ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δύσκολη χρονιά «βλέπουν» οι εταιρείες τροφίμων

ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αισιόδοξες ότι θα διατηρήσουν τα μερίδια αγοράς τους και το 2017, αλλά επιφυλακτικές από την καθίζηση της καταναλωτικής δαπάνης το α΄ εξάμηνο της χρονιάς που επιδρά στη μείωση της κερδοφορίας εμφανίστηκαν οι διοικήσεις των εταιρειών «Ελληνική Ζύμη-Αραμπατζής» και «Βίκος», που παρουσιάστηκαν χθες στους θεσμικούς επενδυτές σε εκδήλωση που έγινε στο Χρηματιστήριο Αθηνών έπειτα από πρόσκληση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος. Η διοίκηση της «Ελληνική Ζύμη-Αραμπατζής», που εμφανίζει άνοδο των εξαγωγών το 2017, καθώς καλύπτει το 30% επί του τζίρου, από 10% που ήταν αντίστοιχα το 2012, απαντώντας σε ερώτηση της «Κ» για τη συρρίκνωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών αναγνώρισε ότι η φετινή χρονιά είναι πολύ δύσκολη, καθώς μειώνονται οι πωλήσεις και, όπως σημείωσαν, «πρέπει να μάθουμε να ζούμε με μείωση της κερδοφορίας γιατί και η κατάρρευση της “Μαρινόπουλος” έχει επιφέρει έναν πόλεμο τιμών και προσφορών στον κλάδο τροφίμων». Οπως αποκάλυψε η εταιρεία, ενδιαφέρεται για την είσοδο των προϊόντων της στην αγορά της Τουρκίας, ενώ πριν από ένα χρόνο ξεκίνησε να εξάγει στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας. Δεν απέκλεισε επίσης το ενδεχόμενο για την έναρξη εξαγωγών και στην αφρικανική ήπειρο, όπου δεν έχει σήμερα παρουσία.

Εκπροσωπώντας την εταιρεία «Βίκος», ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, διευθυντής πωλήσεων και μάρκετινγκ, αποκάλυψε ότι οι εξαγωγές της εταιρείας είναι χαμηλές και δεν ξεπερνούν το 5% επί του συνολικού τζίρου –όπου απευθύνονται κυρίως στους Ελληνες ομογενείς– γιατί, όπως εξήγησε, «δεν έχουμε τρένα στην Ελλάδα και ειδικά στην Ηπειρο, που είναι η έδρα μας, για να μπορούμε να εξάγουμε τα προϊόντα μας». Ο κ. Σεπετάς παραδέχθηκε ότι η εταιρεία δεν έχει μεγαλύτερη παρουσία στα ράφια των σούπερ μάρκετ στη Νότια Ελλάδα, καθώς υπογράμμισε ότι, «σε αντίθεση με τη Βόρεια Ελλάδα, όπου το εμπόριο είναι αυτόνομο και πιο ανοικτό, στην ευρύτερη περιοχή του Λεκανοπεδίου η κατάσταση είναι πιο ελεγχόμενη από τους πολυεθνικούς ομίλους». Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της «Βίκος», έγινε αναφορά στην 10ετή συνεχή παραμονή της εταιρείας στην πρώτη θέση του μεριδίου αγοράς στο εμφιαλωμένο νερό, στο λανσάρισμα των αναψυκτικών Βίκος, στις 28 γραμμές παραγωγής στα 3 εργοστάσια, καθώς και στους περισσότερους από τους 300 εργαζομένους της εταιρείας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ