Bουλή: Νέα κόντρα για το οδικό τμήμα Πάτρας-Πύργου

Bουλή: Νέα κόντρα για το οδικό τμήμα Πάτρας-Πύργου

1' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η τύχη του οδικού τμήματος Πάτρας – Πύργου εξακολουθεί να εξάπτει τα πνεύματα σε πολιτικό επίπεδο.

Το τελευταίο επεισόδιο σημειώθηκε στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας στη Βουλή, ανάμεσα στον υπουργό Υποδομών και βουλευτή της περιοχής. Το υπουργείο ανακοίνωσε ότι οι διαγωνισμοί για τα δύο τελευταία τμήματα θα πραγματοποιηθούν μέσα στον Ιούνιο, ωστόσο παραδέχθηκε ότι υπάρχει ζήτημα με τη μελέτη κόστους- οφέλους του δρόμου, η οποία είναι βασική προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση του έργου από την Ε.Ε.

Αφορμή για τη νέα κόντρα για το πολύπαθο έργο ήταν επερώτηση του βουλευτή Ηλείας της ΔΗΣΥ Γιάννη Κουτσούκου. Ο βουλευτής υποστήριξε ότι δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για το έργο, κατηγορώντας το υπουργείο Υποδομών για «ψεύτικες υποσχέσεις».

Ζήτησε δε να πληροφορηθεί αν έχει ολοκληρωθεί η μελέτη κόστους- οφέλους και τι πρόκειται να πράξει η κυβέρνηση σε περίπτωση που ο κοινοπραξία συμφερόντων του Ομίλου Καλογρίτσα δεν καταφέρει να κατασκευάσει τα τέσσερα τμήματα του δρόμου που έχει αναλάβει.

Απαντώντας ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης επιβεβαίωσε ότι υπάρχει ζήτημα με τη μελέτη κόστους- οφέλους, η οποία εξετάζει την αναγκαιότητα και την ανταποδοτικότητα ενός έργου. «Ήταν εγκληματική η αφαίρεση του έργου (σσ. από τη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού) γιατί το νέο τμήμα κρίνεται αυτόνομα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη βιωσιμότητά του. Σήμερα με πάνω από 50% εκπτώσεις έχουμε ιδρώσει να το εγκρίνουμε», ανέφερε διευκρινίζοντας ότι έχουν εξεταστεί πολλά σενάρια για τη βιωσιμότητα του έργου.

Σημείωσε δε ότι οι δύο τελευταίοι διαγωνισμοί (από τους 8 στους οποίους έχει «σαλαμοποιηθεί» το έργο) θα πραγματοποιηθούν μέσα στον Ιούνιο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι αφορμή για την επερώτηση ήταν ρεπορτάζ της εφημερίδας Πατρίς της Ηλείας, σύμφωνα με το οποίο έχουν διατυπωθεί επιφυλάξεις από την Κομισιόν για τη χρηματοδότηση του έργου λόγω του χαμηλού κυκλοφοριακού του φόρτου (6-8.000 οχήματα ημερησίως έναντι 15.000 που είναι συνήθως το ελάχιστο).

Μάλιστα τον τελευταίο μήνα φέρονται να έχουν πραγματοποιηθεί τουλάχιστον δύο συσκέψεις, στις οποίες συμμετείχαν στελέχη της Διαχειριστικής Αρχής και της υπηρεσίας Jaspers, που παρέχει τεχνικές συμβουλές, με στόχο να βρεθεί λύση που θα κρίνει τη μελέτη του έργου ως αξιόπιστο κριτήριο χρηματοδότησης του έργου.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή