ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τι ψάχνουν στο Google οι ξένοι τουρίστες πριν επισκεφτούν την Ελλάδα; Ταξιδιώτες από ποιες χώρες μάς «γκουγκλάρουν» περισσότερο; Επιβεβαιώνονται οι φήμες για δυνατή σεζόν μέσα από τις αναζητήσεις; Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα μας έδωσε η Μαρία Φουντά. Επικοινωνήσαμε μαζί της με αφορμή το Grow Greek Tourism Online, την πρωτοβουλία που ανέλαβε όχι μόνο να βοηθήσει τους Έλληνες επαγγελματίες του τουρισμού να αναβαθμίσουν ψηφιακά τις επιχειρήσεις τους, αλλά και να εκπαιδεύσει τη μελλοντική γενιά στελεχών του κλάδου.

Οι αναζητήσεις στο Google τι αποκαλύπτουν για τους ξένους ταξιδιώτες; Τι ψάχνουν πριν έρθουν στην Ελλάδα;

Οι ξένοι επικεντρώνονται στους προορισμούς που θέλουν να επισκεφτούν, στα ξενοδοχεία και στα διαθέσιμα καταλύματα που υπάρχουν, καθώς και στα σχετικά ταξιδιωτικά πακέτα. Η εξερεύνηση του πολιτισμού αποτελεί εξίσου βασικό κίνητρο για τους ταξιδιώτες όταν ξεκινούν τις αναζητήσεις τους για κάποιον προορισμό. Για τη χώρα μας το 45% του συνόλου των σχετικών με τον τουρισμό αναζητήσεων σχετίζονται με τον πολιτισμό.

Ποιες χώρες μάς «γκουγκλάρουν» περισσότερο; Τι δείχνει η μηχανή αναζήτησης;

Οι περισσότερες αναζητήσεις για την Ελλάδα προέρχονται από Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία και Ιταλία και αυξάνονται σταδιακά από τον Ιανουάριο κάθε έτους.

Φέτος είναι περισσότερες; Επιβεβαιώνουν τη φήμη ότι το 2017 θα εκτοξευτεί ο ελληνικός τουρισμός;

Έχει σημειωθεί μια άνοδος 50% τα τελευταία τρία χρόνια στις ταξιδιωτικές αναζητήσεις για την Ελλάδα, ενώ φέτος μεγάλη άνοδος καταγράφεται και στις αναζητήσεις μέσα από κινητές συσκευές, όπου υπάρχει αύξηση σχεδόν 41% σε σχέση με το περασμένο έτος.

Τι βαθμό θα βάζατε στους Έλληνες επιχειρηματίες του τουρισμού όσον αφορά την εκμετάλλευση του διαδικτύου, συγκριτικά με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους;

Σκοπός της Google είναι να βοηθήσει τους επιχειρηματίες του τουρισμού να γνωρίσουν τις δυνατότητες που τους παρέχει το διαδίκτυο και να τους βοηθήσει να πετύχουν την καλύτερη δυνατή online παρουσία της επιχείρησής τους ώστε να αναπτυχθούν περαιτέρω. Ωστόσο, οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις υστερούν και δεν έχουν καταφέρει να ακολουθήσουν αυτή την τάση. Μελέτες έχουν δείξει ότι η τουριστική βιομηχανία στην Ελλάδα θα ωφεληθεί σημαντικά από μια μακροπρόθεσμη αύξηση της ζήτησης μέχρι και 20% εάν ενισχυθούν οι διαδικτυακές δραστηριότητες, κάτι που θα οδηγήσει σε αύξηση του ΑΕΠ της χώρας κατά 3% και θα δημιουργήσει πάνω από 100.000 θέσεις εργασίας.

Το Grow Greek Tourism πώς ξεκίνησε;

Το 2015 στις Βρυξέλλες ανακοινώσαμε τη δέσμευσή μας να εκπαιδεύσουμε μέχρι το τέλος του 2016 ένα εκατομμύριο Ευρωπαίους επαγγελματίες από τον χώρο του τουρισμού. Βλέποντας την ανταπόκριση και τον ενθουσιασμό των επιχειρήσεων, διπλασιάσαμε τον αριθμό των εκπαιδευομένων. Αξίζει να σημειώσουμε πως τον Δεκέμβριο του 2016 η πρωτοβουλία της Google βραβεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στην Ελλάδα αρχικά αναπτύξαμε την online πλατφόρμα learndigital.withgoogle.com/greektourism, όπου κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να παρακολουθήσει δωρεάν μαθήματα για να αποκτήσει ψηφιακές δεξιότητες και να λάβει πιστοποιητικό ολοκλήρωσης με την υπογραφή του Grow Greek Tourism Online της Google και του Ιnteractive Advertising Bureau Europe (IAB Europe).

Τι ανταπόκριση βρήκε; Ποια τα οφέλη για όσους συμμετείχαν;

Ταξιδέψαμε για τρία συνεχόμενα χρόνια σε όλη την Ελλάδα και η ανταπόκριση υπήρξε παραπάνω από ενθαρρυντική. Δεκάδες χιλιάδες επιχειρηματίες του τουρισμού παρακολούθησαν ομαδικά σεμινάρια και υποστηρίχθηκαν με εξατομικευμένες συναντήσεις με τους Online Advisors της Google. Επιπλέον, φέτος ξεκινήσαμε μια νέα τοπική συνεργασία με τον Δήμο Θήρας και την πρωτοβουλία «Σαντορίνη Προορισμός όλο τον Χρόνο». Οι online advisors της Google προσέφεραν στις τοπικές επιχειρήσεις δωρεάν ενημέρωση πάνω σε ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία μέσω εξατομικευμένων συναντήσεων στον χώρο τους. Επίσης, τις βοήθησαν να δημιουργήσουν ή να ενημερώσουν τον λογαριασμό τους στην υπηρεσία Google My Business, που τους επιτρέπει να καταχωρίσουν χωρίς κόστος στους Χάρτες και στην Αναζήτηση Google όλες τις σημαντικές πληροφορίες επικοινωνίας, όπως ώρες λειτουργίας, τηλέφωνα επικοινωνίας και οδηγίες μετάβασης στην επιχείρηση. Τέλος, κάνοντας χρήση ειδικών καμερών, δημιούργησαν για τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις εικονικές περιηγήσεις 360 μοιρών που φιλοξενούνται δωρεάν στην πλατφόρμα Google Street View.

Η μελλοντική γενιά στελεχών του τουρισμού που ακόμα σπουδάζει είχε την ευκαιρία να πάρει μαθήματα; Ή στόχος σας ήταν μόνο όσοι ήδη είναι επαγγελματίες;

Το 2016 και το 2017 εκπαιδεύσαμε 8.000 φοιτητές σε 34 εκπαιδευτικά ιδρύματα (ΑΕΙ, ΤΕΙ, ΙΕΚ), τα οποία δραστηριοποιούνται στους τομείς του τουρισμού, της επιχειρηματικότητας, του μάρκετινγκ και των οικονομικών επιστημών σε 17 πόλεις της Ελλάδας. Διοργανώσαμε σεμινάρια ψηφιακών δεξιοτήτων, ενώ το μάθημα Digital Marketing στον Τουρισμό, από το Grow Greek Tourism Online, εντάχθηκε στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα ΜSc στο τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η αποδοχή των σεμιναρίων ήταν μεγάλη, με το 86% των φοιτητών να δηλώνουν ότι είναι πολύ ικανοποιημένοι από το σεμινάριο και ότι το βρήκαν πολύ χρήσιμο. Λόγω της μεγάλης αποδοχής, η Google αποφάσισε να επεκτείνει περαιτέρω τον αριθμό των σεμιναρίων στα ελληνικά πανεπιστήμια και προχώρησε σε νέες συνεργασίες. Η πρωτοβουλία τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού και της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ενώ για την υλοποίησή της η Google συνεργάζεται με τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) και τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ