ΒΙΒΛΙΟ

Νέες εκδόσεις

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
ΜΑΪΡΑ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
Η ιεραποστολική στάση
εκδ. Πατάκη, σελ. 524

Ενα πρωτότυπο μυθιστόρημα από τη συγγραφέα του πολύκροτου «Ο Ιούδας φιλούσε υπέροχα», που μας μεταφέρει πίσω στα ’80s, μεταξύ της Αθήνας, της ελληνικής «Αλλαγής» και του θανατηφόρου καύσωνα, και του διχοτομημένου Βερολίνου πριν και μετά τη γερμανική «Αλλαγή» (Wende). Η νεαρή ηρωίδα, εγκαταλείποντας τα όνειρα για την ΑΣΚΤ, καταλήγει στο παγωμένο και δυστοπικό Ανατολικό Βερολίνο για σπουδές οδοντιατρικής. Σαν σε «κοριτσίστικο ημερολόγιο» ξεδιπλώνεται ένα οικογενειακό και ιστορικό χρονικό εποχής, όπου η πρωταγωνίστρια αφηγείται περίτεχνα την «ιστορία δύο πόλεων» και το Zeitgeist της εποχής, γράφοντας για τον νεανικό έρωτα, τους Ανατολικογερμανούς πανκ και όσα θέτουν σε δοκιμασία τη «διπλή ζωή» της.
ΚΩΣΤΑΣ Θ. ΚΑΛΦΟΠΟΥΛΟΣ

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ
MARTIN HEIDEGGER
Σεμινάρια για ψυχιάτρους
και ψυχοθεραπευτές, μέρος Β΄
πρόλογος - μτφρ.- σχόλια - επίμετρο:
Δημήτρης Υφαντής
εκδ. Ροές, σελ. 376

Για 25 χρόνια, περίπου, ο M. Heidegger διατηρούσε προσωπική φιλία και ζωντανή συνομιλία με τον ψυχίατρο και εισηγητή της «ιατρικής dasein-ανάλυσης» M. Boss. Η επαφή αυτή αποτυπώνεται στους καταγεγραμμένους από τον ίδιο τον Boss διαλόγους των δύο φίλων και στη μεταξύ τους αλληλογραφία. Το ζητούμενο της συζήτησης των δύο επιστημόνων ήταν η δημιουργία μιας ψυχοθεραπευτικής θεωρίας και πρακτικής βασισμένης στη φαινομενολογική ερμηνεία της ανθρώπινης ύπαρξης.
ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
ΠΕΤΕΡ ΣΝΑΪΝΤΕΡ
Βουτιά στο κενό
μτφρ.: Μαριάννα Ζαχαράτου
εκδ. Αλεξάνδρεια, σελ. 408

Το Βερολίνο που ακολούθησε την πτώση του Τείχους αποτελεί έναν άγνωστο τόπο, τον οποίο για χρόνια επισκίασε η μυθολογία των περιπετειών της διαιρεμένης πόλης. Οταν ο Δυτικογερμανός, εγκατεστημένος στις ΗΠΑ, Εντουαρντ Χόφμαν επιστρέφει στη γενέτειρά του για να παραλάβει την πολυκατοικία που απροσδόκητα κληρονόμησε στο Ανατολικό Βερολίνο, βρίσκεται σε μια ρευστή πόλη όπου το παλιό συγκρούεται με το νέο, το άσχημο με το ωραίο, το προσωπικό με το πολιτικό. Ηγέτης των φοιτητικών εξεγέρσεων της δεκαετίας του ’60, ο Πέτερ Σνάιντερ παρακολουθεί μέσα από τις περιπέτειες του ήρωά του τις δύσκολες πτυχές της γερμανικής επανένωσης.
ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΟΤΖΙΑ

ΞΕΝΗ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΑ
FEDERICO AXAT
Τελευταία έξοδος
μτφρ.: Αγγελική Βασιλάκου
εκδ. Μεταίχμιο, σελ. 490

Πρόκειται για ένα λαβυρινθώδες ψυχολογικό θρίλερ, στο οποίο κάθε κίνηση ή απόφαση των ηρώων ανατρέπεται από κάποια άλλη. Πού βρίσκεται η αλήθεια και ποια είναι τα όρια του πραγματικού με το φανταστικό; Ο πρωταγωνιστής, πλούσιος οικογενειάρχης, ετοιμάζεται να αυτοκτονήσει, όταν ακούγεται να χτυπάει κάποιος επίμονα το κουδούνι της πόρτας. Τότε προσέχει ένα σημείωμα με τα δικά του γράμματα, ανάμεσα στα έγγραφά του, αν και δεν θυμάται να το έχει γράψει ο ίδιος: «Ανοιξε την πόρτα. Αυτή είναι η μόνη σου διέξοδος». Και ξεκινάει ένα παιχνίδι, ένα επικίνδυνο ανθρωποκυνηγητό, στο οποίο δεν γνωρίζει κανείς ποιος είναι ο θύτης και ποιο το θύμα, δοσμένο αριστοτεχνικά από τον Αργεντινό συγγραφέα.
ΧΡΥΣΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ
ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΣΤΑΘΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
Μικρή ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας
μτφρ.: Πέτρος Γεωργίου
εκδ. Πατάκη, σελ. 389

Επικράτεια χιλίων εκατό χρόνων γεμάτη τείχη και ναούς, η Βυζαντινή Αυτοκρατορία ήταν κάτι πολύ περισσότερο από ένα θεοκρατικό κράτος που βρισκόταν διαρκώς σε εμπόλεμη κατάσταση. Χρησιμοποιώντας τα πιο πρόσφατα πορίσματα της έρευνας, ο επ. καθηγητής Βυζαντινών Σπουδών στο King’s College Διονύσης Σταθακόπουλος προσφέρει μια συνοπτική ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας υποστηρίζοντας πως το δυναμικό αυτό και ευπροσάρμοστο κράτος, που στις απαρχές του κάλυπτε 1,4 εκατομμύριο τετραγωνικά χιλιόμετρα και τα τελευταία του χρόνια λίγες μόνον πόλεις-κράτη χωρίς συνοχή, επηρέασε την ευρωπαϊκή ιστορία πολύ περισσότερο από όσο σήμερα του αναγνωρίζεται.
ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΚΟΤΖΙΑ

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ