ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Παραδοσιακά» σούπερ μάρκετ ανοίγει η Amazon

REUTERS

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Οταν η Wal-Mart είχε εξαγοράσει, πέρυσι, την εταιρεία λιανικών διαδικτυακών πωλήσεων Jet.com, έναντι 3 δισ. δολ, είχε σημειωθεί μια κρίσιμη αλλαγή. Η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στον κόσμο είχε αποφασίσει να ανταγωνιστεί την Amazon, τη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικών πωλήσεων στον κόσμο. Την περασμένη εβδομάδα απάντησε η Amazon.com.

Εξαγοράζοντας την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Whole Foods έναντι 14 δισ. δολ., η Amazon ανακοίνωσε την πρόθεση να ανταγωνιστεί τη Wal-Mart στον φυσικό κόσμο. Μετά τις δύο αυτές εξαγορές είναι σαφές πως χάνονται οι διαχωριστικές γραμμές μεταξύ παραδοσιακού και ηλεκτρονικού εμπορίου και πως, πλέον, η κυριαρχία στον κόσμο των λιανικών πωλήσεων θα κριθεί από το ποιος είναι καλύτερος και στους δύο τομείς.

Η εξαγορά της Whole Foods αναστατώνει τον τομέα των αμερικανικών σούπερ μάρκετ, με ετήσιο τζίρο 700 δισ. δολ., τομέα ο οποίος βρίσκεται στα πρόθυρα άγριου πολέμου τιμών. Οι γερμανικές εκπτωτικές αλυσίδες σούπερ μάρκετ Aldi και Lidl μάχονται εναντίον της Wal-Mart, η οποία ελέγχει το 22% της αμερικανικής αγοράς σούπερ μάρκετ και κάθε μία υπόσχεται να προσφέρει χαμηλότερες τιμές από την άλλη. Το διακύβευμα είναι μεγαλύτερο για τη Wal-Mart. Η κίνηση που έκανε η Amazon έχει στόχο την καρδιά της αυτοκρατορίας της Wal-Mart, δηλαδή τις πωλήσεις μέσω σούπερ μάρκετ, οι οποίες προσφέρουν στην εταιρεία από το Αρκανσο το 56% του ετήσιου τζίρου της, ύψους 486 δισ. δολαρίων. Με την εξαγορά τα 460 καταστήματα της Whole Foods θα αποτελέσουν το μέσο ώστε να μάθει η Amazon να ανταγωνίζεται τη Wal-Mart, η οποία διαθέτει 4.700 καταστήματα. Αναμένεται πως η Amazon θα μειώσει τις υψηλές τιμές που έχει η Whole Foods, ώστε να είναι σε θέση να αποσπάσει πελάτες από τη Wal-Mart.

H Wal-Mart κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση, δηλαδή έχει βάλει στο στόχαστρο τους πιο ευκατάστατους πελάτες της Amazon, εξαγοράζοντας σειρά διαδικτυακών επιχειρήσεων όπως η Moosejaw (είδη εξοπλισμού και σπορ ένδυσης και υπόδησης), η Modcloth (γυναικεία ένδυση) και η Bonobos (ανδρική ένδυση). Η Wal-Mart είχε λάβει τους τελευταίους μήνες τα μέτρα της ενόψει του πολέμου τιμών στα σούπερ μάρκετ. Είχε χαμηλώσει τις τιμές της, είχε βελτιώσει τις προσφορές φρέσκων τροφίμων και κρέατος, είχε εκσυγχρονίσει τα ράφια της και τον φωτισμό στα καταστήματά της, ενώ είχε βελτιώσει την υπηρεσία διαδικτυακών παραγγελιών. Ο Μαρκ Λορ, ιδρυτής της Jet.com και υπεύθυνος πλέον για τις διαδικτυακές πωλήσεις της Wal-Mart, είπε στο Reuters πως η κίνηση της Amazon δεν θα αλλάξει τη στρατηγική της εταιρείας. «Θα παίξουμε επιθετικά», είπε. Η Wal-Mart προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα να παραγγείλουν διαδικτυακά και να πάρουν την παραγγελία τους από 700 σημεία, ενώ σκοπεύει να προσθέσει ακόμη 300 έως το τέλος του 2017.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ