ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Seat

ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ. Ταξιδέψαμε έως την «έδρα» της SEAT για να γνωρίσουμε από κοντά το νέο Ibiza, το οποίο εκτός από το νέο παρουσιαστικό του βασίζεται και σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα.

ΤΟΥ ΑΡΗ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Για περισσότερες από τρεις δεκαετίες το όνομα Ibiza βρίσκεται στην παγκόσμια αγορά, ενώ με τις τέσσερις γενιές κατάφερε να πωλήσει πάνω από 5,4 εκατ. μονάδες. Η ισπανική φίρμα έχει αποδείξει τα τελευταία χρόνια ότι αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά του ομίλου Volkswagen και αυτό επιβεβαιώνεται από τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοινώνει κάθε έτος. Μάλιστα, το γερμανικό group εμπιστεύθηκε στη SEAT τη νέα του πλατφόρμα MQB A0, η οποία έκανε την παρθενική της εμφάνιση στο Ibiza που οδηγήσαμε στη Βαρκελώνη και θα ακολουθήσει στα υπόλοιπα supermini του ομίλου.

Οι διαστάσεις του νέου Ibiza είναι 4,06 μέτρα μήκος και 1,78 μέτρα πλάτος, ενώ το ύψος είναι 1,44 μέτρα. Ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει, εκτός από την αύξηση του φάρδους κατά 8,7 εκατοστά. Βέβαια, σημαντικός παράγοντας είναι και το μεταξόνιο που μεγάλωσε κατά 9,5 εκατοστά. Παρά τις μικρές αυξήσεις στις διαστάσεις, το βάρος μειώθηκε (περίπου τα 1.140 με τον οδηγό) και τα εύσημα γι’ αυτό δίνονται στην πλατφόρμα MQB A0.

Εμφανισιακά, το νέο Ibiza κρατάει σταθερά τον χαρακτήρα της ισπανικής φίρμας με επιπλέον έντονες ακμές, που θυμίζουν τον μεγαλύτερο αδερφό του, το Leon. Οπως και οι περισσότερες εταιρείες, έτσι και η SEAT, καταργεί την 3θυρη έκδοση και πλέον θα διατίθεται αποκλειστικά σε 5θυρο αμάξωμα. Το εσωτερικό έχει μεγαλώσει, λόγω της αύξησης πλάτους και του μεγαλύτερου μεταξονίου. Τα υλικά είναι σκληρά, αλλά η συναρμογή τους είναι εξαιρετική και δεν αφήνει περιθώριο αρνητικών σχολίων. Στο ταμπλό ξεχωρίζει η 8 ιντσών οθόνη αφής, η οποία ενσωματώνεται στο νεανικό πλέον χαρακτήρα του supermini. Οι πίσω θέσεις μπορούν να φιλοξενήσουν πιο άνετα τους επιβάτες και ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε κατά 63 λίτρα, φτάνοντας δηλαδή τα 355 λίτρα, τιμή κορυφαία για την κατηγορία του. Στο οδηγικό κομμάτι καταλάβαμε ότι η νέα πλατφόρμα παίζει τον σημαντικότερο ρόλο. Η ακαμψία είναι κατά 33% αυξημένη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και η κύλιση είναι πιο ποιοτική. Οι ανωμαλίες του δρόμου απορροφώνται πολύ επιτυχημένα, χωρίς να δυσανασχετούν οι επιβάτες. Το τιμόνι είναι αρκετά ακριβές και στους ισπανικούς δρόμους αντιλαμβάνεται κανείς την μπόλικη πρόσφυση που μπορεί να προσφέρει στον οδηγό, ο οποίος πατάει το γκάζι λίγο παραπάνω από το φυσιολογικό. Αν όμως το παρακάνεις, τότε τα ηλεκτρονικά είναι αυτά που θα σε βοηθήσουν να συνεχίσεις στον ίσιο δρόμο. Επίσης, δεν λείπουν τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας όπως αυτόματο φρενάρισμα, ενεργό cruise control και ανίχνευση κόπωσης του οδηγού.

Δοκιμάζοντας τον 1.000άρη turbo κινητήρα, που έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη χώρα μας, είναι πολύ ζωηρός μέσα στην πόλη, ενώ με τίποτα δεν θα πει όχι και για αποδράσεις εκτός αστικού φόντου. Οι 115 ίπποι σε συνεργασία με το 7άρι DSG (αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη) είναι ο καλύτερος συνδυασμός για οικονομία και άνεση. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα είναι 193 χλμ./ώρα. Οσον αφορά τη μέση κατανάλωση είδαμε την τιμή των 6,5 λτ./100 χλμ., κάτι που είναι πολύ φυσιολογικό, ενώ αλλαγή έχουμε στη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ που μειώθηκε κατά 5 λίτρα, φτάνοντας πια τα 40 λίτρα. Το νέο Ibiza θα φτάσει στην ελληνική αγορά στα μέσα του Ιουνίου με τον 1.000άρη κινητήρα των 65, 75, 95 και 115, ενώ αργότερα θα ολοκληρωθεί με τις 3 εκδόσεις diesel, την CNG και την κορυφαία 1.5 TSI των 150 ίππων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ