ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Amazon άνοιξε το έβδομο φυσικό κατάστημα στις ΗΠΑ

Για τους μικρότερους ανταγωνιστές, η επέκταση της εταιρείας και στα φυσικά καταστήματα δημιουργεί στον κλάδο σχετική πίεση. Η Amazon ξεκίνησε να πουλάει βιβλία πριν από περίπου είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικών πωλήσεων στο Διαδίκτυο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Υστερα από τη μεγάλη επιτυχία που γνώρισε η Amazon, ιδρύοντας το 2015 το πρώτο βιβλιοπωλείο στο Σιάτλ, η εταιρεία εμφανίζεται τελευταία αποφασισμένη να επεκτείνει με γοργούς ρυθμούς τις δραστηριότητές της στον χώρο του λιανεμπορίου και εκτός Διαδικτύου, εγκαινιάζοντας την περασμένη εβδομάδα το έβδομο κατά σειρά φυσικό βιβλιοπωλείο της στη Νέα Υόρκη. Η εταιρεία Amazon ξεκίνησε να πουλάει βιβλία πριν από περίπου είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις μεγαλύτερες εταιρείες λιανικών πωλήσεων που προσφέρουν τα προϊόντα τους διαδικτυακά. Ωστόσο, η δημιουργία των φυσικών καταστημάτων αποτελεί μοναδική ευκαιρία για τους ενδιαφερόμενους επισκέπτες να αγοράσουν προϊόντα της Amazon αυτοπροσώπως.

Η Αμάντα Μαρτίνεζ, κάτοικος της Νέας Υόρκης που έφθασε στο κατάστημα πριν αυτό ανοίξει τις πόρτες του για να υποδεχθεί το κοινό, δήλωσε στο BBC ότι το βιβλιοπωλείο της Amazon «κάνει τα πάντα πιο προσβάσιμα. Είναι ήδη δηλαδή προσβάσιμο διότι δραστηριοποιείται διαδικτυακά, όμως είναι ωραίο να μπαίνεις μέσα και να περπατάς». Η Amazon σχεδιάζει να ανοίξει περίπου 13 βιβλιοπωλεία στη Νέα Υόρκη, ενώ έχει επεκτείνει τις δραστηριότητές της και εντός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Επίσης, στα τέλη του 2016 εγκαινίασε, και πάλι στο Σιάτλ, το πρώτο μανάβικο χωρίς ταμεία, ανιχνεύοντας μέσα από αισθητήρες τα αντικείμενα που θέλουν να αγοράσουν οι πελάτες και χρεώνοντας το σχετικό ποσό στον λογαριασμό τους στην Amazon.

Ο Τούνα Αμόμπι, που παρακολουθεί τις κινήσεις της εταιρείας για λογαριασμό της CFRA Research, υποστηρίζει ότι τα φυσικά καταστήματα της εταιρείας παραμένουν ένα σχετικά περιθωριοποιημένο κομμάτι των δραστηριοτήτων της Αmazon, εκτιμώντας ότι αυτό δεν θα αλλάξει σύντομα. Οσοι αποτελούν μέλη της εταιρείας μπορούν να αγοράσουν τα προϊόντα που διατίθεται στο βιβλιοπωλείο σε online τιμές, ενώ όσοι δεν είναι εγγεγραμμένα μέλη θα πρέπει να πληρώσουν το προϊόν στην τιμή που υποδεικνύεται στα ράφια. Για τους μικρότερους ανταγωνιστές, η επέκταση της εταιρείας και στα φυσικά καταστήματα δημιουργεί στον κλάδο σχετική πίεση. Σύμφωνα με τον κ. Αμόμπι, «ειλικρινά, εδώ και μία δεκαετία κυριαρχεί αναστάτωση. Μέσω της δημιουργίας των φυσικών βιβλιοπωλείων, αυτή η αναστάτωση θα ενταθεί», υπονοώντας ότι η δημιουργία φυσικού (πέραν του ηλεκτρονικού) βιβλιοπωλείου από τον ιντερνετικό γίγαντα αποτελεί επιθετική κίνηση εναντίον των ανταγωνιστών της.

Στο πλαίσιο αυτό, η Λέι Αλτσχούλερ, εκπρόσωπος του βιβλιοπωλείου Strand Book Store που ιδρύθηκε το 1927, δήλωσε στο BBC ότι το βιβλιοπωλείο δεν μπορεί να βασιστεί μόνο στην επιτυχία που έχει γνωρίσει όλα αυτά τα χρόνια, χωρίς να προχωρήσει σε κινήσεις ανανεωτικές. Ωστόσο, εκτιμά ότι οι πελάτες που επισκέπτονται τα βιβλιοπωλεία της Amazon αναζητούν κάτι διαφορετικό σε σχέση με αυτούς που εργάζονται σε ανεξάρτητα μαγαζιά όπως είναι το δικό της. «Δεν πάμε οπουδήποτε. Εμείς δεν είμαστε ένα απλό βιβλιοπωλείο. Είμαστε ένας πολιτισμός, μια κοινότητα». Ο χώρος των 4.000 τ.μ του βιβλιοπωλείου της Amazon περιλαμβάνει, εκτός από βιβλία, προϊόντα τεχνολογίας, γαλλικές εφημερίδες και ηλεκτρονικά προϊόντα που προωθεί η ίδια η εταιρεία. Ενδεικτικά, στο βιβλιοπωλείο θα πωλούνται και τα Kindle της Amazon, δηλαδή οι συσκευές της εταιρείας σε σχήμα ταμπλέτας για την ανάγνωση των ηλεκτρονικών βιβλίων.

Στο κατάστημα, που βρίσκεται στον τρίτο όροφο ενός από τα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα του Μανχάταν, η εταιρεία οργανώνει τα βιβλία σύμφωνα με νέα είδη κατηγορίας. Η Τζενιφερ Καστ, αντιπρόεδρος της Amazon Books, επισημαίνει στο BBC ότι δεν πρόκειται για κάποιον εκθεσιακό χώρο αλλά για ένα μεγάλο βιβλιοπωλείο, δεδομένου του μεγάλου αριθμού των προϊόντων που βρίσκονται στα ράφια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ