ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο γρίφος του ΔΝΤ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Ο ΔΗΚΤΗΣ

Το ΔNT έδειξε προ ημερών διάθεση ευελιξίας ώστε να βρεθεί μία λύση που θα επιτρέψει την –κατά κάποιον τρόπο– συμμετοχή του στο ελληνικό πρόγραμμα, ενώ την ίδια στιγμή τόνιζε ότι δεν έχει αλλάξει θέση ως προς την ανάγκη βιωσιμότητας του χρέους. Μετά το αδιέξοδο του τελευταίου Eurogroup, ωστόσο, Αμερικανοί αναλυτές σημειώνουν ότι ο συμβιβασμός δεν θα επιτευχθεί παρά την τελευταία στιγμή και ότι η ελληνική κυβέρνηση θα αναγκασθεί να αποδεχθεί τη συμμετοχή του ΔΝΤ χωρίς χρηματοδότηση, ώστε να αποφύγει η γερμανική κυβέρνηση να συγκεκριμενοποιήσει περαιτέρω τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους πριν από τις εκλογές του φθινοπώρου. Χαρακτηριστική είναι δήλωση αξιωματούχου του ΔΝΤ ότι οι επικείμενες προθεσμίες για πληρωμές ομολόγων είναι η καλύτερη εγγύηση ότι θα υπάρξει τελικά συμφωνία για το χρέος. Οπως είπε χαρακτηριστικά, «κάποιος πρέπει να υποχωρήσει σε κάτι. Υπάρχει αισιοδοξία ότι θα υπάρξει μία συμφωνία σε τρεις εβδομάδες λόγω της πίεσης του χρόνου». Επισήμως, το ΔΝΤ αισιοδοξεί για συμφωνία μέχρι τις 15 Ιουνίου, σημειώνοντας τη σημαντική πρόοδο που έχει σημειωθεί. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, υπογραμμίζει σε όλους τους τόνους ότι δεν έχει αλλάξει τη στάση του στην ανάγκη ελάφρυνσης του χρέους, η οποία χρειάζεται περαιτέρω συγκεκριμενοποίηση αλλά και πιο ρεαλιστικούς στόχους για την ανάπτυξη και το πρωτογενές πλεόνασμα. Η όλη ιστορία αρχίζει να εξελίσσεται σε κανονικό γρίφο.

Κινητικότητα στο LNG

Μεγαλώνει ο αριθμός των Ελλήνων εφοπλιστών που μπαίνουν στην αγορά των πλωτών σταθμών αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU: Floating Storage and Re-Gasification Unit). Πέραν της GasLog, συμφερόντων Παναγιώτη (Peter) Γ. Λιβανού, που δρομολογεί τέτοια ναυπήγηση, την οποία πολλοί συνδέουν με το project της Αλεξανδρούπολης, και της Dynagas, συμφερόντων Γ. Προκοπίου, FSRU έχει παραγγείλει και η Maran Gas του Γ. Αγγελικούση. Τα συγκεκριμένα ναυπηγήματα, που δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό πού ακριβώς θα απασχοληθούν, αντιμετωπίζονται ευρέως αυτή την εποχή ως ιδανικές λύσεις για ενεργειακές αγορές που έχουν ανάγκες για φυσικό αέριο αλλά όχι τα κεφάλαια για να χτίσουν τέτοιους επίγειους σταθμούς (όπως είναι η Ρεβυθούσα) στη στεριά. Τα FSRU ως πλωτά μπορούν να μετακινηθούν από project σε project ανά τον πλανήτη και για την ώρα ο παγκόσμιος στόλος τέτοιων πλοίων αριθμεί μόλις μερικές δεκάδες την ώρα που η ζήτηση είναι ισχυρή διεθνώς. Κάποιο από αυτά πιθανόν να έρθει σε ελληνικά νερά τα επόμενα χρόνια.

Οι ζημίες άρχισαν να φαίνονται

Ο φόβος αρχίζει να παίρνει σάρκα και οστά. Ο λόγος αφορά την επίπτωση που αναμενόταν ότι θα είχε στα οικονομικά της ελληνικής ακτοπλοΐας η αύξηση των τιμών των καυσίμων. Πρώτο κρούσμα; Στα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου της Attica Group: ενέγραψε λειτουργικές ζημίες παρά την αύξηση του τζίρου. Η ίδια η διοίκηση της εταιρείας αναφέρει ότι η εξέλιξη αυτή οφείλεται στον διπλασιασμό περίπου του κόστους καυσίμων και λιπαντικών. Αυτό πάντως δεν την εμποδίζει από το να αναζητεί άλλα σχέδια ενίσχυσης του κύκλου εργασιών της, με νέους συνδυασμούς δρομολογίων και περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου σε νέες διεθνείς αγορές, ενώ παράλληλα επεκτείνει τη δραστηριότητά της «συγγενικής» της εταιρείας Africa Morocco Links.

To finish για την Avis

Στα τέλη Ιουνίου είναι πιθανόν να έχει αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας Οlympic Εμπορικές και Τουριστικές Επιχειρήσεις Α.Ε., περισσότερο γνωστής ως Avis, συμφερόντων της Τραπέζης Πειραιώς. Η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών έχει προσδιοριστεί για τις 19 Ιουνίου, αλλά είναι πιθανόν να πάρει παράταση για μερικές ημέρες, αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες. Το αγοραστικό ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε από νωρίτερα φέτος είναι εντονότατο αν και μετά τον πρώτο γύρο οι υποψήφιοι έχουν περιοριστεί από οκτώ σε τέσσερις με πέντε μετά και την αξιολόγηση των προσφορών τους από την Citi. To τίμημα αναμένεται να κινηθεί σε επίπεδα της τάξης των 300-330 εκατομμυρίων ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της ανάληψης των δανειακών υποχρεώσεων της τάξης των 245 εκατ.), όπως ακούγεται στην αγορά. Οπως όμως και σε όλους τους διαγωνισμούς, έτσι και εδώ «ο αριθμός και το ύψος των δεσμευτικών προσφορών δεν αποκλείεται να εκπλήξουν με τις πιθανότητες να τείνουν σε δύο ή τρεις δυνατές προσφορές», επισημαίνουν τραπεζικοί κύκλοι.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ