ΕΛΛΑΔΑ

Οκτώ μικροπαραγωγοί βγαίνουν εκτός Λέσβου ενώνοντας τις δυνάμεις τους

ΑΝΘΗ ΠΑΖΙΑΝΟΥ

Εκθεση των οκτώ προϊόντων, το βράδυ της περασμένης Τετάρτης, στα Θέρμα του Κόλπου Γέρας της Λέσβου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το μεγάλο πρόβλημα των μικρών παραγωγών της ακριτικής Λέσβου είναι αποφασισμένοι να λύσουν οκτώ μικρές επιχειρήσεις που ένωσαν τις δυνάμεις και τα προϊόντα τους, για να τα εξάγουν στην Αθήνα και την Ευρώπη, παρουσιάζοντας παράλληλα μια ολοκληρωμένη πρόταση υψηλής διατροφικής αξίας για το τραπέζι μας. Η πρότασή τους εγκαινιάστηκε το βράδυ της Τετάρτης, συνοδευόμενη από την έκθεση των προϊόντων τους, στα Θέρμα του Κόλπου Γέρας της Λέσβου.

Πρόκειται για οκτώ διαφορετικά προϊόντα που παράγονται στη Λέσβο και οι παραγωγοί τους φιλοδοξούν υπό την ομπρέλα του «Lesvos Gourmet» να δημιουργήσουν ένα σήμα κατατεθέν για το νησί, που, αν και διαθέτει εξαιρετικά προϊόντα, υπολείπεται σε σχέση με άλλες ανταγωνιστικές αγορές που έχουν κάνει βήματα στην προώθηση και την προβολή παρόμοιων πρωτοβουλιών.

Στη σύμπραξη αυτή ενώθηκαν οι επιχειρήσεις: Lesvian Mountains, που δραστηριοποιείται στον τομέα του ελαιολάδου, «Γεύσεις Καλλονής» στα λουκάνικα, Ποτοποιία Γιαννατσή Πλωμαρίου στο ούζο και το λικέρ, Mystakelli στα γαλακτοκομικά προϊόντα, Theros στην παραγωγή των ζυμαρικών, «Μέλι Ενα» Μεσοτόπου στο μέλι, «Μυτιληνιά Γη» στις μαγειρικές σάλτσες και τα βότανα και το Αρτοζαχαροπλαστείο Σουσαμλή στα παξιμάδια.

«Η ιδέα να συμπράξουμε οκτώ παραγωγοί του νησιού κυοφορούνταν εδώ και ένα χρόνο και πριν από έξι μήνες έγινε πραγματικότητα», εξηγεί στην «Κ» ο Παναγιώτης Σκοπελίτης από την εταιρεία παραγωγής τροφίμων Theros, που ιδρύθηκε το 2014. Η προηγούμενη εταιρεία παραγωγής ζυμαρικών της Λέσβου, με την επωνυμία Ζενίθ, έκλεισε τη δεκαετία του 1960. «Θελήσαμε να παντρέψουμε το σύγχρονο με το κλασικό δημιουργώντας παραδοσιακές συνταγές με τα πιο σύγχρονα μηχανήματα της Ιταλίας», λέει ο κ. Σκοπελίτης, η εταιρεία του οποίου προσπάθησε να βγει στην αγορά εκτός νησιού και τα βρήκε... σκούρα: «Είναι εξαιρετικά δύσκολο να βγεις ως μικρός παραγωγός εκτός Λέσβου. Για τον λόγο αυτόν ενώσαμε τις δυνάμεις μας συνδέοντας προϊόντα τα οποία δεν είναι ανταγωνιστικά μεταξύ τους, δηλαδή μπορούν να εκτεθούν στο κοινό τραπέζι μιας έκθεσης του εξωτερικού. Από την άλλη, με τη σύμπραξη αυτή δεν δημιουργούμε πρόβλημα ούτε στα ομοειδή προϊόντα που παράγει η Λέσβος και δεν ανήκουν στην ομπρέλα. Θεωρούμε ότι αυτή η προσπάθεια θα συμπαρασύρει θετικά όλα τα προϊόντα του νησιού».

«Μεγάλωσα στα ελαιοκτήματα της οικογένειάς μου και από το 2006 έγινα κι εγώ επαγγελματίας αγρότης. Από μικρός παρατηρούσα τα βαζάκια λιαστής ντομάτας και σάλτσας που η μητέρα μου κάθε καλοκαίρι έφτιαχνε με τόση επιμέλεια και τοποθετούσε στα ράφια της κουζίνας μας. Ετσι σιγά σιγά γεννήθηκε η ιδέα αυτό που η δική μου μητέρα πρόσφερε σε εμάς να μπορέσω –με την ίδια επιμέλεια– να το προσφέρω κι εγώ σε εσάς», αναφέρει στην «Κ», ο Δημήτρης Αγιασωτέλης από τη Μυτιληνιά Γη. Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες, στον διαγωνισμό Olymp Awards, η επιχείρησή του διακρίθηκε με πλατινένιο βραβείο για τη σάλτσα ντομάτας, χρυσό βραβείο για το βιολογικό ελαιόλαδο και χάλκινο για τη λιαστή ντομάτα.

«Διδασκόμαστε marketing»

Η Δήμητρα Σουσαμλή, από το αρτοζαχαροπλαστείο που «γεννήθηκε» στην Αγιάσο το 1967 και είναι γνωστό για τη βασιλόπιτα (μια εντελώς διαφορετική συνταγή), τα τσουρέκια και τα παξιμάδια του, λέει στην «Κ»: «Εχουμε δεκάδες διαφορετικά προϊόντα τα οποία καλύπτουν όλη τη Λέσβο. Ομως δεν είχαμε κατορθώσει να βγούμε καθόλου παρά έξω. Επειδή είμαστε σε νησί, αντιμετωπίζουμε πολλαπλά προβλήματα στην εξαγωγή: τα μεταφορικά, τη διακίνηση και την αποθήκευση των προϊόντων για τη διανομή τους. Με το “Lesvos gourmet” οι γνωριμίες και οι διασυνδέσεις γίνονται πολύ πιο εύκολα και είναι κοινές και στους οκτώ παραγωγούς. Διδασκόμαστε marketing και έχουμε έρθει σε επαφή με πολλούς πωλητές στην Αθήνα».

Προϊόντα του «Lesvos Gourmet» διατίθενται σε καταστήματα με λεσβιακά προϊόντα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ