ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το σχήμα DIEP, Terminal, Belterra προτιμητέος επενδυτής για ΟΛΘ

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση πώλησης μετοχών θα υπογραφεί μετά την έγκριση του Ελεγκτικού και θα ακολουθήσει η εξέταση της εξαγοράς από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην Ελλάδα αναμένονται τις προσεχείς ημέρες οι διευθύνοντες σύμβουλοι της Terminal Link, θυγατρικής της γαλλικής CMA CGM, Μπόρις Γουένζελ, και του γερμανικού επενδυτικού κεφαλαίου Deutsche Invest Equity Partners (DIEP), Αλεξάντερ φον Μέλεντιν, προκειμένου να ενημερώσουν κυβέρνηση και κάθε εμπλεκόμενο περί των σχεδίων τους για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Η επίσκεψη των δύο εκ των τριών βασικών μετόχων του σχήματος που επιδιώκει να εξαγοράσει το 67% του ΟΛΘ έρχεται εν μέσω φημολογίας και προβληματισμών που φέρεται να προκαλεί σε διαφορές πλευρές, μεταξύ των οποίων και διεθνών συμμάχων της Ελλάδος, η συμμετοχή του ομίλου Σαββίδη και οι σχέσεις του με τη Ρωσία στο παραπάνω σχήμα. Φημολογία, η οποία κλιμακώθηκε το προηγούμενο διάστημα και εξαιτίας της καθυστέρησης στην ανακήρυξη της κοινοπραξίας από το ΤΑΙΠΕΔ ως «προτιμητέου επενδυτή». Εξάλλου, «στο παιχνίδι» παραμένει και ο δεύτερος πλειοδότης ως «Reserved Bidder», που είναι η Peninsular & Oriental (P&O), συμφερόντων της Dubai Ports, η οποία φέρεται να προσβλέπει σε «στραβοπάτημα» του πλειοδότη. Τελικά χθες, Δευτέρα, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε την ένωση των εταιρειών Deutsche Invest Equity Partners GmbH, Belterra Investments Ltd. και Terminal Link SAS προτιμώμενο επενδυτή για την απόκτηση του 67% των μετοχών του ΟΛΘ.

Αξίζει να σημειωθεί πως, στο σχήμα που αγοράζει το 67% του ΟΛΘ, η Terminal Link θα συμμετάσχει με 33%, η Deutsche Invest Equity Partners με 47% και η Belterra Investment συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη με 20%, κατά κοινή δήλωσή τους.

Με την επίσκεψή τους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη οι επικεφαλής της Terminal Link και της DIEP επιδιώκουν, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, «όχι μόνον να προκρίνουν την επένδυσή τους στον ΟΛΘ αλλά και να τονίσουν τη δική τους συμμετοχή στην κοινοπραξία αντιλαμβανόμενοι τον σκεπτικισμό που υφίσταται για τη συμμετοχή του ομίλου Σαββίδη στο σχήμα».

Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί τώρα στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση πώλησης μετοχών θα υπογραφεί μετά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Θα ακολουθήσει η εξέταση της εξαγοράς από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και εφόσον δοθεί η σχετική έγκριση και γίνουν τυχόν αλλαγές –εάν τεθούν όροι και προϋποθέσεις–, θα υπογραφούν οι δύο συμβάσεις (πώλησης μετοχών και συμφωνία μετόχων) και μαζί με τη σύμβαση παραχώρησης του ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΛΘ για τη χρήση των λιμενικών υποδομών θα υποβληθούν για ψήφιση στη Βουλή. Θα ακολουθήσει η καταβολή του τιμήματος των 232 εκατ. ευρώ.

Η όλη διαδικασία, εφόσον κυλήσει ομαλά, εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί το νωρίτερο στα τέλη του έτους. Ομως πολλά μέτωπα παραμένουν ακόμα ανοικτά, μεταξύ των οποίων και η μεταβατική διοίκηση. Εάν δηλαδή το ΤΑΙΠΕΔ κατά την τακτική γενική συνέλευση του ΟΛΘ στις αρχές Ιουλίου θα αποφασίσει να τοποθετήσει νέα μέλη στο διοικητικό συμβούλιο ή να αναθέσει σε κάποιο από τα υπάρχοντα αυξημένες αρμοδιότητες για να «διεκπεραιώσει» την ιδιωτικοποίηση. Πολιτική, που υιοθετήθηκε και στον ΟΛΠ αν και εκεί το Δημόσιο διατηρεί ακόμα ποσοστό της τάξης του 23% (έως το 2021) έναντι περίπου 7% που προβλέπεται να διατηρήσει στον ΟΛΘ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ