Μουσικές εξαίσιες

3' 5" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΦΟΛΚ

BIG THIEF

Capacity

Saddle Creek

Ερωτισμός και ανθρώπινες σχέσεις, οικογενειακοί δεσμοί και παιδικές αναμνήσεις, υπό μια γλυκόπικρη μελαγχολία στο «Capacity» των Big Thief. Η μπάντα από τη Νέα Υόρκη, μετά το περυσινό ντεμπούτο, «Masterpiece», επιστρέφει με νέο υλικό, καταφέρνοντας να εδραιώσει έναν προσωπικό ήχο. Ο δίσκος είναι ήσυχος, με μικρές ηλεκτρισμένες εξάρσεις. Λιτές, καθαρές γραμμές και απαλοί ρυθμοί. Ακουστικές κιθάρες, μπάσο και τύμπανα σε ήπιους τόνους, και πιο μπροστά η τραγουδίστρια του σχήματος, Adrianne Lenker, με τη γλυκιά φωνή της, να προσδίδει έναν απαλό λυρισμό στα τραγούδια. Τραγούδια όμορφα μέσα από την απλότητα των συνθέσεων και των στίχων τους. Μικρές μελωδικές αφηγήσεις. Μια στυλάτη προσέγγιση της σύγχρονης φολκ.

ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

DREAM POP

LONDON GRAMMAR

Truth is a beautiful thing

Metal & Dust, 2017

Εντεκα κομμάτια για την αλήθεια, που είναι ωραία. Το δεύτερο ολοκληρωμένο άλμπουμ του τρίο από τη Βρετανία, με την τρυφερή οργή, ονομάζεται «Truth is a beautiful thing» – και το υποστηρίζει. Οι London Grammar, κατά κόσμον Hannah Reid, Dan Rothman και Dominic «Dot» Major, μας λένε μιαν ιστορία –άλλωστε, Λονδρέζοι είναι, ξέρουν τι πάει να πει ιστορία– για το πώς είναι να αναζητείς την ταυτότητά σου σε έναν κόσμο που δεν σου προσφέρει καμία σιγουριά. Με τα μπάσα και τις κιθάρες που άλλοτε λένε ένα νανούρισμα και άλλοτε σε σηκώνουν βίαια από τον ύπνο, οι London Grammar είναι άξιοι κληρονόμοι της brit pop, συνεχιστές της αφηγηματικής μουσικής της Βρετανίας και μια ωραία παρέα για τα βράδια της Αθήνας, που θα αρχίσει σιγά σιγά να αδειάζει.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑΚΗΣ

ΚΛΑΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

MARTINU

The Greek Passion

Kaftan

Oehms OC 967, 2 cds

Ο Γερμανός αρχιμουσικός Ντιρκ Κάφταν κάνει συναρπαστική δουλειά στην Οπερα του Γκρατς, ειδικά σε έργα Τσέχων συνθετών. Μετά την υποδειγματική ηχογράφηση της όπερας «Γενούφα» του Λέος Γιάνατσεκ, πρόσφατα κυκλοφόρησε η εξίσου πειστική ερμηνεία του στα «Ελληνικά πάθη» του Μποχουσλάφ Μαρτινού. Βασισμένο στο μυθιστόρημα του Νίκου Καζαντζάκη «Ο Χριστός ξανασταυρώνεται», το έργο ισορροπεί ανάμεσα στις φόρμες της όπερας και του ορατορίου. Ο Κάφταν επιλέγει την αρχική γραφή του 1957 στα αγγλικά. Συνεργαζόμενος με εκφραστικούς μονωδούς, υπογραμμίζει τη θεατρικότητα του έργου, αναδεικνύει την εντυπωσιακή ενορχήστρωση χάρη στην άριστα προετοιμασμένη ορχήστρα και προβάλλει τα θαυμάσια χορωδιακά. Κάνει προσιτό και ελκυστικό ένα δύσκολο έργο.

Ν. Α. ΔΟΝΤΑΣ

ΡΟΚ

A VICTIM OF SOCIETY

Freaktown

Inner-Ear Records

Οι Ελληνες ρόκερ επανέρχονται με τον δεύτερο δίσκο τους, μετά το επιτυχημένο αλλά κάπως περιορισμένο ηχητικά και θεματικά «Distractions». Εδώ, τα μόλις οκτώ κομμάτια αποτελούν ένα σφιχτό μεν, πολύ πιο ανοιχτόμυαλο και τσαμπουκαλεμένο δε, σύνολο που σε πείθει από την πρώτη κιόλας ακρόαση. Κιθάρες με ψυχεδελική «βρωμιά» στον πυρήνα τους, ντραμς γεμάτα αυτοπεποίθηση, ελληνικοί («Amnesia») και ξένοι στίχοι μπαίνουν στο μείγμα, το οποίο αποπνέει γνήσιο ροκ δυναμισμό. Στα συν και η υψηλότατης ποιότητας παραγωγή, η οποία αποδίδει τα κομμάτια σε όλο τους το μεγαλείο και τους χαρίζει έξτρα «κύρος», που συνήθως απαντά στις αρτιότερες από τις δουλειές του εξωτερικού. Ανάμεσα στα (σχεδόν) ισάξια ξεχωρίζουμε τα «The Quick and the Dead», «Amnesia» και «Freaktown».

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

INDIE ROCK

THE DRUMS

Abysmal Thoughts

ANTI-, 2017

Από έντεκα κομμάτια αποτελείται το τέταρτο μεγάλης διάρκειας άλμπουμ των Drums, των Νεοϋορκέζων από το Μπρούκλιν. Η μπάντα, σε ένα χαρακτηριστικό δελτίο Τύπου που συνόδευε την ανακοίνωση της κυκλοφορίας του «Abysmal Thoughts», διά του φρόντμαν Jonathan (Jonny) Pierce, ανέφερε ότι η «ευτυχία μού δημιουργεί σύγχυση. Εμφανίζεται από το πουθενά και προτού καλά καλά τη συνηθίσεις, εξαφανίζεται. Στις “Αβυσσαλέες σκέψεις”, όμως, μπορούμε να στηριχθούμε – και με το πολιτικό χάος που μας κατακλύζει, ένας Θεός ξέρει πότε θα υποχωρήσουν αυτά τα αισθήματα». Εχει δίκιο ο Πιρς. Παρά τη «μαυρίλα» του δίσκου, παρά τη γαλήνια, καίτοι βαριά, μουσική επένδυση των στίχων, οι Drums μιλούν, διακριτικά, για τις μικρές διεξόδους μας, οι οποίες μέσα στον ορυμαγδό είναι εκείνες που μας κρατούν ζωντανούς.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΘΗΝΑΚΗΣ

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή