ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Κάποτε τα αεροπορικά εισιτήρια ήταν χάρτινα και έμοιαζαν με μακρόστενο φυλλάδιο, σήμερα τα αποθηκεύουμε στο κινητό. Στο παρελθόν, η άφιξη στο αεροδρόμιο περιελάμβανε τη συνομιλία με πολυάριθμους υπαλλήλους για το check in, την παράδοση των αποσκευών, τον έλεγχο διαβατηρίων και ασφαλείας κ.τ.λ. Κάποτε επιτρεπόταν και το κάπνισμα εν πτήσει. Ευτυχώς, αυτή η πρακτική ανήκει στο παρελθόν. Σήμερα, μπορεί κανείς από τη στιγμή που θα συλλάβει την ιδέα ενός ταξιδιού μέχρι τη στιγμή που θα μπει στο αεροπλάνο να μη συνομιλήσει ούτε με έναν άνθρωπο. Ο τρόπος που ταξιδεύουμε έχει αλλάξει ριζικά. Από την εξέλιξη αυτή δεν θα μπορούσε να υπολείπεται ο «ναός» του αεροπορικού ταξιδιού. Η λειτουργικότητα, η άνεση και ο σύγχρονος σχεδιασμός έχουν βρεθεί στο επίκεντρο της πλήρους αναβάθμισης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), που ολοκληρώθηκε πριν από ένα μήνα και βρίσκεται στη διάθεση του επιβατικού κοινού.

Το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», το οποίο πέρυσι εξυπηρέτησε 20 εκατ. επιβάτες, είναι σε θέση πλέον να υποδεχθεί 26 εκατ. επιβάτες, ενώ το συνολικό κόστος της αναβάθμισης δεν ξεπέρασε τα 35 εκατ. ευρώ. Τα έργα συγχρηματοδοτήθηκαν κατά 15 εκατ. ευρώ από τον ΔΑΑ και κατά 20 εκατ. ευρώ από τρίτα μέρη, κυρίως τα εμπορικά καταστήματα που δραστηριοποιούνται εντός αυτού. Η εμπορική περιοχή του αεροδρομίου της Αθήνας ανέρχεται σε 11.000 τ.μ., ενώ κατά την αναβάθμιση προστέθηκαν άλλα 21 καταστήματα, με το σύνολό τους να φτάνει τα 126 (64 λιανικής, 34 εστίασης, 28 παροχής υπηρεσιών).

Από τις σημαντικότερες τροποποιήσεις που υπέστη ο ΔΑΑ είναι η δημιουργία δύο κεντρικών σημείων ελέγχου ασφαλείας στις εισόδους των περιοχών εκτός Σένγκεν (διαβατήρια - ασφάλεια) και εντός Σένγκεν (κάρτες επιβίβασης - ασφάλεια).

Η νέα διαρρύθμιση διαχωρίζει πλήρως τη λειτουργική δραστηριότητα από την αναψυχή, σε αντίθεση με τα σχετικά διάσπαρτα σημεία ελέγχου που υπήρχαν πριν από τα έργα. Ετσι, οι επιβάτες μπορούν πλέον να «αφήνουν πίσω τους» τη διαδικασία του κεντρικού ελέγχου, και να περιηγηθούν στις νέες, αναβαθμισμένες διαδρομές και χώρους των εντός και εκτός Σένγκεν περιοχών, χωρίς πίεση χρόνου. Με το νέο κεντρικό σύστημα, η απόδοση των σημείων ελέγχου έχει αυξηθεί κατά 20% σε σχέση με την προηγούμενη υποδομή, ενώ οι μετεπιβιβαζόμενοι επιβάτες (15%-20% της επιβατικής κίνησης) φθάνουν στην πύλη αναχώρησής τους 10 λεπτά ταχύτερα, καθώς διακινούνται από διαφορετική πύλη.

Στην περιοχή εντός Σένγκεν βρίσκονται πλέον 17 σημεία ελέγχου (αντί 10), ενώ ο έλεγχος των καρτών επιβίβασης διενεργείται από 12 χειροκίνητα σημεία και άλλα 9 αυτόματα μηχανήματα.

Δέκα σημεία ελέγχου

Στον τομέα εκτός Σένγκεν, που εξυπηρετεί περίπου το 30% της επιβατικής κίνησης, συναντά κανείς πλέον δέκα σημεία ελέγχου. Παράλληλα, ο εκτός Σένγκεν τομέας διαθέτει το σύστημα αυτόματου ελέγχου διαβατηρίου και ταυτοποίησης του επιβάτη, το οποίο θα είναι σε θέση να εξυπηρετεί αυτοματοποιημένα τους ταξιδιώτες του «Ελ. Βενιζέλος», από το τέλος Ιουνίου. Οι επιβάτες που θα καταφθάνουν ή θα αναχωρούν από και προς χώρες εκτός Σένγκεν δεν θα συναλλάσσονται με υπάλληλο για τη διενέργεια του διαβατηριακού ελέγχου, αλλά θα περνούν μέσα από τις έξι αυτόματες πύλες (τρεις στις αναχωρήσεις και τρεις στις αφίξεις), επιταχύνοντας σημαντικά τον χρόνο ταυτοποίησης των στοιχείων. Προϋπόθεση, οι επιβάτες να επιδεικνύουν διαβατήριο βιομετρικών δεδομένων, που διαθέτουν σήμερα όλοι οι Ελληνες υπήκοοι. Υπολογίζεται ότι οι αυτόματες πύλες θα εξυπηρετούν 80 άτομα την ώρα, περίπου 5.000 επιβάτες την ημέρα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ