ΕΛΛΑΔΑ

Η Λέσβος διεκδικεί θετική προβολή

ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ

Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου φιλοξένησε 10 «διαμορφωτές γνώμης» από την Ολλανδία από τις 18 έως τις 22 Μαΐου. Συμμετείχαν τρεις εκπρόσωποι της πλατφόρμας τουριστικών αξιολογήσεων Zoover και επτά δημοφιλείς Ολλανδοί bloggers. Στόχος ήταν να ανατραπεί η εικόνα της Λέσβου ως προσφυγικού νησιού.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Κόκκινο χτυπά η αρνητική προβολή της Λέσβου στο εξωτερικό με μερίδα διεθνών μέσων μαζικής ενημέρωσης να επιμένουν στην προσφυγική εικόνα του νησιού δύο χρόνια πριν! Ανήσυχοι για τον λόγο αυτόν είναι οι τουριστικοί παράγοντες της Λέσβου, οι οποίοι, λίγο πριν από την έναρξη της θερινής περιόδου, λαμβάνουν αμφίσημα μηνύματα από ταξιδιωτικούς πράκτορες του εξωτερικού που θεωρούν τη Μυτιλήνη προορισμό υψηλού ρίσκου.

Χαρακτηριστικό είναι το πρωτοσέλιδο της πρώτης εφημερίδας σε κυκλοφορία στην Ολλανδία NRC Handelsblad, στις 20 Μαρτίου 2017, που δείχνει βουνό σωσιβίων στην ακτή, παραπέμποντας στις εικόνες του Οκτωβρίου του 2015, όταν οι προσφυγικές ροές είχαν φτάσει στο ζενίθ, με αφίξεις 15.000 προσφύγων και μεταναστών ανά τριήμερο. Το ρεπορτάζ σχετιζόταν με τη συμπλήρωση ενός χρόνου από την κοινή δήλωση Ευρωπαϊκής Ενωσης - Τουρκίας. Η εικόνα όμως που το συνοδεύει δεν συμβαδίζει με τη σημερινή πραγματικότητα των ροών στη Λέσβο, όπου σε αναμονή εξέτασης του αιτήματος ασύλου βρίσκονται μόνο 3.000 άνθρωποι.

Επιφυλακτικότητα

Αυτό παρατήρησαν και οι δημοσιογράφοι Ed και Joanna Peereboom, οι οποίοι παραθερίζουν στη Λέσβο από το 1991. Μάλιστα, το 2000 συνέστησαν μια εταιρεία «Hiking on Lesvos», με την οποία «φέρνουν» Ολλανδούς στη Λέσβο για να γνωρίσουν τον ήπιο τουρισμό: περιπατητικές διαδρομές, παρατήρηση πουλιών, γαστρονομία, φυσικό και πολιτισμικό πλούτο. «Προσπαθώντας να προωθήσουμε το προϊόν μας σε εκθέσεις στην Ολλανδία, παρατηρήσαμε μεγάλη επιφυλακτικότητα από τον κόσμο. Κι αυτό γιατί τα συνεχή ρεπορτάζ που γίνονται διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα του νησιού. Καταρχήν σε οποιοδήποτε προσφυγικό θέμα δημοσιοποιείται, ανεξάρτητα με το μέρος στο οποίο εκτυλίσσεται, προβάλλονται εικόνες της Λέσβου», λένε στην «Κ». Οι ίδιοι αποδίδουν ευθύνες εκτός από μερίδα ρεπόρτερ, και στις μη κυβερνητικές οργανώσεις. «Κάποιες ΜΚΟ που δρουν στη Λέσβο και την Ολλανδία στέλνουν δωρεάν φωτογραφίες και εικόνες επεισοδίων που πολλές φορές δείχνουν αποσπασματικά ένα επεισόδιο. Ετσι δημιουργείται η αίσθηση ότι στη Λέσβο είναι παντού πρόσφυγες πεινασμένοι ή ναυαγοί, κάτι που είναι εντελώς ψευδές», προσθέτουν.

Ευθύνες στις ΜΚΟ αποδίδει και ο πρώην πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Πρακτόρων Αχιλλέας Σούγιολτζης, ο οποίος λέει στην «Κ»: «Οι ΜΚΟ δημοσιεύουν καταχωρίσεις σε όλον τον διεθνή Τύπο και, επειδή απασχολούνται στη Λέσβο, θεωρούνται έγκυρες. Η παραπληροφόρηση όμως είναι δεδομένη. Η Κως έχει ολόκληρη ομάδα που εντοπίζει ό,τι δυσφημιστικό προβάλλεται και απαιτεί να κατέβει. Το ίδιο πρέπει να κάνουμε και εμείς. Επίσης, δεν θα πρέπει να επιτρέπουμε σε ρεπόρτερ να πλησιάζουν στους καταυλισμούς, γιατί κάποιες φορές είναι αυτοί μαζί με ΜΚΟ που στήνουν επεισόδια για να πουλήσουν ρεπορτάζ».

Προσπαθώντας να ανατρέψει την εικόνα του νησιού ως προσφυγικού, η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου φιλοξένησε 10 «διαμορφωτές γνώμης» από την Ολλανδία από τις 18 έως τις 22 Μαΐου 2017. Το «fam trip» οργανώθηκε από την Περιφέρεια σε συνεργασία με το Γραφείο ΕΟΤ Κάτω Χωρών. Συμμετείχαν τρεις εκπρόσωποι της πλατφόρμας τουριστικών αξιολογήσεων Zoover και επτά δημοφιλείς Ολλανδοί bloggers. Για ένα χρόνο η πλατφόρμα http://www.zoover.nl/ (με 5,5 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες ανά μήνα) θα προβάλλει προορισμούς σε Λέσβο, αλλά και Λήμνο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ