ΕΛΛΑΔΑ

Στην τελική ευθεία το αεροδρόμιο στο Καστέλλι

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο 3,2 χλμ., καθώς και βιοκλιματικό κεντρικό κτίριο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ - GMR Airports αναδείχθηκε και επισήμως ανάδοχος του διαγωνισμού για το αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης. Οπως ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Υποδομών, η κοινοπραξία ολοκλήρωσε επιτυχώς τη διαγωνιστική διαδικασία και πλέον καλείται να υποβάλει όλα τα απαραίτητα στοιχεία, ώστε μέσα στους επόμενους δύο μήνες να υποβληθεί η σύμβαση παραχώρησης στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προδικαστικό έλεγχο και να υπογραφεί.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης υπέγραψε χθες την απόφαση ανάδειξης της κοινοπραξίας (που ονομάστηκε Ariadne Airport Group) ως προσωρινού αναδόχου του έργου. Εντός των ημερών η κοινοπραξία θα πρέπει να ξεκινήσει τη διαδικασία υποβολής όλων των απαραίτητων συμβατικών εγγράφων στο Δημόσιο και να κινήσει τη διαδικασία επιλογής ανεξάρτητου μηχανικού για το έργο (ο ανεξάρτητος μηχανικός προσλαμβάνεται και πληρώνεται από τον ιδιώτη για να λειτουργεί για λογαριασμό του Δημοσίου, μια ενδιαφέρουσα σχέση που έχει επαναληφθεί και στις υπόλοιπες συμβάσεις παραχώρησης).

«Σήμερα γίνεται πραγματικότητα ένα έργο που δοκιμάστηκε από τις πολυετείς εμπλοκές και καθυστερήσεις εξαιτίας των ατελέσφορων σχεδιασμών και της αναποτελεσματικότητας των πολιτικών δυνάμεων που χειρίστηκαν την τύχη του στο παρελθόν», σχολίασε στον πανηγυρικό του ο υπουργός. Οπως υποστηρίζει, χάρη στην παρέμβασή του, μεταβλήθηκε η δομή του διαγωνισμού προς όφελος του Δημοσίου και των τοπικών κοινωνιών. «Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι θα είναι ένα έργο το οποίο δεν θα εξυπηρετεί αποκλειστικά και μόνον αυτούς που θα το εκτελέσουν και θα το εκμεταλλευτούν. Εάν και στο παρελθόν προγραμματίζονταν σ’ αυτή την κατεύθυνση τα έργα παραχώρησης και σύμπραξης, σήμερα η χώρα θα είχε άλλη εικόνα», καταλήγει.

Και αυτοκινητόδρομος

Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι της Κρήτης θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης και θα αντικαταστήσει το σημερινό «Ν. Καζαντζάκης», που βρίσκεται πλέον μέσα στην πόλη του Ηρακλείου. Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει έναν μεγάλο αεροδιάδρομο (3,2 χλμ.) και συνδετήριους τροχόδρομους και βιοκλιματικό κεντρικό κτίριο. Στην ίδια σύμβαση περιλαμβάνεται η κατασκευή 18 χλμ. αυτοκινητόδρομου, για τη σύνδεση με τον βόρειο και τον νότιο οδικό άξονα. Αλλά και η εκμετάλλευση εμπορικής ζώνης 400 στρεμμάτων (στο πρότυπο του αεροδρομίου της Αθήνας), εκ των οποίων τα 10 στρ. θα αξιοποιηθούν για την προβολή τοπικών προϊόντων με κόστος και ευθύνη του Δημοσίου. Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών, το καθαρό κατασκευαστικό κόστος προβλέπεται σε 480 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των δαπανών της κατασκευαστικής περιόδου (περιλαμβανομένων και των δαπανών ασφαλίσεων, της αμοιβής του ανεξάρτητου μηχανικού, της δαπάνης για τη μεταφορά του παλαιού αεροδρομίου, τις δοκιμές κ.λπ.) ανέρχεται σε 520 εκατ. ευρώ. Ο παραχωρησιούχος δεσμεύεται να καταβάλει από ίδια κεφάλαια συνολικά 194,4 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του έργου, ενώ το Δημόσιο θα συμμετέχει με 180 εκατ. ευρώ. Οι ακριβείς όροι της παραχώρησης, βέβαια, θα αποσαφηνιστούν το επόμενο διάστημα, ενώ η σύμβαση παραχώρησης θα κατατεθεί στη Βουλή προς κύρωση, όπως συνέβη σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι, αντίθετα με άλλες περιπτώσεις παραχωρήσεων, έχει εδώ και χρόνια πραγματοποιηθεί η κτηματογράφηση της περιοχής, έχουν ξεκινήσει οι απαλλοτριώσεις για τον αερολιμένα και τις οδικές συνδέσεις και έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για τις αρχαιολογικές έρευνες πριν από την έναρξη της περιόδου παραχώρησης. Οι θετικές αυτές εξελίξεις δημιουργούν στο υπουργείο βάσιμες ελπίδες ότι η έναρξη του κυρίως κατασκευαστικού έργου δεν θα καθυστερήσει από τις γνωστές αιτίες. Τέλος, η κυβέρνηση θα χρηματοδοτήσει την εκπόνηση μελέτης για τον χωροταξικό σχεδιασμό της ευρύτερης περιοχής του αεροδρομίου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ