ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο φάκελος της κ. Βεστάγκερ και η συνάντηση που δεν έγινε

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Ο ΔΗΚΤΗΣ

Ο Ευκλείδης Τσακαλώτος δεν γύρισε μόνο χωρίς συμφωνία για το χρέος από τις Βρυξέλλες. Γύρισε και χωρίς συμφωνία για απόφαση που θα κλείνει τον φάκελο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το θεσμικό πλαίσιο της ναυτιλίας στην Ελλάδα. Ενα φάκελο που απειλεί όχι μόνον τη χώρα μας, αλλά και ολόκληρη την Ευρώπη, με φυγή των ναυτιλιακών ομίλων προς άλλα ναυτιλιακά κέντρα που έχουν ήδη φιλικότερο για την επιχειρηματικότητα πλαίσιο. Η εκτίμηση τώρα είναι πως το θέμα θα πάρει ακόμα μερικούς μήνες, πιθανόν έως τα τέλη του καλοκαιριού. Υπήρχε βέβαια η εκτίμηση πως όλα θα έκλειναν ομαλώς, καθώς είχε γίνει πολλή δουλειά και η κυβέρνηση το είχε επίσης «παλέψει».

Οι δύσπιστοι αναφέρουν πως ο υπουργός Οικονομικών μετά και το ναυάγιο της Δευτέρας δεν το επιχείρησε καν. Αλλοι πιστεύουν πως η μη συμφωνία για το χρέος και την αξιολόγηση μεταφράστηκε αυτόματα σε μη συμφωνία για τα πάντα... Αυτός που την πλήρωσε, πάντως, ήταν ο Παναγιώτης Κουρουμπλής. Ο υπουργός Ναυτιλίας επρόκειτο να επισκεφθεί τη Μαργκρέτε Βεστάγκερ (φωτ.) μαζί με τον Τσακαλώτο μία εβδομάδα πριν. Αλλά επειδή ο Ευκλείδης δεν μπόρεσε να πάει μαζί του (ήταν πράγματι «overwhelmed») η σιδηρά κυρία της Επιτροπής ματαίωσε τη συνάντηση και με τον Κουρουμπλή.

Ποιοι

είναι οι πιθανοί υποψήφιοι αγοραστές που θα εμφανιστούν για την περίπτωση του ΔΑΑ; Στην αγορά ακούγονται πολλά ονόματα, ωστόσο, ως πιθανότεροι υποψήφιοι αγοραστές φέρονται, μεταξύ άλλων, τόσο το καναδικό ασφαλιστικό ταμείο PSP Investments (που κατέχει ήδη το 40%) όσο και οι κινεζικοί όμιλοι Shenzhen Airport Group και China Everbright. Κύκλοι κοντά στη Fraport –η οποία ως γνωστόν πήρε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας– αναφέρουν πως δεν συμπεριλαμβάνεται στα σχέδιά της και ο ΔΑΑ, ενώ άλλες πηγές θυμίζουν πως ο όμιλος Κοπελούζου έχει αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο να ενδιαφερθεί χωρίς να έχει ξεκαθαρίσει εάν αυτό θα γίνει κατά μόνας ή με ξένο εταίρο.

Ναυάγια που... περιμένουν να συμβούν

Την τύχη του «Παναγία Τήνου», που βυθίστηκε μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, φλερτάρουν άλλα δύο πλοία–κουφάρια, στον ΟΛΠ και στο Λαύριο. Το πρώτο είναι το «Αλκυών», σκαρί του 1965, που εδώ και δεκαετίες παραμένει ξεχασμένο σε έναν από τους δευτερεύοντες προβλήτες του Πειραιά, καθώς είχε κατασχεθεί για λαθρεμπόριο. Αλλά με το ΝΑΤ –και όχι μόνον– να διεκδικεί απαιτήσεις, που όμως είναι πρακτικά αδύνατον να ανακτηθούν, δεν μπορεί να πωληθεί. Το άλλο είναι ο «Ταξιάρχης» της ΝΕΛ, που, αν και σε καλύτερη κατάσταση, σκουριάζει στο Λαύριο. Οσοι ξέρουν την ελληνική γραφειοκρατία στοιχηματίζουν πως αμφότερα τα ποστάλια –όπως λένε στο λιμάνι τα ακτοπλοϊκά– δεν πρόκειται να μετακινηθούν πριν βουλιάξουν. Μόνο τότε μπορούν να περάσουν «καθαρά» χωρίς αξιώσεις τρίτων, ναυάγια γαρ, στη δικαιοδοσία των λιμενικών αρχών και να πωληθούν, πιθανότατα για παλιοσίδερα, όπως το «Παναγία Τήνου».

Η τιτλοποίηση «κόκκινων» δανείων της Attica Bank

Εγκρίθηκε και ήδη μπαίνει σε εφαρμογή το project της τιτλοποίησης «κόκκινων» δανείων ύψους 1,3 δισ. ευρώ της Attica Bank, με παράλληλο καθαρό κέρδος της τράπεζας, που αντιστοιχεί σε κεφαλαιακή της ενίσχυση TIER I, ύψους 70 εκατ. ευρώ. Το αποτέλεσμα θα είναι η τράπεζα, αφενός, να απαλλαγεί από τις ζημίες που θα προέκυπταν από ενδεχόμενη περιορισμένη εισπραξιμότητα των δανείων που τιτλοποιούνται και, αφετέρου, να ενισχυθεί σημαντικά ο δείκτης φερεγγυότητάς της, από 14% στο 17% περίπου. Η δικηγορική εταιρεία Μπαχάς, Γραμματίδης και Συνεταίροι είναι οι νομικοί σύμβουλοι της Attica Bank που μαζί με τη διοίκηση και τους συμβούλους της σχεδίασαν και οργάνωσαν το project.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ