ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υψηλοί τόνοι για την Παιδεία από Μητσοτάκη

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΑ ΠΕΛΩΝΗ

Ο κ. Μητσοτάκης θεωρεί ότι οι ρυθμίσεις που αφορούν τα Συμβούλια Ιδρυμάτων, τα μεταπτυχιακά προγράμματα και τους ξένους φοιτητές εδραιώνουν την εικόνα μιας περίκλειστης και περιχαρακωμένης Ελλάδας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Νέα Δημοκρατία

Το 2015 είχε αναλάβει κεντρικό ρόλο στην πρωτοβουλία «Παιδεία 2015» εναντίον της «αντιμεταρρύθμισης» Μπαλτά. Μερικά χρόνια νωρίτερα, ως βουλευτής της Ν.Δ., είχε ταχθεί υπέρ της ψήφισης από την παράταξη του νόμου Διαμαντοπούλου. Το περασμένο καλοκαίρι ζήτησε την προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία, ενώ προ ημερών δεσμεύθηκε ότι η Ν.Δ. δεν θα επιτρέψει στον ΣΥΡΙΖΑ να παγιδεύσει τα πανεπιστήμια σε αδιέξοδο.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα ανεβάσει κι άλλο τους τόνους για την Παιδεία και θα δεσμευθεί ότι, ως κυβέρνηση, θα καταργήσει τον νόμο Γαβρόγλου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οχι μόνο επειδή θεωρεί ότι προκαλείται καταστροφή σε έναν τομέα που, αντί να χρησιμοποιηθεί για να συνδράμει στην έξοδο από την κρίση, μετατρέπεται σε χαμένη ευκαιρία. Αλλά και επειδή αυτή η ευκαιρία φέρνει τη Ν.Δ. πιο κοντά στους νέους και ενισχύει το κοινωνικό της προφίλ.

Κυρίαρχη πεποίθηση του κ. Μητσοτάκη είναι ότι η ζημιά που προκαλείται στο μέτωπο της Παιδείας είναι μεγάλη – ίσως και μεγαλύτερη από την πολιτική «καμένης γης» στον τομέα της οικονομίας. Κι αυτό διότι ο τομέας είναι κατ’ εξοχήν ευαίσθητος, αλλά και πεδίον δόξης λαμπρόν για μεταρρυθμιστικές τομές που μπορούν να τον μετατρέψουν σε τροφοδότη της ανάπτυξης. Η κυβέρνηση για τον πρόεδρο της Ν.Δ. όχι μόνο δεν προχωρεί, αλλά, αντιθέτως, γυρίζει τα εκπαιδευτικά πράγματα πίσω στη δεκαετία του ’80.

Περιθώρια συναίνεσης

Για την εκπαιδευτική ατζέντα, εξάλλου, ο κ. Μητσοτάκης έχει επανειλημμένως δηλώσει ότι υπάρχουν περιθώρια συναίνεσης και συνθέσεων, εφόσον, βέβαια, η κυβέρνηση παρουσίαζε «μια σοβαρή βάση συζήτησης». Η σχετική αποστροφή του λόγου του προέδρου της Ν.Δ. στη συνεδρίαση των «γαλάζιων» τομεαρχών την περασμένη Παρασκευή δεν ήταν τυχαία. Ούτε η υπενθύμιση ότι η Ν.Δ. έχει αποδείξει έμπρακτα τη διάθεση για συναινέσεις στον χώρο της Παιδείας, στηρίζοντας ως αντιπολίτευση τον Νόμο 4009/2011, διότι «θεωρήσαμε ότι αυτό ήταν σωστό για τη χώρα». Τον νόμο Διαμαντοπούλου, εξάλλου, ο κ. Μητσοτάκης τον έχει στηρίξει έκτοτε δημοσίως πολλές φορές.

Για τον ίδιο, όμως, το ανέβασμα των τόνων για την Παιδεία δεν εξυπηρετεί απλώς μια αντιπολιτευτική τακτική. Είναι ζήτημα ουσίας και κρίσιμο για το μέλλον της χώρας. Δεν είναι μόνο το άρθρο 16 το οποίο ο κ. Μητσοτάκης θεωρεί «τοτέμ» για τους αντιμεταρρυθμιστές της χώρας, ούτε μόνο το θέμα του πανεπιστημιακού ασύλου, του αυτοδιοικήτου των ιδρυμάτων, της επιστροφής του κομματισμού στα πανεπιστήμια, του συγκεντρωτισμού και της εσωστρέφειας που παραπέμπει σε άλλες εποχές.

Βήμα πίσω

Ο κ. Μητσοτάκης θεωρεί ότι το νομοσχέδιο αποτελεί ένα τεράστιο βήμα προς τα πίσω. Οι ρυθμίσεις που αφορούν τα Συμβούλια Ιδρυμάτων, τα μεταπτυχιακά προγράμματα και τους ξένους φοιτητές εδραιώνουν την εικόνα μιας περίκλειστης και περιχαρακωμένης Ελλάδας που ομφαλοσκοπεί και χαμηλώνει τον πήχυ της εκπαίδευσης – πραγματικότητα που θα πλήξει τους πιο αδύναμους που δεν έχουν τη δυνατότητα για σπουδές στο εξωτερικό την ώρα που το διεθνές ρεύμα βρίσκεται στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση με βάση ένα πρόταγμα: εξωστρέφεια.

Το ότι η Παιδεία ήταν το βασικό θέμα για το οποίο παρενέβη ο ίδιος δύο φορές μέσα σε δύο 24ωρα δεν είναι τυχαίο. Η Ν.Δ. θα συντηρήσει ψηλά στην ατζέντα της το εν λόγω θέμα το επόμενο διάστημα, ενώ ο κ. Μητσοτάκης σχεδιάζει και άλλες παρεμβάσεις. Κάποιες από αυτές θα είναι σε συνεργασία με την ακαδημαϊκή κοινότητα.

Η Παιδεία είναι την ίδια ώρα το όχημα μέσω του οποίου ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ανοίγει την κοινωνική ατζέντα του κόμματος, το μέτωπο μέσω του οποίου θεωρεί ότι μπορεί να απευθύνει ισχυρά μηνύματα και να ενδυναμώσει τους θεσμούς με τη μέση ελληνική οικογένεια και τους νέους που θέλουν ανοικτό πανεπιστήμιο και προοπτική. Με την επιμονή στο εκπαιδευτικό μέτωπο, ο τρίτος όροφος της Πειραιώς θεωρεί ότι και τη διαφορά των δικών της θέσεων αναδεικνύει και δυναμώνει το κοινωνικό της προφίλ σε ένα ζήτημα προτεραιότητας που αφορά το σύνολο των νέων ανθρώπων και την οικονομία.Τούτων δοθέντων, ο κ. Μητσοτάκης δεν προτίθεται να κάνει πίσω. Οπως έχει προαναγγείλει ότι θα καταργήσει τον νόμο Παρασκευόπουλο όταν η Ν.Δ. έρθει στην εξουσία, θα διακηρύττει ότι θα καταργήσει και τον νόμο Γαβρόγλου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Κοντά στον πολίτη

Στη βεντάλια της κοινωνικής ατζέντας που ανοίγει η Πειραιώς, μεγάλη έμφαση θα δοθεί στη σχέση με τον πολίτη και στις εξορμήσεις «εκτός των κομματικών γραφείων τειχών» και σε εργασιακούς χώρους. Η συνάντηση του κ. Μητσοτάκη με εργαζομένους στον χώρο των ντελίβερι, των σεκιούριτι και των σούπερ μάρκετ ήταν ο πιλότος ενός μοντέλου που θα ακολουθηθεί το επόμενο διάστημα με απευθείας επαφές με τις ομάδες που δοκιμάζονται στους χώρους εργασίας τους – ανάμεσά τους και οι αγρότες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ