Στα 2,4 δισ. οι επενδύσεις Ελλήνων εφοπλιστών το 5μηνο

Στα 2,4 δισ. οι επενδύσεις Ελλήνων εφοπλιστών το 5μηνο

1' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνολικά 34 πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 3,57 εκατ. τόνων απέκτησαν τον Μάιο οι Ελληνες πλοιοκτήτες, δαπανώντας συνολικά κεφάλαια 712,5 εκατ. δολ. (περίπου 638 εκατ. ευρώ). Αυτό προκύπτει από σχετική ανάλυση της εταιρείας παροχής ναυλομεσιτικών υπηρεσιών Golden Destiny. Από τις αρχές του έτους μέχρι και τις αρχές Ιουνίου, πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα έχουν επενδύσει κεφάλαια της τάξεως 2,42 δισ. ευρώ για την απόκτηση 151 πλοίων, τα περισσότερα εκ των οποίων (100 πλοία) είναι φορτηγά πλοία. Επιπλέον, έχουν αποκτηθεί 33 δεξαμενόπλοια και 16 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σύμφωνα με την κ. Κοκκίνη, επικεφαλής αναλύτρια της Golden Destiny, παρότι κατά τη διάρκεια του Μαΐου οι δείκτες των ναύλων υποχώρησαν κατά 15% σε ό,τι αφορά τα πλοία τύπου Capesize και περίπου 19% στα μικρότερα φορτηγά πλοία, τύπου Supramax και Handysize, η ζήτηση από τους Ελληνες πλοιοκτήτες παρέμεινε υψηλή και μάλιστα σε όλες τις επιμέρους κατηγορίες πλοίων, γεγονός που μπορεί να μεταφραστεί και ως ένδειξη εμπιστοσύνης των πλοιοκτητών στις μελλοντικές προοπτικές ανάκαμψης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου. Με βάση τα σχετικά στοιχεία, αποκτήθηκαν συνολικά 14 φορτηγά πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1,57 εκατ. τόνων, ενώ το ύψος της επένδυσης ανήλθε σε 307 εκατ. δολ. (περίπου 276 εκατ. ευρώ).

Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη αυτή διαδραμάτισε και το γεγονός ότι οι τιμές των φορτηγών πλοίων συνέχισαν να μειώνονται, με τις απώλειες σε μηνιαία βάση να κυμαίνονται μεταξύ 2% και 4%. Οπως αναφέρει η κ. Κοκκίνη, «ιδιαίτερη κίνηση καταγράφηκε για ακόμα μία φορά στα πλοία μεγαλύτερου τονάζ, με τις προβλέψεις σε ό,τι έχει να κάνει στην εξαγωγή σιδηρομεταλλεύματος προς την Κίνα να παραμένουν θετικές για το δεύτερο μισό του έτους».

Αντίστοιχα, σημαντική ζήτηση κατέγραψαν και τα δεξαμενόπλοια. Η Golden Destiny ανέφερε ότι αποκτήθηκαν 18 πλοία, μεταφορικής ικανότητας 1,92 εκατ. τόνων και αξίας 396,7 εκατ. δολ. (περίπου 355 εκατ. ευρώ). Οπως καταλήγει η κ. Κοκκίνη, στον συγκεκριμένο κλάδο «το αγοραστικό ενδιαφέρον των πλοιοκτητών εστιάζεται περισσότερο στις χαμηλές τιμές τις οποίες μπορούν να επιτύχουν για την αγορά μεταχειρισμένων βαποριών παρά σε επικείμενη ανάκαμψη της αγοράς».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή