ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το πλάνο επέκτασης της ιταλικής Granarolo στην ελληνική αγορά

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την αναδιάρθρωση των υπερχρεωμένων βιομηχανιών τροφίμων αναμένει ο ιταλικός κολοσσός στον κλάδο των τροφίμων Granarolo για να επεκταθεί στην ελληνική μεταποίηση. Το πρώτο σημαντικό βήμα στην ελληνική αγορά, ήτοι η απόκτηση του 50,01% των μετοχών της εταιρείας Quality Brands International (QBI) έγινε, αλλά πρόκειται για βήμα που περιορίζεται στη διανομή τροφίμων.

Η συνεργασία με την QBI, ωστόσο, δεν είναι η πρώτη που έχει ο όμιλος Granarolo με ελληνική εταιρεία. Από το 2014 ο ιταλικός όμιλος έχει συμφωνία με τη Δέλτα Τρόφιμα (του ομίλου Vivartia της MIG) για την αποκλειστική διανομή αυθεντικού ελληνικού στραγγιστού γιαουρτιού και ελληνικού τυριού της Δέλτα στην ιταλική αγορά. Χθες λοιπόν, ο πρόεδρος της Granarolo Τζιανπιέρο Καλτσονάρι ερωτηθείς, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής συνάντησης στην Αθήνα, για το εάν πρόκειται η εταιρεία του να προχωρήσει στην παραγωγή γιαουρτιού ελληνικού τύπου, απάντησε: «Η φιλοσοφία μας είναι η παραγωγή αυθεντικών προϊόντων. Επομένως δεν θα παράξουμε ελληνικό γιαούρτι στην Ιταλία». Και πρόσθεσε: «Οταν δραστηριοποιούμαστε σε μια ξένη χώρα, ο εταίρος μας είναι το βασικό σημείο αναφοράς». Τις σχετικές διευκρινίσεις έδωσε πράγματι ο εταίρος στην Ελλάδα και εν προκειμένω ο διευθύνων σύμβουλος της Optima Στέφανος Παντελιάδης, ο οποίος επισήμανε: «Εχουμε συζητήσει τις ευκαιρίες στην ελληνική αγορά. Οι όποιες κινήσεις θα εκδηλωθούν μέσα στα επόμενα 1-2 χρόνια, αφού θα έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο με τα “κόκκινα” δάνεια των επιχειρήσεων». Σημειώνεται ότι η Optima, έως πρότινος κύριος μέτοχος της QBI, κατέχει πλέον το 49,9% αυτής, καθώς και το μάνατζμεντ της επιχείρησης.

Η Optima, πάντως, προτίθεται φέτος να εισέλθει αυτόνομα στο μετοχικό κεφάλαιο άλλων ελληνικών εταιρειών του κλάδου τροφίμων. Επιπλέον, σχεδιάζει τη δημιουργία φάρμας εκτροφής 2.000 αιγοπροβάτων δίπλα στο εργοστάσιο της «Ηπειρος», στην Αρτα, προκειμένου να καλύπτονται οι ανάγκες της εν λόγω βιομηχανίας σε αιγοπρόβειο γάλα, κυρίως για την παρασκευή φέτας.

Μέσω, άλλωστε, της συνεργασίας με τον ιταλικό όμιλο, στο πλαίσιο της QBI ανοίγονται νέες αγορές για τα ελληνικά τυροκομικά προϊόντα. Ηδη η ελληνική εταιρεία διερευνά τέσσερις νέες αγορές, μεταξύ των οποίων η Βραζιλία και η Νέα Ζηλανδία. Ο στόχος που τίθεται για την QBI είναι να κλείσει το 2017 με τζίρο 23 εκατ. ευρώ (από 20,2 εκατ. ευρώ το 2016) και σε ορίζοντα τριετίας να υπερβεί τα 30 εκατ. ευρώ.

Καθοριστικοί παράγοντες για την επίτευξη του παραπάνω είναι οι εξής: πρώτον, η διανομή από την QBI και λοιπών κατηγοριών τροφίμων (σ.σ. η Granarolo παράγει πέραν των γαλακτοκομικών και ζυμαρικά, προσούτο, βαλσαμικό ξίδι κ.ά.) και δεύτερον, η λειτουργία της ελληνικής αγοράς ως προθαλάμου για τις αγορές των Βαλκανίων.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ