ΒΙΒΛΙΟ

Νέες εκδόσεις

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ
ΑΝΤΖΗ ΣΑΛΤΑΜΠΑΣΗ
Μπερλίν
εκδ. Πόλις, σελ. 105

Η Αντζη Σαλταμπάση, δημοσιογράφος στο επάγγελμα, βρέθηκε στο Βερολίνο το 2011-2012 υπότροφος ενός ευρωπαϊκού προγράμματος. Εζησε τις αντιφάσεις της γερμανικής κοινωνίας ερχόμενη σε επαφή με τις ιδιαιτερότητες της δικής της οικογένειας. Ξεκινώντας ένα οδοιπορικό αναζήτησης του εαυτού με τη βοήθεια Γερμανού ψυχαναλυτή, πηγαίνοντας τα παιδιά της σε εβραϊκό σχολείο, λόγω εβραϊκής ταυτότητας του Ελληνα συζύγου, καταλήγει να αναζητήσει τους παλιούς ενοίκους της συνοικίας όπου διαμένει, ερχόμενη σε επαφή με τους Εβραίους της περιοχής. Ενδιαφέρον και συγκινητικό οδοιπορικό, παράγει όμως ενστάσεις, λόγω της συναισθηματικής της φόρτισης που αναβιώνει το δίπολο κακός Γερμανός - καλός Ελληνας σε μια εξαιρετικά δύσκολη διεθνή συνθήκη.
ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΚΟΜΙΚ
ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΧΟΠΟΥΛΟΣ & VINCENZO BALZANO
Το Σύννεφο
μτφρ.: Νίκος Καμπουρόπουλος
εκδ. Webcomics, σελ. 144

Σε ένα μετααποκαλυπτικό περιβάλλον, ένα αγόρι πετάει στους αιθέρες καβάλα στον φτερωτό του λύκο. Το αγόρι ξεκινά ένα ιλιγγιώδες ταξίδι ανάμεσα στα σύννεφα, αναζητώντας μια σφαίρα που μπορεί να αλλάξει τον σκιερό κόσμο προς κάτι ηλιόλουστο. Υπάρχει ελπίδα για κάτι τέτοιο, αρκεί η σφαίρα να μην πέσει σε λάθος χέρια. Ο σεναριογράφος Ζαχόπουλος χρησιμοποιώντας μια γλώσσα λυρική, αφηγείται απνευστί μια φανταστική περιπέτεια λυτρωτικής αναζήτησης. Από τη μεριά του, ο Balzano απεικονίζει μέσα από εντυπωσιακά καρέ έναν κόσμο θαυμάτων. Οι δυο τους καταφέρνουν ένα παραμυθένια όμορφο graphic novel.
ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΟΙΗΣΗ
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΑΨΑΛΗΣ
Μαύρη καγκελόπορτα και άλλες ιστορίες
εκδ. Αγρα, 2017, σελ. 65

Ο τίτλος της τελευταίας ώριμης ποιητικής συλλογής του Διονύση Καψάλη (1952) προδιαθέτει για το περιεχόμενο των ιστοριών του, οι οποίες συμπυκνώνουν εικόνες, σκηνές που συνδέουν την αρχή της ύπαρξης με το τέλος, το πριν με το μετά – αυτό το άγνωστο, που απορροφούν και επανεμφανίζουν έργα σπουδαίων ποιητών και πεζογράφων, αλλά και τους μουσικούς «υπαινιγμούς του τέλους», με την προσδοκία της αναγέννησης, που υπόσχεται η Πέμπτη Συμφωνία του Μπετόβεν. Εργα που συνομιλούν με τη θεματική του ποιητή, ο οποίος εδώ καταπιάνεται με ζητήματα όπως το γρήγορο πέρασμα του χρόνου, η σταδιακή φθορά, ο θάνατος, η μνήμη, η λήθη, η ματαιότητα των πραγμάτων.
ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΤΑΞΙΔΙ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΙΛΛ
ΓΚΕΜΠΕΛΙΑ
(αναμνήσεις από την έρημο του Σινά)
εκδ. Αγρα, σελ. 35

Ο συγγραφέας σε ηλικία δώδεκα ετών ταξίδεψε στο Ορος Σινά, ήρθε σε επαφή με τους Βεδουίνους της περιοχής και για μια δεκαετία συνδέθηκε στενά μαζί τους. Το βιβλίο αυτό περιγράφει την εμπειρία του από την έρημο, το ταξίδι στα βάθη της νύχτας και τη σχέση του με τον Ρατζάπ και τους Βεδουίνους. Ενα ταξίδι αυτογνωσίας και φιλοσοφίας για τη σχέση του ανθρώπου με τα ζώα, τους λιγοστούς ανθρώπους καθώς και τα ήθη των Βεδουίνων. Οπως ο ίδιος γράφει, «μέσα στην έρημο χωρίς τη βοήθεια του άλλου είσαι χαμένος. Και όμως μέσα στην έρημο, ακόμα και όταν είσαι μόνος, δεν νιώθεις μόνος ποτέ».
ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
ΕΜΙΛ ΖΟΛΑ
Η πλημμύρα
μτφρ.: Μανώλης Πιμπλής
εκδ. Ποικίλη Στοά, 2017, σελ. 64

Ενα χαρακτηριστικό δείγμα της νατουραλιστικής γραφής, του κύριου εκπροσώπου της, το διήγημα αυτό, στο οποίο καταδεικνύεται η εξάρτηση του ατόμου από τη φύση, καθώς και η σταδιακή απειλή των φυσικών φαινομένων που είναι δυνατόν να μετατρέψουν την τακτοποιημένη καθημερινότητα και τις ευτυχισμένες στιγμές των μελών μιας οικογένειας σε τρόμο και όλεθρο. Το αίσθημα της επιβίωσης, αλλά και η αδυναμία του ανθρώπου να ελέγξει και να ορίσει τις δυνάμεις της φύσης. Ο αφηγητής διηγείται πώς ένα βράδυ του Μαΐου πλημμύρισε ο ποταμός Γαρούνα και παρέσυρε στον θάνατο ανθρώπους και ζώα.
ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ