ΤΑΣΕΙΣ

Το ριμέικ μιας κλασικής καρέκλας

ΣΕΛΑΝΑ ΒΡΟΝΤΗ

Δεν είναι η πρώτη φορά που διάφοροι νέοι ντιζάινερ ανασκευάζουν τις δημιουργίες του Michael Thonet. Τo σουηδικό γραφείο Front έδωσε νέα πνοή στην No.14. Η διάσημη καρέκλα που κοσμεί τα καφέ της Βιέννης είναι ένας μύθος του ντιζάιν. Το σχέδιό της έχουν θαυμάσει ουκ ολίγοι, από τον αρχιτέκτονα Λε Κορμπιζιέ μέχρι τον κορυφαίο σχεδιαστή Konstantin Grcic, ο οποίος το έχει περιγράψει ως «μία από τις ομορφότερες καρέκλες που υπάρχουν». Σχεδιασμένη το 1859 από τον Αυστριακό επιπλοποιό, έχει πουληθεί σε εκατομμύρια κομμάτια από τότε που κυκλοφόρησε στην αγορά. Η δημοσιογράφος Alice Rawsthorn έγραψε ότι «σ’ αυτήν έχουν καθίσει περισσότεροι άνθρωποι από οποιοδήποτε άλλο κάθισμα». 

Η Sofia Lagerkvist και η Anna Lindgren, ιδρυτικά μέλη της Front, έδωσαν στη δική τους δημιουργία το όνομα «Chair N.0». Το έπιπλό τους παρουσιάστηκε φέτος στο Μιλάνο, στη Salone del Mobile, τη σημαντικότερη έκθεση επίπλων στον κόσμο, όπου τράβηξε τα βλέμματα των επισκεπτών. Βγαίνει σε δύο σχέδια και χρώματα (μαύρη και μπεζ) – η μία εκδοχή διαθέτει ένα μπράτσο σε σχήμα θηλιάς (φωτ.). Η πλάτη της κυκλοφορεί επίσης σε δύο παραλλαγές: η μία με την κλασική ψάθα από ζαχαροκάλαμο και η άλλη από μαύρο υφασμάτινο πλέγμα. 

 

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ