Γράμματα Αναγνωστών

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Γραμματα Aναγνωστων

Η απίστευτη μνήμη του Κων. Μητσοτάκη

Κύριε διευθυντά
Υπηρετούσα στο υπουργείο Εργασίας, όταν ο υπουργός μου, Κων/νος Λάσκαρης, με έστειλε στο υπουργείο Συντονισμού, όπου θα γινόταν σύσκεψη υπηρεσιακών παραγόντων υπό την προεδρία του υπουργού Κων/νου Μητσοτάκη. Ο υπουργός μάς υποδέχθηκε –πέντε, έξι άτομα– με εκείνο το εγκάρδιο χαμόγελο, και αφού τελειώσαμε, μας ξεπροβόδισε μέχρι την πόρτα, προφέροντας τα ονόματά μας ένα προς ένα: «Ευχαριστώ, κύριε Μακρή» κ.λπ.

Εξω κοιταχτήκαμε ο ένας με τον άλλο, απορημένοι. Αν είναι δυνατόν... Ηταν το έτος 1978.

Δώδεκα χρόνια αργότερα, υπηρετούσα ως εργατικός σύμβουλος στην πρεσβεία μας στη Βόννη, όταν ο Κων. Μητσοτάκης, πρωθυπουργός πλέον, πραγματοποίησε ανεπίσημη επίσκεψη. Παρά ταύτα, οι Γερμανοί παρέταξαν άγημα, έστρωσαν κόκκινο χαλί, εκατέρωθεν του οποίου παραταχθήκαμε οι προϊστάμενοι των τμημάτων με επικεφαλής τον πρέσβη, ο οποίος μας παρουσίαζε έναν έναν. Οταν ήλθε η σειρά μου και πριν ο πρέσβης ανοίξει το στόμα του, τον πρόλαβε ο πρωθυπουργός: «Πώς είστε, κύριε Μακρή;». Εμεινα εμβρόντητος. Το βράδυ στη δεξίωση στην πρεσβευτική κατοικία –ήταν περισσότερο μια οικογενειακή συντροφιά– με πλησίασε ο πρέσβης και με ρώτησε: «Γνωρίζετε τον πρωθυπουργό, κύριε Μακρή;». «Οχι, κύριε πρέσβη, εκείνος με... γνωρίζει!».

Και ανέφερα από πού και ώς πού. «Καταπληκτικό! Εγώ έχω ακούσει ότι έχει μερικές εκατοντάδες –ή χιλιάδες– βαφτιστήρια και τα γνωρίζει όλα, ένα προς ένα, με το όνομά τους».

Ιωαννης Αθ. Μακρης, Καστέλλια Παρνασσίδος

Ιδιοκατοίκηση και ΕΝΦΙΑ: Τρέλα

Κύριε διευθυντά
Εχουν μέχρι σήμερα πολλά γραφεί για τον άδικο, δημευτικό και αναμφίβολα επαχθή φόρο με τον τίτλο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων. Οι εφευρέτες του νόμου, που δυστυχώς γι’ αυτούς επρόκειτο για αστικό κόμμα, προσέφεραν στους σημερινούς κυβερνήτες τη βαθιά ικανοποίηση, λόγω εμπάθειας που τρέφουν για τις νοικοκυρεμένες μεσοαστικές οικογένειες, να τον εφαρμόζουν με βαρύτατους συντελεστές. Ουσιαστικά δηλαδή με βάρβαρο τρόπο.

Βλέπετε, για την ώρα τουλάχιστον, δεν μπορούν να απαλλοτριώσουν τα ακίνητα. Μπορούν όμως με ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση να οδηγούν στην καταστροφή συνειδητά τούς ιδιοκτήτες τους. Εφαρμόζοντας δηλαδή τον νόμο, όπως ανέφερα, βάρβαρα. Φορολογούν βαρύτατα ακίνητα που λόγω κρίσης έχουν χάσει κάθε πρόσοδο, μένουν δηλαδή ξενοίκιαστα. Φορολογούν επίσης βαρύτατα τους πολίτες που έχουν την ατυχία να στεγάζονται σε ιδιόκτητες κατοικίες.

Αποδέχομαι βέβαια την άποψη ότι ένας φόρος κατοχής ακίνητης περιουσίας είναι θεμιτός. Είναι εξάλλου κάτι που πολλά κράτη στον πολιτισμένο κόσμο το εφαρμόζουν.

Το πρόβλημα όμως είναι τι φορολογείς και με τι συντελεστές το φορολογείς. Φερ’ ειπείν στοχεύεις στη δήμευσή του; Στοχεύεις δηλαδή να οδηγήσεις τον πολίτη στη φυλακή λόγω αδυναμίας πληρωμής του φόρου ή έστω παράλληλης αδυναμίας πώλησής του λόγω υπάρχουσας βαθιάς κρίσης; Σε ένα κράτος δικαίου δεν αναγκάζεις τον πολίτη που διαμένει σε ιδιόκτητη κατοικία να πληρώνει φόρο εν είδει βαρύτατου ενοικίου στο κράτος. Αρκούν οι δημοτικοί φόροι, πληρώνει εξάλλου, πολλούς άλλους φόρους και ληστρικές εισφορές. Η αντοχή του ξεπεράστηκε. Μην απομυζάς, σπάταλο, λαίμαργο και βουλιμικό κράτος, τις τελευταίες ικμάδες μιας μεσοαστικής τάξης, που στο κάτω κάτω αυτή είναι ό,τι έχει απομείνει μέσα στα ερείπια της Ελλάδος...

Ανεστης Διακοδημητρης, Κηφισιά

Τα δίκτυα οπτικών ινών και οι πάροχοι

Κύριε διευθυντά
Με αφορμή το άρθρο που δημοσιεύθηκε στο φύλλο της «Καθημερινής της Κυριακής» της 11ης Ιουνίου 2017 και με τίτλο «Ξεκινούν οι διαδικασίες ανάπτυξης δικτύων οπτικών ινών από ανεξάρτητους παρόχους», θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι για μία ακόμη φορά ο συντάκτης σας κ. Βαγγέλης Μανδραβέλης προβαίνει σε μία σειρά από αυθαίρετες εικασίες και συμπεράσματα.

Συγκεκριμένα, η αναφορά του συντάκτη σας «…το σχέδιο επένδυσης η εταιρεία το κατέθεσε την τελευταία στιγμή και πιθανώς με την πίεση τρίτων» είναι αφενός μεν προσβλητική για την εταιρεία μας, καθώς θεωρεί ότι η Forthnet δεν άσκησε αυτοβούλως ένα δικαίωμά της, αλλά συμμετείχε στη διαδικασία της ΕΕΤΤ κατόπιν πιέσεων κάποιων αγνώστων τρίτων και αφετέρου παραπλανητική, καθώς η εταιρεία μας δεν κατέθεσε την τελευταία στιγμή το επενδυτικό της σχέδιο, όπως αναφέρει το άρθρο σας, αλλά στην προβλεπόμενη από την ΕΕΤΤ προθεσμία και έπειτα από πολύμηνη προετοιμασία σε όλα τα επίπεδα.

Προς ενημέρωση των αναγνωστών σας, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε, ότι η Forthnet είχε εγκαίρως και δημοσίως διατυπώσει τις αντιρρήσεις της σχετικά με τη διαδικασία που σχεδιάστηκε από την ΕΕΤΤ, επισημαίνοντας ασάφειες, αοριστίες και προχειρότητα. Ο ιδιότυπος αυτός διαγωνισμός έγινε πριν ρυθμιστούν από την ΕΕΤΤ βασικές παράμετροι που επηρεάζουν τα επενδυτικά σχέδια κάθε ορθολογικού και τεχνοκράτη επενδυτή, ενώ παράλληλα δεν υπήρχαν αντικειμενικά κριτήρια και διαδικασίες αξιολόγησης των προτάσεων αλλά ούτε προβλέψεις που να εξασφαλίζουν τη διαφάνεια, όπως για το δημόσιο άνοιγμα των προσφορών και την υποβολή τυχόν ενστάσεων. Η απόρριψη των προτάσεων της Forthnet από την ΕΕΤΤ είναι κατά τη γνώμη μας αυθαίρετη και ως εκ τούτου η εταιρεία μας επιφυλάχθηκε να ασκήσει κάθε νόμιμο μέσο προκειμένου να προστατεύσει τα επιχειρηματικά της συμφέροντα.

Πιστεύουμε ότι η δημοσίευση της επιστολής μας θα συμβάλει στη σφαιρική ενημέρωση των αναγνωστών σας σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα.

Γρηγορης Κατσογιαννης, Διευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας Forthnet

Η ναυτοσύνη μας και ο κ. Σόιμπλε

Κύριε διευθυντά
Εκπλαγήκαμε, όχι ευχάριστα βέβαια, με τη στοχοποίηση των Ελλήνων εφοπλιστών από τον κ. Σόιμπλε, που ως σημαίνον στέλεχος της Ευρωπαϊκής Ενωσης (Ε.Ε.) θα έπρεπε να χαίρεται για την παγκόσμια πρωτιά, χάρη στην επιχειρηματικότητα των Ελλήνων εφοπλιστών και τη ναυτοσύνη των επίσης Ελλήνων ναυτικών, της ναυτιλιακής βιομηχανίας ενός κράτους-μέλους της Ε.Ε. και που τα υπό ελληνική σημαία πλοία αποτελούν το 50% του «ευρωπαϊκού» στόλου.

Ασφαλώς, ως πεπειραμένος υπουργός Οικονομικών και άριστος οικονομολόγος, θα γνωρίζει πως, επειδή η ναυτιλία δραστηριοποιείται και ανταγωνίζεται φυσικά στον διεθνή στίβο, όλα τα κράτη, συμπεριλαμβανομένης και της πατρίδας του, προστατεύουν με διάφορους τρόπους τα πλοία της σημαίας τους.

Ανεξάρτητα όμως με τα παραπάνω, οι Ελληνες εφοπλιστές, τα τελευταία χρόνια, πληρώνουν εθελοντικά τον διπλάσιο φόρο από αυτόν που προβλέπεται από τον νόμο!

Πρέπει να τονιστεί επίσης και η αποτελεσματική προσφορά του ελληνικού στόλου κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν συνέβαλε «τα μέγιστα» στη μεγαλειώδη συμμαχική νίκη με τρομερές απώλειες όμως για την Ελλάδα: Θρηνήσαμε 2.500 νεκρούς ναυτικούς και πάμπολλους τραυματίες, ενώ καταστράφηκαν 429 πλοία, το 75% δηλαδή του στόλου μας, όταν η θαλασσοκράτειρα Μ. Βρετανία απώλεσε το 28% του δικού της... Χάθηκαν ακόμη και 551 πετρελαιοκίνητα/ιστιοφόρα, ήτοι το 66% της κατηγορίας αυτής!

Και τέλος, θα ήταν χρήσιμο να ξαναθυμηθούν «κάποιοι» πως οι Ελληνες ήσαν αυτοί που με τις τεράστιες παραγγελίες τους βοήθησαν πολύ σοβαρά στην επανεκκίνηση της λαβωμένης από τον πόλεμο τότε γερμανικής ναυπηγικής βιομηχανίας!

Φριξος Δημου, Πλοίαρχος Ε.Ν.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ