θα στρέφεται γύρω από το φεστιβάλ, με ταινίες και αφιερώματα που συνδέονται με τις Κάννες και, προφανώς, το γαλλικό σινεμά: στο «Κάποτε, ένα πεπρωμένο: Ζαν-Λουί Τρεντινιάν» (17/5, 15.00) παρουσιάζεται η ζωή του σπουδαίου Γάλλου ηθοποιού, ενώ το «Τατί Εξπρές» (25/5, 19.40) είναι ένα ντοκιμαντέρ για τον Ζακ Τατί και την επιρροή των ταινιών του στην κινηματογραφική κουλτούρα. Την ίδια μέρα (25/5, 20.30) θα προβληθεί και το «Aware Anywere Ολιβιέ Ασαγιάς», ένα φιλμ που ακολουθεί τον σκηνοθέτη του τίτλου στη Νέα Υόρκη για την παρουσίαση της τελευταίας του ταινίας. 

Από το υπόλοιπο πρόγραμμα ξεχωρίζουμε μια κλασική, προπολεμική ταινία, δυσεύρετη και συνεπώς πολύτιμη· το «Ξημερώνει» («Le Jour Se Leve») του Μαρσέλ Καρνέ γυρίστηκε το 1939, αλλά προβλήθηκε, τελικά, μετά το τέλος του πολέμου. Σήμερα θεωρείται χαρακτηριστικό δείγμα του ποιητικού ρεαλισμού του γαλλικού σινεμά. Οι γαλλόφωνοι να συντονιστούν στις 28 του μήνα, στις 22.00. 

 

Υποψήφιος ξανά

Παρών στις Κάννες θα είναι και ο Γιώργος Λάνθιμος για την πρεμιέρα της καινούργιας του ταινίας, «The Killing of a Sacred Deer», η οποία μάλιστα είναι υποψήφια για τον Χρυσό Φοίνικα. Άλλη μία απόδειξη της εκτόξευσης της καριέρας του Έλληνα σκηνοθέτη, ο οποίος πλέον, στη δεύτερη αγγλόφωνη δουλειά του, σκηνοθετεί σταρ του μεγέθους της Κίντμαν και του Κόλιν Φάρελ. Για την ταινία γνωρίζουμε ακόμα ελάχιστα: ένας χειρουργός υποδέχεται στο σπίτι του έναν έφηβο, ο οποίος διαταράσσει τις οικογενειακές ισορροπίες. Το χαρακτηριστικό στυλ του Λάνθιμου και οι εμβληματικές, αλλόκοτες αλληγορίες του έχουν κερδίσει τους κριτικούς, οι οποίοι τοποθετούν το όνομά του δίπλα σε εκείνα μεγάλων σκηνοθετών (Χάνεκε, Οζόν, Ακίν, Σ. Κόπολα, Χαζαναβίσιους κ.ά.) όταν αναφέρονται στις πλέον αναμενόμενες ταινίες του φετινού φεστιβάλ.   

Μετά 26 έτη

Το ερώτημα «ποιος σκότωσε τη Λόρα Πάλμερ;» άλλαξε το 1990 την ιστορία της τηλεόρασης· οι (σχεδόν) δύο σεζόν του «Twin Peaks» υπήρξαν επαναστατικές. Ο Ντέιβιντ Λιντς έδωσε μια κινηματογραφική αίγλη στις σειρές και βοήθησε την κοινωνία της τηλεόρασης να κάνει ένα βήμα προς τα εμπρός. Αν το δικό του σόου –αυτό το περίεργο και εντελώς εκτός νόρμας δημιούργημα– μπορούσε να καθηλώσει ένα πολυπληθές, παγκόσμιο και ετερόκλητο κοινό, τότε όλα επιτρέπονταν. Το ότι σήμερα παρακολουθούμε σειρές υψηλότατου επιπέδου πρέπει έως έναν βαθμό να πιστωθεί στο πρωτοποριακό μυαλό του Λιντς. Τι σχέση έχουν αυτά με τις Κάννες; Μεγάλη. Στο φετινό φεστιβάλ θα προβληθούν τα δύο πρώτα επεισόδια του τρίτου κύκλου της σειράς που γυρίστηκε με 26 χρόνια καθυστέρηση, με αρκετά μέλη του αρχικού καστ. Στην Ελλάδα η σειρά θα κάνει πρεμιέρα στις 22 Μαΐου, στο Cosmote Cinema 4 HD.

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ