ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο στόχαστρο η Porsche στις έρευνες για τις εκπομπές ρύπων

REUTERS, BLOOMBERG

Το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας έδωσε εντολή στην αρχή αυτοκίνησης ΚΒΑ να εξετάσει τις εκπομπές ρύπων (π.χ. οξείδια του αζώτου) στα οχήματα της Porsche.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Eρευνα για τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων της Porsche, θυγατρικής της Volkswagen, ξεκίνησαν οι αρμόδιες αρχές της Γερμανίας, ενώ αναλυτές του κλάδου κάνουν λόγο για νέα απάτη, ένα «Ντιζελγκέιτ Νο 2». Τι συνέβη ακριβώς; Το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας έδωσε εντολή στην αρχή αυτοκίνησης ΚΒΑ να εξετάσει τις εκπομπές ρύπων (π.χ. οξείδια του αζώτου) στα οχήματα της Porsche. Αφορμή δόθηκε από δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού Der Spiegel, σύμφωνα με το οποίο τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της Porsche Cayenne V6 TDI εκπέμπουν ρύπους άνω των επιτρεπόμενων ορίων με τη χρήση περίτεχνου λογισμικού.

Αγνοια

Η Porsche δήλωσε πως δεν αντιλήφθηκε τα αποτελέσματα των ελέγχων και προσέθεσε πως οι ρύποι εξαρτώνται και από τη θερμοκρασία, το φορτίο του κινητήρα και την ταχύτητα. Σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού Wirtschaftwoche, η ΚΒΑ εξετάζει μήπως η Ρorsche, χρησιμοποιώντας το προαναφερθέν παράνομο λογισμικό, μπορεί με το στρίψιμο της ρόδας να διαπιστώνει εάν το όχημα ελέγχεται ή βρίσκεται στον δρόμο. Επιπλέον, για τον ίδιο λόγο έχει ήδη βρεθεί στο στόχαστρο και η Audi, άλλη μία θυγατρική του ομίλου της Volkswagen. Το υπουργείο Μεταφορών την κατηγόρησε πως χρησιμοποιεί παράνομο λογισμικό στα μοντέλα Α7 και Α8, τα οποία έχουν κοινούς πετρελαιοκινητήρες με τις Cayenne. Με το λογισμικό αυτό, όταν η ρόδα στρίψει περισσότερο από 15 μοίρες εκπέμπονται περισσότερα οξείδια του αζώτου.

Εν τω μεταξύ, οι εισαγγελικές αρχές της Γερμανίας διεξάγουν ήδη ανακρίσεις για να διαπιστώσουν εάν τα υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη της Porsche, Ματίας Μίλερ και Χανς Ντίτερ Πετς, έκαναν χειραγώγηση της αγοράς και των επενδυτών με το να καθυστερήσουν τη δημοσιοποίηση στοιχείων για το αρχικό σκάνδαλο της εκπομπής ρύπων της Volkswagen, που ξέσπασε το 2015. Αναφέρεται στο σημείο αυτό ότι ο μεν Ματίας Μίλερ είναι μέλος του Δ.Σ. της Porsche και διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, ενώ ο Χανς Ντίτερ Πετς διατελεί διευθύνων σύμβουλος της Porsche και πρόεδρος του Δ.Σ. της Volkswagen. Είναι χαρακτηριστικά τα σχόλια του ειδικού συντάκτη για την αυτοκινητοβιομηχανία, Μπέρτελ Σμιτ, στο περιοδικό Forbes. «Η Volkswagen, η οποία βρέθηκε υπόλογη για το μεγαλύτερο και δαπανηρότερο σκάνδαλο στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας, μάλλον δεν πήρε το μάθημά της», παρατηρεί ο κ. Σμιτ. «Πλήρωσε 25 δισ. δολάρια σε πρόστιμα και αποζημιώσεις στις ΗΠΑ, απέλυσε στελέχη της, δεσμεύτηκε να μην “αμαρτήσει” πλέον και τώρα αποδεικνύεται πως η απάτη συνεχίζεται».

Το νέο σκάνδαλο στις Porsche Cayenne V6 TDI, όπως ανέφερε στο δημοσίευμά του το περιοδικό Der Spiegel, αποκάλυψε άνθρωπος που γνωρίζει εκ των έσω τα πράγματα. O συγκεκριμένος κάνει λόγο για ένα προηγμένο λογισμικό, το οποίο είναι σαφώς εξυπνότερο από το «πρωτόγονο» του σκανδάλου της Volkswagen. Κατά τον καθηγητή Περιβαλλοντικού και Διοικητικού Δικαίου Μάρτιν Φιρ, που επικαλείται το Der Spiegel, «η Porsche κάνει χρήση μιας συσκευής η οποία βάσει της ευρωπαϊκής νομοθεσίας είναι παράνομη». Τέλος, στο δημοσίευμα αναφέρεται ότι οι Porsche Cayenne V6 TDI έχουν δύο τρόπους οδήγησης και ο ένας έχει αναβαθμιστεί, ώστε να περνάει τους περιβαλλοντικούς ελέγχους.
 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ