ΕΛΛΑΔΑ

Μείωση λειτουργικών κερδών για τον όμιλο MIG το α΄ 3μηνο

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Mείωση της λειτουργικής κερδοφορίας και των πωλήσεων παρουσίασε ο όμιλος MIG στη διάρκεια του α΄ τριμήνου 2017 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016. Πιo συγκεκριμένα, η ενοποιημένη λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) διαμορφώθηκε στα 13,1 εκατ. ευρώ έναντι 26,5 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο του 2016. Οπως εξηγεί σε χθεσινή της ανακοίνωση η εισηγμένη, «η εν λόγω μείωση προκύπτει από τις θυγατρικές Attica Group (κυρίως) και Vivartia (δευτερευόντως), καθώς τα λειτουργικά τους αποτελέσματα επιβαρύνθηκαν από τη σημαντική αύξηση του κόστους καυσίμων, λόγω της αύξησης της τιμής πετρελαίου και τη συνεχιζόμενη μείωση της καταναλωτικής δαπάνης στη χώρα αντιστοίχως. Αντίθετα, η λειτουργική κερδοφορία της θυγατρικής «Υγεία» παρουσίασε ενίσχυση (αύξηση 11% έναντι του α΄ τριμήνου 2016).

Οι ενοποιημένες πωλήσεις του ομίλου MIG το α΄ τρίμηνο ανήλθαν στα 244,5 εκατ. ευρώ έναντι 245,0 εκατ. ευρώ το α΄ τρίμηνο 2016, καταγράφοντας οριακή μείωση 0,2%.

Οπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της MIG: «Οι θυγατρικές του ομίλου συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν αντίξοες συνθήκες στους κλάδους δραστηριότητάς τους, όπως αυτές αποτυπώνονται στον ρυθμό μείωσης του εγχώριου ΑΕΠ της χώρας το α΄ τρίμηνο 2017 κατά 0,5% έναντι του α΄ τριμήνου 2016 και στην περιστολή της κατανάλωσης των νοικοκυριών (χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η πτώση τόσο των συνολικών πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ κατά 4% έναντι του α΄ τριμήνου 2016 όσο και των πωλήσεων λευκού γάλακτος στην ελληνική αγορά κατά 12,8% έναντι του α΄ τριμήνου 2016)». Επισημαίνεται ότι το α΄ τρίμηνο κάθε έτους, είναι το λιγότερο σημαντικό λόγω εποχικότητας για την πλειονότητα των θυγατρικών του ομίλου, ως εκ τούτου δεν είναι ενδεικτικό των τάσεων για το σύνολο του έτους.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις της Vivartia διαμορφώθηκαν στα 129,3 εκατ. ευρώ έναντι 133,2 εκατ. το α΄ τρίμηνο του 2016 (μείωση 2,9%). Τα ενοποιημένα αποτελέσματα EBITDA διαμορφώθηκαν σε κέρδη 6,6 εκατ. έναντι κερδών 8,3 εκατ. το α΄ τρίμηνο 2016, αντικατοπτρίζοντας την προαναφερθείσα μείωση των πωλήσεων. Οι εταιρείες του ομίλου Vivartia διατήρησαν την ηγετική τους θέση στους κύριους τομείς δραστηριότητας, τόσο στην αγορά του φρέσκου γάλακτος (μερίδιο αγοράς 30% το α΄ τρίμηνο 2017) όσο και στην αγορά των κατεψυγμένων λαχανικών (μερίδιο αγοράς 64% το α΄ τρίμηνο 2017).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ