ΕΛΛΑΔΑ

Για ψηφιακά παράβολα στο... ΚΕΠ

ΕΥΑ ΚΑΡΑΜΑΝΩΛΗ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Την αναβάθμιση του ρόλου των ΚΕΠ, προκειμένου να συμβάλουν στην ανάπτυξη της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας, αποτινάσσοντας εν μέρει το «διεκπεραιωτικό» κομμάτι των εργασιών τους, προωθεί το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Ηδη ο σχεδιασμός έχει πραγματοποιηθεί και απομένει η κατάρτιση των νομοθετημάτων που θα τον υποστηρίζουν, προκειμένου η μετάβαση στη «νέα εποχή» να ολοκληρωθεί εντός του επόμενου εξαμήνου. Στο θέμα έχει αναφερθεί επανειλημμένως η υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Ολγα Γεροβασίλη, ξεκαθαρίζοντας ότι η αναβάθμιση των ΚΕΠ είναι προτεραιότητα του υπουργείου με στόχευση στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Οπως προκύπτει από τα τελευταία επίσημα στοιχεία για το 2016, τα ΚΕΠ παραμένουν το βασικότερο εργαλείο στις συναλλαγές του πολίτη με το Δημόσιο, παρά το γεγονός ότι αρκετές από τις παρεχόμενες υπηρεσίες μπορούν να γίνουν με ένα «κλικ» στον ηλεκτρονικό υπολογιστή. Τον περασμένο χρόνο τα ΚΕΠ δέχθηκαν περί τα 8.150.000 αιτήσεις. «Δημοφιλέστερες» υπηρεσίες αναδείχθηκαν οι σχετικές με τον ΟΑΕΔ (1.950.000 αιτήσεις), η χορήγηση πιστοποιητικών οικογενειακής κατάστασης (1.500.000 αιτήσεις), η χορήγηση ποινικού μητρώου (550.000 αιτήσεις) αλλά και η έκδοση ηλεκτρονικού παραβόλου (900.000 αιτήσεις). Από τα στοιχεία προκύπτει ευκρινώς η σαφής προτίμηση των πολιτών στα ΚΕΠ για τις συναλλαγές τους με το Δημόσιο, παρά το γεγονός ότι αρκετά από τα συνηθέστερα αιτήματα μπορούν να ικανοποιηθούν και ηλεκτρονικά. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα όλων, ο μεγάλος συγκριτικά αριθμός των πολιτών ο οποίος απευθύνθηκε στα ΚΕΠ για την έκδοση... ηλεκτρονικού παραβόλου.

Ψηφιακή υπογραφή

Στόχος του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης και της ομάδας εργασίας που έχει αναλάβει την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών που παρέχονται από τις 2.514 υπαλλήλους που υπηρετούν στα 1.066 ΚΕΠ, τα οποία λειτουργούν ανά την Ελλάδα, είναι η «μεταστροφή» τους από υπηρεσία έκδοσης πιστοποιητικών σε «μοχλό» αναζωογόνησης της οικονομίας και της επιχειρηματικότητας.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, προσεχώς η έκδοση των πιστοποιητικών θα γίνεται με ψηφιακή υπογραφή και τα ΚΕΠ θα επικεντρωθούν σε υπηρεσίες που βοηθούν την επιχειρηματικότητα, όπως επί παραδείγματι οι αδειοδοτήσεις καταστημάτων. Βεβαίως, αξίζει να σημειωθεί ότι τα ΚΕΠ θα συνεχίσουν να παρέχουν υπηρεσίες για όσους πολίτες δεν είναι σε θέση να αξιοποιήσουν την ηλεκτρονική υποστήριξη των υπηρεσιών.

Από τα ποιοτικά χαρακτηριστικά ερευνών που έχουν γίνει από υπηρεσίες του υπουργείου, προκύπτει ότι τα ΚΕΠ είναι στελεχωμένα με υψηλού επιπέδου προσωπικό το οποίο ωστόσο αρκετές φορές περιορίζεται στο να καλύπτει «κενά» και ανάγκες που προκύπτουν, εκτός των αρμοδιοτήτων του. Για παράδειγμα, έχει καταγγελθεί πολλάκις ότι κάποιοι δήμοι χρησιμοποιούν υπαλλήλους των ΚΕΠ για την τακτοποίηση των οικονομικών υποχρεώσεών τους.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ