ΕΛΛΑΔΑ

Πιστοποιητικά με ντελίβερι και μέσω ATM

ΓΙΑΝΝΗΣ ΕΛΑΦΡΟΣ

Στο δημαρχείο Τρικάλων λειτουργεί σε κοινή θέα η αίθουσα ελέγχου και συντονισμού όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων του δήμου, ο οποίος προγραμματίζει τη διανομή πιστοποιητικών κατ’ οίκον με σύστημα delivery, την τοποθέτηση σε κεντρικά σημεία της πόλης ΑΤΜ πιστοποιητικών, που θα λειτουργούν με την αφή ή τη φωνή, αλλά και την ενοποίηση όλων των ψηφιακών εφαρμογών, τον αυτόματο φωτισμό, τη στάθμευση με αισθητήρες, τον έλεγχο των αντλιοστασίων κ.ά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εσείς τι θα παραγγείλετε από τον δήμο; Πιστοποιητικό γέννησης ή οικογενειακής κατάστασης; Οποιο πιστοποιητικό είναι απαραίτητο με σύστημα... delivery έρχεται στο σπίτι σας και παραδίνεται έπειτα από έλεγχο ταυτοπροσωπίας από τον δημοτικό υπάλληλο. Στα Τρίκαλα, ο δήμος θα θέσει άμεσα σε λειτουργία την υπηρεσία διανομής πιστοποιητικών. Ο Δήμος Τρικκαίων, που πρωτοστατεί στην ανάπτυξη ψηφιακών λειτουργιών και συστημάτων «έξυπνης πόλης», δεν μένει σε αυτή την υπηρεσία, που όσο χρήσιμη είναι άλλο τόσο είναι παραδοσιακή. «Σύντομα θα θέσουμε σε λειτουργία ένα ΑΤΜ πιστοποιητικών. Eνα μηχάνημα δηλαδή με μεγάλη οθόνη, που είτε με την αφή είτε με τη φωνή, ο δημότης να μπορεί να ζητήσει ένα πιστοποιητικό, το οποίο θα έχει και υπογραφή, καθώς το μηχάνημα μπορεί να υπογράφει κιόλας. Πρόκειται για κατασκευή ελληνικής εταιρείας, η οποία θα τοποθετηθεί κατ’ αρχάς στο δημαρχείο –για να παρακολουθήσουμε τη λειτουργία της– και μετά σε κεντρικό σημείο της πόλης. Στη συνέχεια θα θέσουμε σε λειτουργία ακόμη δύο ΑΤΜ πιστοποιητικών σε δύο μεγάλα χωριά του δήμου μας», μας λέει ο κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, δήμαρχος Τρικκαίων. «Δυστυχώς, παρότι θέλουμε να καταργήσουμε το χαρτί στις δημόσιες συναλλαγές, δεν το έχουμε πετύχει ακόμα», συμπληρώνει.

Η δημοτική αρχή έχει προσανατολιστεί στην ανάπτυξη ψηφιακών ηλεκτρονικών εφαρμογών. «Το βασικό είναι να νιώθει ο κάτοικος, ο δημότης, πως οι επιλογές αυτές βελτιώνουν τη ζωή του», τονίζει ο κ. Παπαστεργίου. Σχολιάζοντας τον χαρακτηρισμό «έξυπνη πόλη», που συχνά δίνεται στα Τρίκαλα, σημειώνει πως «πρόκειται για έναν πιο σύγχρονο και όχι απαραίτητα πιο έξυπνο τρόπο διαχείρισης της πόλης».

Στις 29 Ιουνίου θα παρουσιαστεί το ολοκληρωμένο πιλοτικό πρόγραμμα του δήμου, διάρκειας ενός έτους, που φιλοδοξεί να ενοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τις ψηφιακές εφαρμογές. Η νέα ενοποιημένη πλατφόρμα ελέγχου «περιλαμβάνει σύγχρονο φωτισμό, πρόγραμμα στάθμευσης με αισθητήρες, σύστημα ελέγχου των αντλιοστασίων μέσα από δίκτυο αισθητήρων σε 17 σημεία, αλλά και πρόγραμμα open mall που θα λειτουργεί με βάση ένα ακόμα πιο γρήγορο ασύρματο δίκτυο, όπου θα μπορούν όσα καταστήματα συμμετέχουν να κάνουν προσφορές και να διευκολύνουν τον πολίτη να παρκάρει σε θέσεις που λειτουργούν με αισθητήρες» συμπληρώνει.

Στο δημαρχείο λειτουργεί ήδη, σε κοινή θέα, η αίθουσα ελέγχου και συντονισμού όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων του δήμου, έτσι ώστε ο δημότης να μπορεί να δει πώς λειτουργούν και βοηθούν, μας λέει ο δήμαρχος. Ιδιαίτερη είναι η βοήθεια της υπηρεσίας 20000, που απαντά στον τηλεφωνικό αριθμό 24311020000 και παραλαμβάνει όλα τα αιτήματα των πολιτών (από την αλλαγή μιας λάμπας που κάηκε μέχρι το κλάδεμα δέντρων ή τη συλλογή απορριμμάτων), τα οποία και προωθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες. «Στη συνέχεια, η ομάδα του 20000 τηλεφωνεί και στον πολίτη για να τον ενημερώσει ότι η δουλειά έγινε. Συνήθως ανταποκρινόμαστε γρήγορα, για παράδειγμα σήμερα δεν έχουμε κανένα εκκρεμές αίτημα για αλλαγή λαμπτήρα», σημειώνει ο κ. Παπαστεργίου. 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ