ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σε «ΑΒ» και Lidl στράφηκαν οι πελάτες της «Μαρινόπουλος»

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» και η Lidl Hellas «κέρδισαν» το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών-πρώην πελατών της «Μαρινόπουλος» σε πανελλαδικό επίπεδο. Η τάση αυτή που είχε διαφανεί ήδη από το περασμένο φθινόπωρο, όταν οι δύο αλυσίδες σούπερ μάρκετ επιδόθηκαν σε ανηλεή πόλεμο τιμών και επικοινωνιακής αντιπαράθεσης, επιβεβαιώνεται από σχετική έρευνα που διενήργησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI. Τη μάχη πάντως στην πρωτεύουσα κερδίζει η «Σκλαβενίτης», η οποία απέσπασε πάνω από το 50% των πρώην πελατών της «Μαρινόπουλος», ενώ στη Θεσσαλονίκη η «Μασούτης».

Εάν το 2016 χαρακτηρίστηκε κυρίως από την αντιπαράθεση «ΑΒ Βασιλόπουλου» και Lidl με αντικείμενο του πόθου τους πελάτες της «Μαρινόπουλος», το 2017 και κυρίως το 2018 εκτιμάται ότι θα «κονταροχτυπηθούν» για τα μερίδια αγοράς η «ΑΒ Βασιλόπουλος» και η «Σκλαβενίτης». Ειδικά, καθώς το 51% των καταναλωτών θεωρεί πολύ πιθανό να επιστρέψουν στα καταστήματα της πρώην «Μαρινόπουλος», που πλέον λειτουργούν υπό τον έλεγχο αλλά και το σήμα του «Σκλαβενίτη».

Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα που πραγματοποίησε η IRI σε δείγμα 2.000 καταναλωτών, το 42% σε πανελλαδικό επίπεδο όσων δήλωσαν πρώην πελάτες της «Μαρινόπουλος» επέλεξαν να κάνουν τα ψώνια τους στην «ΑΒ Βασιλόπουλος» και το 24% στη Lidl. Κριτήρια επιλογής της «ΑΒ Βασιλόπουλος» ήταν το γεγονός ότι και πρώτα επισκέπτονταν μερικές φορές την εν λόγω αλυσίδα, η ποικιλία, οι τιμές και σε πολύ μεγάλο βαθμό τα οφέλη από τη χρήση της κάρτας πιστότητας. Οι χαμηλές τιμές και οι προσφορές διαδραμάτισαν καθοριστικό ρόλο για τους καταναλωτές στο να επιλέξουν τη Lidl.

Στην Αττική τη μερίδα του λέοντος των πρώην πελατών της «Μαρινόπουλος» και δη το 55% πήρε η «Σκλαβενίτης». Το μεγάλο στοίχημα βεβαίως της αλυσίδας που πλέον, μετά την απόκτηση του δικτύου της «Μαρινόπουλος», καθίσταται τουλάχιστον από πλευράς σημείων πώλησης σε ηγέτη του κλάδου των σούπερ μάρκετ, είναι κατά πόσο θα καταφέρει να αποσπάσει μερίδια και στην υπόλοιπη χώρα και μάλιστα χωρίς να έχει προβεί σε διαφήμιση.

Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά παρουσιάζει και η βόρεια Ελλάδα. Στη Θεσσαλονίκη το 55% των πρώην πελατών της «Μαρινόπουλος» επέλεξαν τη «Μασούτης», ενώ συνολικά στη Μακεδονία το ποσοστό που κατευθύνθηκε στη «Μασούτης» διαμορφώνεται σε 46%.

Στην Κεντρική και Δυτική Ελλάδα, καθώς και την Κρήτη και τα νησιά η περισσότερο ευνοημένη από την κατάρρευση της «Μαρινόπουλος» ήταν η «ΑΒ Βασιλόπουλος», καθώς απέσπασε αντιστοίχως το 45%, το 55% και το 43% των πρώην πελατών της πρώτης.

Οι προβλέψεις για το 2017

Η σταδιακή επαναλειτουργία του πρώην δικτύου της «Μαρινόπουλος», σε συνδυασμό με τη σχετική ομαλότητα που έχει επέλθει μετά και την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, την αύξηση του τουρισμού και την αποκλιμάκωση της ανεργίας, οδήγησε την IRI σε αναθεώρηση των προβλέψεών της για την πορεία του κλάδου των σούπερ μάρκετ το 2017. Ετσι, αν και στα τέλη Μαρτίου η IRI είχε εκτιμήσει ότι το 2017 θα κλείσει με πτώση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ κατά 3,6%, τώρα προβλέπει μικρότερη μείωση, κατά 2,3% σε σύγκριση με το 2016. Υπό την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι δεν θα υπάρχουν έκτακτα γεγονότα, προβαίνει και σε μια πρώτη εκτίμηση για το 2018, όπου αναμένει μία ακόμη χρονιά μείωση του τζίρου, αλλά της τάξης του 1,5%.

Από τις αρχές του τρέχοντος έτους μέχρι και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ υποχώρησαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, κατά 2,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.

Η μεγαλύτερη μείωση στο διάστημα αυτό καταγράφεται στη μεγάλη ομάδα των ειδών νοικοκυριού, 2,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016, ακολουθούν τα είδη προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς με μείωση 1,9%, ενώ στα τρόφιμα καταγράφεται υποχώρηση των πωλήσεων κατά 0,8%.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ