ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανάπτυξη με επενδύσεις σε υποδομές προτείνει ο κ. Γ. Περιστέρης

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην ανάγκη κινητοποίησης ιδιωτικών κεφαλαίων για την εκτέλεση των μελλοντικών έργων υποδομής, καθώς το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων βρίσκεται σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο, ιδίως για μια χώρα που βρίσκεται σε ύφεση και δεν προβλέπεται να αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο κ. Γιώργος Περιστέρης, μιλώντας χθες στο 1ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών. Ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τόνισε ότι σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της PriceWaterHouseCoopers (PwC) δρομολογούνται 69 έργα αξίας 21 δισ. ευρώ την επόμενη πενταετία, τα οποία μπορούν να συνεισφέρουν 20 μονάδες στο ΑΕΠ της ελληνικής οικονομίας, ενώ για κάθε ευρώ που επενδύεται στις υποδομές, σχεδόν το μισό επιστρέφεται άμεσα –από την πρώτη μέρα– στα κρατικά ταμεία.

Σημειωτέον ότι από τα παραπάνω έργα, το 42% αφορά επενδύσεις στην ενέργεια. Ο κ. Περιστέρης αναφέρθηκε και στη διασύνδεση των νησιών του Αιγαίου και της Κρήτης με το ελληνικό και ευρωπαϊκό δίκτυο, εξέλιξη που θα σημάνει τη μόνιμη μείωση στην τιμή του ρεύματος, καθώς σήμερα, ετησίως, οι καταναλωτές πληρώνουν 700 εκατ. ευρώ για τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφελείας, όσο είναι δηλαδή το κόστος του μαζούτ που χρησιμοποιείται για τη ρευματοδότηση των νησιών. Το κόστος για τη διασύνδεση υπολογίζεται σε 2,8 δισ. ευρώ, δηλαδή όσο τέσσερα χρόνια δαπάνης ΥΚΩ. Παράλληλα, όμως, θα άνοιγε ο δρόμος για την αξιοποίηση του πολύ μεγάλου δυναμικού ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ στον νησιωτικό χώρο του Αιγαίου (χερσαίο και υπεράκτιο), που ξεπερνά τις 10.000 MW και θα μπορούσε να αποτελέσει την επόμενη γενιά μεγάλων επενδύσεων στη χώρα.

Στο πλαίσιο αυτό, δεδομένου ότι οι μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις θα κληθούν να ηγηθούν της προσπάθειας αυτής για την πραγματοποίηση νέων επενδύσεων, ο κ. Περιστέρης ζήτησε ισότιμη μεταχείριση, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τη φορολογία και την πληρωμή των υποχρεώσεων του κράτους, όπως π.χ. επιστροφές ΦΠΑ. Ιδιαίτερης μνείας χρήζει και η αναφορά του κ. Περιστέρη στη στάση των ξένων κατασκευαστικών ομίλων, όταν ξέσπασε η κρίση χρέους στην Ελλάδα. Θέλοντας να καταδείξει τη διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τις εγχώριες επιχειρήσεις, ο κ. Περιστέρης ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «τη διετία 2009-2010 που τα έργα στους αυτοκινητοδρόμους βρέθηκαν λόγω της κρίσης στον “αέρα”, οι ξένες εταιρείες που συμμετείχαν στα έργα ζητούσαν επίμονα να βγουν τα λεφτά των συμβάσεων στο εξωτερικό και να σταματήσουν τα έργα με την καταγγελία των συμβάσεων. Εμείς δεν το δεχθήκαμε ποτέ, δεν βγάλαμε ούτε ένα ευρώ εκτός Ελλάδας κι ολοκληρώσαμε μόνοι μας τα έργα», σημείωσε ο κ. Περιστέρης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ