Προσφυγή στο ΣτΕ κατά του Δ.Σ. της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

Προσφυγή στο ΣτΕ κατά του Δ.Σ. της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ώρα που στις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας περιλαμβάνεται η τροποποίηση του νομικού πλαισίου για τις ανεξάρτητες αρχές ώστε να διασφαλίζεται ο ρόλος και η ανεξαρτησία τους, μαίνεται η μάχη για τη νέα διοίκηση μιας εξ αυτών. Τρία μέλη τού μέχρι σήμερα διοικητικού συμβουλίου της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του τρόπου με τον οποίο η κυβέρνηση διορίζει νέα διοίκηση, αλλά και κατά τριών συγκεκριμένων προσώπων, που ισχυρίζονται πως δεν πληρούν τα εχέγγυα ανεξαρτησίας και επάρκειας που προβλέπει ο νόμος.

Κατέθεσαν αίτηση ακύρωσης και αίτηση αναστολής στο Τρίτο Τμήμα και την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να συζητηθεί και η έκδοση ή μη προσωρινής διαταγής στο Τμήμα Διακοπών του ανωτάτου διοικητικού δικαστηρίου. Το όλο θέμα ανέκυψε μετά την απόφαση της κυβέρνησης να διορίσει νέα διοίκηση στη ΡΑΛ, χωρίς να εξασφαλίσει διακομματική συναίνεση επικαλούμενη απουσία τέτοιας υποχρέωσης. Ομως, νομικοί κύκλοι ισχυρίζονται πως απαιτείται πλειοψηφία τεσσάρων πέμπτων και όχι απλή πλειοψηφία στη Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής για τέτοιες αποφάσεις, επικαλούμενοι μάλιστα τον σχετικό νόμο για τη ΡΑΛ. Επιπλέον, η έλλειψη συναίνεσης προέκυψε από την επιλογή προσώπων του υπουργού Ναυτιλίας, η ανεξαρτησία των οποίων είναι αμφιλεγόμενη. Ειδικότερα, επέλεξε ως πρόεδρο στενό συνεργάτη του, που μάλιστα προσελήφθη τον Ιανουάριο σε θέση του γραφείου του υπουργού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, αλλά και άλλο συνεργάτη από την περίοδο της θητείας του στο υπουργείο Υγείας.

Η θέσπιση της συγκεκριμένης ανεξάρτητης αρχής αποφασίστηκε ελλείψει αντικειμενικού επόπτη της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας και κατόπιν πιέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προκειμένου να αντιμετωπιστούν κανονιστικά ζητήματα ενόψει και των ιδιωτικοποιήσεων των δύο μεγάλων ελληνικών λιμανιών, του ΟΛΠ και του ΟΛΘ. Ξεκαθαρίζεται πως ο υπουργός έχει δικαίωμα να προχωρήσει στον διορισμό νέας διοίκησης. Ειδικότερα, ο νόμος 4389 του 2016 στο άρθρο 109 αναφέρει πως η διοίκηση της ΡΑΛ «επιλέγεται» από «τη Διάσκεψη των Προέδρων ύστερα από γνώμη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, σύμφωνα με την περίπτωση η΄ του άρθρου 14 και του άρθρο 43 Α΄ του Κανονισμού της Βουλής (σ.σ. που παραπέμπουν, αλλά όχι με απόλυτη σαφήνεια, σε πλειοψηφία τεσσάρων πέμπτων) και διορίζονται με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίηση σε αυτόν της απόφασης της Διάσκεψης».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή