Υποβολείο

2' 48" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Χάψαν όλοι το δόλωμα «γραβάτα», • που δόλωσε προ δεκαπενθημέρου ο ίδιος ο Τσίπρας, σαν μαέστρος που είναι στα επικοινωνιακά και φαύλα, • και δεν προσέξαμε αυτό που έχουμε πλέον καλά εμπεδώσει από το πρώτο κιόλας, το βαρουφάκειο, συριζανελικό εξάμηνο: • Αμα τους ακούς να λένε «Κλείνει η διαπραγμάτευση»· • άμα διαβεβαιώνουν «Υπογράφεται η συμφωνία»· • άμα δηλώνουν πασιχαρείς «Ερχονται τόσο καλά νέα για το χρέος, που θα βάλω γραβάτα!»· • τέτοια άμα ακούς, • τότε είναι που δεν πρέπει να πιστεύεις ούτε φωνήεν. •

Ρωτάς • (ακόμα; μετά δυόμιση χρόνια τσιπρίαση;) • «Μα γιατί να κάνει όλο αυτό το σόου, ότι έρχεται συμφωνία για το χρέος, • και μάλιστα τόσο καλή που να κελαηδάει δημοσίως στα μίντια • «Γραβάτα θα φορέσω / ρούχα γιορτινά / αφού για Χρέος παίρνω / μια ρυθμισάρα νά!» Γιατί, τι κερδίζει;». • «Είναι η φενάκη, ανόητε· • το βασικό εργαλείο του», θα μπορούσε κανείς να σου απαντήσει. • Και παραμονές της ψήφισης των ευάγριων μέτρων στη Βουλή, • στόχος του φενακισμού ήταν κυρίως οι βουλευτές του, οι συριζανέλ. • Με το κόλπο της γραβάτας πάσαρε εντέχνως τη «βεβαιότητα» πως «η ρύθμιση του χρέους είναι εδώ». • Οπότε «Ψηφίστε, άξιον εστί!». • Ο άνθρωπος δεν ιδρώνει τ’ αφτί του αν λίγες μέρες μετά ξεγιουβεντίζεται ως ασόβαρος • (μηνπωτι χείρον). • Οπως τώρα που έμεινε με τη γραβάτα στο χέρι

• και το χρέος πτερουγίζον • εν είδει περιστεράς • κι εβεβαίου του λόγου το ευτελές. •

Σαράντα χρόνια φούρναρης, και τι δεν έχω διαβάσει από λυρικές εξάρσεις σε δημοσιογραφικά κείμενα. • Από την εποχή του διαβόητου «Την ισπανοσύνη μην την κλαις» που είχε γράψει ο μετρ του είδους Γιώργος Λιάνης στα Νέα μετά το θάνατο του Φράνκο • και μέχρι σήμερα βεβαίως. • Οπότε διαβάζω σ’ εφημερίδα για έναν οπερατικό «Ερωτόκριτο» που ανέβασε πρόσφατα η Λυρική: • Τους 10.000 στίχους του έργου «ο συνθέτης πρωτίστως τους άκουσε ως παρτιτούρα. • Ακουσε τη μουσική που κλείνουν μέσα τους, περιμένοντας τον επίδοξο δημιουργό του 2017 να επενδύσει στην προσωπική δεισιδαιμονία της τέχνης…». •

Αραγε πώς να πήγαν –αφήκαν κάνα διάφορο; • Οι επενδύσεις «στη δεισιδαιμονία της τέχνης» λέω. • Και μάλιστα την «προσωπική». •

Μιας και μιλάμε για έπη. • Διάβασα κάπου ότι το ινδικό Μπόλιγουντ ετοιμάζεται να γυρίσει τη δική του εκδοχή πάνω στις ταινίες «Ράμπο» του Σιλβέστερ Σταλόνε. • Ο οποίος, λένε, στην αρχή «ανησύχησε», αλλά μετά «ησύχασε», κι έδωσε μάλιστα και την ευχή του. • Πάντως ο Ινδός σκηνοθέτης «διαβεβαίωσε το κοινό ότι η ταινία δεν θα περιέχει μουσικοχορευτικές σκηνές». •

Στην αρχή γέλασα. • Αλλά μετά προβληματίστηκα. • Ακου πράγματα. • Ινδικό χωρίς μουσικοχορευτικά. • Η μαγκούφα η παγκοσμιοποίηση. • Ενώ θα μπορούσε θαυμάσια να γυριστεί ένα «Ρινγκ ποτισμένο με ιδρώτα».

Οι μόνες σίγουρες μεταρρυθμίσεις που γίνονται είναι οι περικοπές • –οριζοντίως και καθέτως. • Περικοπές σε δουλειές, μισθούς, συντάξεις, υγεία, παιδεία, ψυχαγωγία, ψυχολογία, τεκνογονία, δημογραφία, νεκροταφεία… • Μόνο περικοπές. • Ολες οι άλλες μεταρρυθμίσεις • οι «θεσμικές» λεγόμενες • είτε ουδέποτε θεσμοθετούνται • είτε, θεσμοθετούμενες, ουδέποτε εφαρμόζονται • –πέφτουν, όπως έγραψε ο Μιχάλης Τσιντσίνης, «στην άβυσσο που πάντα χάσκει μεταξύ ψήφισης και εφαρμογής»– • είτε, εφαρμοζόμενες, πέφτουν θύματα αλλεπάλληλων βιασμών • σε σημείο που στο τέλος δεν ξέρει η μάνα τίνος είναι το παιδί • και όλοι μας από πού προέκυψε τώρα αυτό το έκτρωμα. • Γι’ αυτό ο κόσμος ακούει «μεταρρυθμίσεις» και του ’ρχετ’ αναγούλα. •

Αυτό φταίει. •

Οχι το σανό.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή