Το μυστικό της κατάρρευσης των συστημάτων της British Airways

Το μυστικό της κατάρρευσης των συστημάτων της British Airways

2' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε δεινή θέση έχει περιέλθει η British Airways, η εικόνα της οποίας έχει υποστεί ισχυρότατο πλήγμα μετά τις αλλεπάλληλες ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων που εκτελούνταν από τα αεροδρόμια Χίθροου και Γκάντγουικ το περασμένο Σάββατο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εγκλωβιστούν εντός των αεροδρομίων τουλάχιστον 75.000 επιβάτες. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αλεξ Κρουζ επισήμανε ότι για όλη αυτήν την αναστάτωση ευθύνεται η κατάρρευση του ηλεκτρονικού πληροφορικού συστήματος της εταιρείας. Αρνήθηκε κατηγορηματικά, πάντως, ότι έλαβε χώρα κυβερνοεπίθεση.

«Οταν ηρεμήσουν τα πράγματα, θα κάνουμε εξονυχιστική έρευνα για να εντοπίσουμε την αιτία αυτού του πολύ δυσάρεστου γεγονότος», δήλωσε ο κ. Κρουζ. Η βλάβη συνέβη μετά τη διακοπή παροχής ηλεκτρικού ρεύματος στα ηλεκτρονικά συστήματα της εταιρείας, προκαλώντας αναταραχή στις υπηρεσίες της σε όλο τον κόσμο και πλήττοντας τα τηλεφωνικά της κέντρα και την ιστοσελίδα της. Το συμβάν της προηγούμενης εβδομάδας ενδέχεται να κοστίσει στην British Airways περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ, που θα δοθούν σε αποζημιώσεις των πελατών της.

Αυτό το ποσό αντιστοιχεί στο 3% των ετήσιων λειτουργικών κερδών της μητρικής εταιρείας IAG, στην οποία υπάγεται η British Airways. Βέβαια, το τεταμένο κλίμα που επικράτησε στα αεροδρόμια, εξαιτίας του συστήματος της εταιρείας, εγείρει πολλά ερωτήματα για τη διοίκηση της εταιρείας και συγκεκριμένα για τον CEO Αλεξ Κρουζ.

Το συνδικάτο εργαζομένων της εταιρείας (GBM) κατηγορεί τον κ. Κρουζ για την κατάρτιση ενός προγράμματος υψηλών περικοπών στον προϋπολογισμό της εταιρείας, καθώς και για την ανάθεση του ηλεκτρονικού συστήματος σε ινδική εταιρεία ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Πρόσφατα, η British Airways προχώρησε σε δραστικές περικοπές για να ανταγωνιστεί τις υπηρεσίες για τις σύντομες διαδρομές που παρέχουν η Ryanair και η easyJet, ενώ δέχθηκε σφοδρή κριτική από τους πελάτες της, διότι άρχισε να χρεώνει τα προσφερόμενα γεύματα κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, πριν αναλάβει καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου στην British Airways, ο κ. Κρουζ ήταν επικεφαλής της ισπανικής εταιρείας Vueling για εννέα χρόνια. Η αποχώρησή του όμως από την εν λόγω εταιρεία τον Απρίλιο του 2016 συνέπεσε με μια πολύ δύσκολη περίοδο για τη Vueling, η οποία, ελλείψει προσωπικού, προέβη σε ακυρώσεις και σε καθυστερήσεις πτήσεων, προκαλώντας μεγάλα προβλήματα στο επιβατικό κοινό.

Λόγω αυτής της εξέλιξης, η Vueling, που θεωρούνταν μία από τις πιο υγιείς εταιρείες του ομίλου IAG, κατέληξε να εμφανίζει την περυσινή χρονιά χαμηλότερα περιθώρια κέρδους σε σχέση με το 2014. Στις αρχές της εβδομάδας, η ένταση αποκλιμακώθηκε, με αποτέλεσμα η εταιρεία να καταφέρει να πραγματοποιήσει το 95% των προγραμματισμένων πτήσεών της. Ωστόσο, η μετοχή της BA υποχώρησε πάνω από 4% την Τρίτη, λίγες μέρες μετά την αναστάτωση που επικράτησε στα δύο προαναφερθέντα αεροδρόμια.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή