ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στα αυτόνομα οχήματα στρέφει τη Ford ο νέος CEO

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εν μέσω ανησυχιών των επενδυτών ότι η Ford αδυνατεί να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στο πεδίο της υψηλής τεχνολογίας και να ανταγωνιστεί τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες ως προς την προώθηση των λεγόμενων «οχημάτων του μέλλοντος», ο διευθύνων σύμβουλός της Μαρκ Φιλντς αντικαταστάθηκε από τον Τζέιμς Χάκετ. Η διοίκηση της εταιρείας αποφάσισε να προχωρήσει σε ανακατατάξεις, δύο εβδομάδες μετά την ετήσια συνέλευση των μετόχων.

Ο πρόεδρος της εταιρείας Μπιλ Φορντ δήλωσε ότι θέλει ο κ. Χάκετ να επιταχύνει τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων και να προχωρήσει σε περικοπές, χωρίς όμως να δώσει σαφείς απαντήσεις για τον τρόπο με τον οποίο ο νέος CEO θα αλλάξει τις δραστηριότητες της εταιρείας. Ο ίδιος επισήμανε ότι «θα πρέπει να εκσυγχρονίσουμε την επιχείρηση και να κινηθούμε πιο αποφασιστικά για να αντιμετωπίσουμε τους τομείς που παρουσιάζουν χαμηλότερες επιδόσεις».

Ωστόσο, το σίγουρο είναι ότι ο κ. Φιλντς δέχθηκε σφοδρές επικρίσεις από τους επενδυτές της εταιρείας, κυρίως λόγω της επιδείνωσης των οικονομικών στοιχείων της σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, κατά τη διάρκεια της τριετούς θητείας του. Ενδεικτικά, οι μετοχές της εταιρείας την περίοδο που ο κ. Φιλντς ήταν διευθύνων σύμβουλος βυθίστηκαν κατά 40%, ενώ η κεφαλαιοποίηση της Ford υποχώρησε σε σχέση με την κεφαλαιοποίηση της Tesla. Επιπλέον, το πρώτο τρίμηνο του 2017 τα προσαρμοσμένα κέρδη της Ford σημείωσαν πτώση 42%, στα 2 δισ. δολ., ενώ η General Motors κατέγραψε ρεκόρ κερδοφορίας, με τα κέρδη της να ανέρχονται στα 3,4 δισ.

Παρότι τα αυτοκίνητα τύπου SUV και τα αγροτικά μοντέλα παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση στις ΗΠΑ, η εταιρεία δεν είχε ανακοινώσει έως τον Ιανουάριο την αναβίωση του μοντέλου Ranger και του μοντέλου SUV Bronco. Επίσης, η εταιρεία την περίοδο της θητείας του κ. Φιλντς δεν κατόρθωσε να αναπτύξει τη νέα τεχνολογία για την προώθηση των αυτόνομων οχημάτων και των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η Ford έχει ανακοινώσει ότι θα θέσει σε κυκλοφορία το δικό της πλήρως αυτόνομο όχημα έως το 2021, όταν η General Motors και η Google θα έχουν θέσει σε λειτουργία τα δικά τους αυτόνομα οχήματα.

Ο Τζο Σπακ, αναλυτής της RBC Capital Markets, δήλωσε για τη διοίκηση της Ford ότι προσπαθούν να κάνουν πολλά πράγματα μαζί, κάποια εκ των οποίων είναι ευρηματικά. Ωστόσο επισήμανε ότι η εταιρεία εμφανίζει αδυναμίες στο επικοινωνιακό της κομμάτι. Ο κ. Χάκετ ανέλαβε καθήκοντα προέδρου της Ford Smart Mobility τον Μάρτιο το 2016, με στόχο να αυξήσει τις επιδόσεις της εταιρείας στις αναδυόμενες υπηρεσίες μετακίνησης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ